ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο αναλυτικά, η συνολική αξία ελληνικών εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθε σε 1,82 δισ. ευρώ το 2023 έναντι 2,35 δισ. ευρώ το 2022 καταγράφοντας σημαντική μείωση κατά 22,8%.
Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές ενδυμάτων ανήλθαν σε 859 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση 22,5%.
Οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν σε 509 εκατ. σημειώνοντας μείωση 10,9% και οι εξαγωγές βαμβακιού σε 450 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 33,4%.
Στην ένδυση οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων αντιπροσωπεύουν το 57% της αξίας εξαγωγών ενδυμάτων.
Το 80% της αξίας εξαγωγών ενδυμάτων κατευθύνεται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το αντίστοιχο ποσοστό για την κλωστοϋφαντουργία ανέρχεται σε 71% και για το βαμβάκι σε 8,5%.
Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας το 2020, κατέγραφαν συνεχή αύξηση μετά το 2015, έως και το 2022.
Η μείωση των εξαγωγών το 2023 οφείλεται κυρίως στην υποχώρηση της κατανάλωσης ενδυμάτων λόγω πληθωρισμού στις περισσότερες αγορές, αλλά και λόγω των αλλαγών στην καταναλωτική συμπεριφορά.
Μείωση καταγράφηκε παράλληλα το 2023 και στις εισαγωγές.
Η αξία των εισαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθε σε 3,3 δισ. σημειώνοντας μείωση 9,2%.
Η μείωση στις εισαγωγές ενδυμάτων ανήλθε σε ποσοστό 9,4%.
Διαβάστε επίσης:
Αλαλούμ με τα POS και τους εργαζόμενους με μπλοκάκι – Γιατί πήραν φωτιά τα τηλέφωνα
Χατζηδάκης: Τι είπε για το ν/σ για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας
Μιχαηλίδου: Νέο app για τους ναυτικούς αποτυπώνει όλο τον ασφαλιστικό τους βίο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σάντρα Μαρινοπούλου, Πάνος Λασκαρίδης, GAP: Μόδα και Τέχνη
- Παπαστεργίου: H κυβερνοασφάλεια δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητή ως αναγκαιότητα
- Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
- Hilton: Επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των resorts της με νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου