Ολοκληρώθηκε και σε β’ ανάγνωση, στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο, «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων το».

Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25, επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά την αυριανή συζήτηση του στην Ολομέλεια, ενώ το ΚΚΕ δήλωσε ότι καταψηφίζει.

Οι έντονες αντιρρήσεις και επιφυλάξεις της αντιπολίτευσης εστιάστηκαν, κυρίως, στα καθήκοντα και τις υπερεξουσίες, όπως υποστήριξε, του προέδρου του ΝΣΚ και στο ότι η μειοψηφούσα γνώμη δεν καταχωρείται στα πρακτικά και δεν συμπεριλαμβάνεται στις αποφάσεις του ΝΣΚ.

Κλείνοντας την συζήτηση, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, διαβεβαίωσε ότι θα προχωρήσει σε βελτιωτικές αλλαγές, υιοθετώντας προτάσεις και παρατηρήσεις φορέων και κομμάτων, στις οποίες «υπάρχει λογική προσέγγιση».

Ταυτόχρονα, ο κ. Σταϊκούρας, κάνοντας δεκτές ενστάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, στη διάταξη που προβλέπει την μη καταγραφή στα πρακτικά της άποψης της μειοψηφίας για λόγους υπέρτατου δημοσίου συμφέροντος, προανήγγειλε ότι θα καταθέσει προσθήκη, σύμφωνα με την οποία, για να καταχωρηθεί η γνώμη της πλειοψηφίας θα απαιτείται η αυξημένη πλειοψηφία των 3/4 των μελών του ΝΣΚ.

Έμφαση έδωσε ο υπουργός Οικονομικών, στα άρθρα 3 και 4 υπουργικής τροπολογίας που κατέθεσε και αφορά, όπως τόνισε, «μέτρα ενίσχυσης και εξυγίανσης της ΕΑΒ, με στόχο την απρόσκοπτη δραστηριότητα και λειτουργία της, ώστε να καταστεί κερδοφόρος».

Παράλληλα, κατέθεσε στοιχεία για την ΕΑΒ, σύμφωνα με τα οποία:

  • Οι υπογεγραμμένες συμβάσεις της εταιρείας ανέρχονται σε 800 εκατ. ευρώ.
  • Το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα της προβλέπει οριακή κερδοφορία μέσα στο 2021 και αυξανόμενη κερδοφορία τα επόμενα έτη.
  • Η εταιρεία έχει επιτύχει 43% περισσότερα έσοδα το πρώτο οκτάμηνο του 2021 σε σχέση με το 2020, ενώ οι αποδόσεις αεροσκαφών και αεροκινητήρων στην Πολεμική Αεροπορία έχουν αυξηθεί σε αυτό το διάστημα κατά 48% σε σχέση με το 2020.
  • Η ΕΑΒ έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα προσλήψεων περίπου 700 νέων εργαζομένων.
  • Εκτελεί με μεγάλη ακρίβεια και σύμφωνα με στενό χρονοδιάγραμμα το σημαντικό πρόγραμμα της αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών F-16, Block 52 Advanced και το 52PLUS VIPER.
  • Κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της το 30% των C-130 και F-16 για την παγκόσμια αγορά ως υποκατασκευαστής της Lockheed Martin.
  • Σχεδιάζει τη δημιουργία κέντρου συντήρησης C-130, προκειμένου να εξυπηρετεί και την αγορά της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής.
  • Έχει ήδη ξεκινήσει την είσοδό της σε νέες δραστηριότητες στρατιωτικού και πολιτικού τομέα. Σχεδιάζονται οι κατασκευές drones, η αναβάθμιση των ικανοτήτων της εταιρείας σε σχεδιασμό και ανάπτυξη των προϊόντων, η αναβίωση των εργοστασίων ηλεκτρονικών και σύνθετων υλικών, η εισδοχή της στον πολιτικό τομέα και φυσικά, η γεωγραφική επέκταση των δραστηριοτήτων της.
  • Υπέγραψε το μνημόνιο συνεργασίας «Αρχύτας» με τα πανεπιστήμια, Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης, Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας, για την έρευνα και ανάπτυξη και εν συνεχεία τη βιομηχανική παραγωγή του πρώτου αυτόνομου εναέριου οχήματος πολλαπλών χρήσεων από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

«Με οδηγό τη στρατηγική ανάπτυξης και το νέο επιχειρησιακό της πρόγραμμα, η ΕΑΒ φιλοδοξεί να αποτελέσει σύντομα μια στιβαρή και κερδοφόρα επιχείρηση που θα προσφέρει θέσεις εργασίας, έσοδα για τον μέτοχο της και θα συνεισφέρει στην εθνική άμυνα ως η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της χώρας», κατέληξε ο υπουργός Οικονομικών.

Διαβάστε επίσης

Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία: Όλο και πιο κοντά στην κατασκευή ελληνικού UAV