ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ώρα η πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης εστιάζει στο ζήτημα των προσφορών και σχεδιάζει την υλοποίηση μέτρων για τον περαιτέρω εξορθολογισμό τους τα στοιχεία της Circana καταδεικνύουν ότι οι προσφορές παραμένουν ένα από τα βασικά εργαλεία προώθησης σούπερ μάρκετ και προμηθευτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας στο δεκάμηνο, άγγιξε το 25,6% επί του συνόλου έναντι 25,2% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η δυναμική των προσφορών φαίνεται και από το γεγονός ότι είναι στο υψηλότερο τα τελευταία τρία χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ξεπερνούν έστω και οριακά (0,2%) την περσινή χρονιά όταν στο σύνολο του 2023 το ποσοστό των προϊόντων σε προσφορά που έβαλαν στο καλάθι τους οι καταναλωτές επί του συνόλου των ταχυκίνητων αγαθών ήταν στο 25,4% ενώ σημαντική είναι η άνοδος σε σχέση με το 2022 όπου οι προσφορές ήταν στο 22,5%.
Οι «πρωταθλητές» στις προσφορές
Στο δεκάμηνο το μεγαλύτερο ποσοστό 28,9%, από 28,4% στο περσινό δεκάμηνο καταγράφεται στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Ακολουθούν τα είδη οικιακής χρήσης με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 26,5% από 25,7% στο δεκάμηνο και 25,5% το 2023και 21,8% το 2022.
Στα τρόφιμα ένα στα τέσσερα προϊόντα ή ποσοστό 25,6% πωλήθηκε στο δεκάμηνο υπό κάποιου είδους προσφορά, από 25,4% το 2023 και 22,5% το 2022.
Σε ό,τι αφορά τον συνολικό τζίρο στο δεκάμηνο έφτασε μια ανάσα από τα 10 δισ, στα 9,95 δις ευρώ, αυξημένος κατά 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι αντίστοιχη αύξηση (+3,7%) καταγράφεται και στις πωλήσεις των τεμαχίων γεγονός που σημαίνει ότι η κατανάλωση κινείται ανοδικά.
Επιμένουν οι αυξήσεις στα τρόφιμα
Η μείωση τιμής στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων είναι στο -0,1% ενώ στις κατηγορίες που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά προσφορών διαπιστώνεται σημαντική μείωση τιμών εκτός από τα τρόφιμα που διατηρούν το θετικό πρόσημο με τις τιμές να είναι ανοδικές κατά 0,8%.
Ειδικότερα, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς εμφανίζουν μείωση 3,7% και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού κατά 2,1%.
Στην κατηγορία των τροφίμων οι τιμές ανά τεμάχιο στα συσκευασμένα προϊόντα δεν έχουν καμία μεταβολή σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, τα σνακ αυξήθηκαν κατά 3,2%, τα γαλακτοκομικά είχαν μείωση κατά -2,6%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα αύξηση κατά 0,2%, τα μαγειρικά συμπληρώματα κατά αύξηση 2,7%, τα μη αλκοολούχα ποτά κατά 1,3%.
Μείωση τιμής κατά -0,4% παρουσίασαν τα αλκοολούχα ποτά, κατά -1,1% τα προϊόντα ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, κατά -6,3% τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και καθαριότητας, κατά -2,9% τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και κατά -1,9% τα υπόλοιπα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.
Σημειώνεται ότι τη μεγαλύτερη συμμετοχή στον τζίρο των βασικών αγαθών στη διάρκεια της φετινής χρονιάς έχουν τα συσκευασμένα προϊόντα με 78%, ενώ τα ζυγιζόμενα προϊόντα που πωλούνται χύμα συμμετέχουν με 22%.
Στα μικρά καταστήματα η μεγαλύτερη ανάπτυξη
Σε ό,τι αφορά τους τύπους καταστημάτων, από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι τα μικρά, δηλαδή μέχρι 400 τ.μ. αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 6,2% με το μερίδιό τους να ανέρχεται στις 11,9 μονάδες. Στο 4,4% ήταν η αύξηση των πωλήσεων των υπερμάρκετ που μέσω αυτών περνά το 11,5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ.
Οι πωλήσεις των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 3,5% και το μερίδιό τους ανέρχεται σε 43,5 μονάδες ενώ στο 2,3 % ήταν η αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων με εμβαδόν 400-1.000 τ.μ μέσα από τα οποία περνάει το 33,1% του τζίρου της αγοράς.
Διαβάστε επίσης
Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ ΑΕΕ: Στο σφυρί 13 χρόνια μετά το λουκέτο
ΙΕΛΚΑ: Μείωση τιμών στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο
Σούπερ μάρκετ: Πώς συνδέονται κατανάλωση και τιμές με το σύνδρομο «πτωχός πλην τίμιος»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνάντηση Μητσοτάκη – Γεωργιάδη για τα ΤΕΠ: Τι ζήτησε ο πρωθυπουργός, πότε θα γίνουν ανακοινώσεις
- Χρηματιστήριο: Σε πλήρη εξέλιξη το «January effect»
- Ακρόπολη για λίγους στο Δουκάτο Αθηναίων
- To party στις τράπεζες, πότε θα δικαστούν οι Κουτσολιούτσοι, η 15η Γενάρη και το πρόσωπο – έκπληξη για Πρόεδρος, γιατί είδε ο Άδωνις τον Κυριάκο, μια αποκάλυψη για τις φυλακές και ο arrogant αντιδήμαρχος με την Πόρσε