• Οικονομία

    Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές και πού συνεχίζονται οι αυξήσεις

    Διάδρομος σε σούπερ μάρκετ


    Στα 5,868 δισεκ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ στο πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφοντας ανάπτυξη 3,1%. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI), η κατανάλωση Ιανουαρίου- Ιουνίου εντός των σούπερ μάρκετ ήταν 175 εκατ. ευρώ περισσότερα από το πρώτο εξάμηνο του 2023.

    Με τον όγκο πωλήσεων, στα τυποποιημένα προϊόντα, να έχει αυξηθεί 2,9% και τη μέση τιμή ανά τεμάχιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, να έχει αυξηθεί 0,1%.

    Τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων 3,6% σε αξία και 2,8% σε όγκο σημείωσε η κατηγορία των τυποποιημένων τροφίμων. Η κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς αυξήθηκε οριακά κατά 0,6% σε αξία και 3,4% σε όγκο και η κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας αυξήθηκε σε αξία κατά 0,8% και κατά 2,3% σε όγκο.

    Συνεχίζονται οι αυξήσεις στα τρόφιμα

    Οι τιμές, παρέμειναν μεσοσταθμικά σταθερές (0,1%) με τις αυξήσεις ανά τεμάχιο να συνεχίζονται πάντως στην κατηγορία των τροφίμων κατά 0,8%. Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας οι τιμές μειώθηκαν μεσοσταθμικά κατά 2,8% και στα προϊόντα για τη φροντίδα σπιτιού κατά 1,4%. H μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στα μαγειρικά προϊόντα (+3,6%). Ακολουθούν τα σνακς με ποσοστό αύξησης 3,4% και τα μη αλκοολούχα ποτά με αύξηση 1,5%. Οριακά ανοδικά κινήθηκαν οι τιμές στα κατεψυγμένα τρόφιμα (+0,3%) αλλά και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (+0,5%).

    Στον αντίποδα οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής όπου οι τιμές τους στο πρώτο εξάμηνο είναι στο -5,9%. Στο -2,3% κινήθηκαν οι τιμές στα άλλα οικιακά προϊόντα και στο -1,5% οι τιμές στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά. Σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα πτωτικά κινήθηκαν οι τιμές στα γαλακτοκομικά (-3,2%), στα αλκοολούχα ποτά (-2,1%) και οριακά οι τιμές των τυποποιημένων τροφίμων (-0,1%).

    Σε καθεστώς προσφοράς το 26,6% των πωλήσεων

    Οριακή αύξηση κατά 1,3 μονάδες στο εξάμηνο σημείωσαν οι προωθητικές ενέργειες. Το 26,6% των πωλήσεων της περιόδου προήλθε από προϊόντα σε προσφορά. Η μεγαλύτερη αύξηση των προωθητικών ενεργειών καταγράφεται στα προϊόντα για το σπίτι όπου το 27,7% (+2,8 μονάδες) των πωλήσεων έγινε υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας. Στην κατηγορία των προϊόντων υγιεινής και ομορφιάς το ποσοστό των προϊόντων υπό κάποια προσφορά ήταν στο εξάμηνο στο 30,6% (+2,4 μονάδες) και στην κατηγορία των τροφίμων στο 26,2% (+0,9 μονάδες).

    Στο +5,1% η αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

    Στο 26,8% διαμορφώθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο εξάμηνο του 2024 αυξημένο κατά 5,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία η κατηγορία των τροφίμων είναι η μόνη που κινείται ανοδικά συμπαρασύροντας τις συνολικές πωλήσεις, καθώς οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες, προϊόντα σπιτιού και προσωπικής φροντίδας, εμφανίζουν μειώσεις. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των τροφίμων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 27,4% έναντι 26,5% πέρσι, ενώ εκείνο των προϊόντων προσωπικής φροντίδας στο 20,7% έναντι 22,1% το 2023. Στα προϊόντα για τη φροντίδα σπιτιού το μερίδιο των private label έφτασε το 26,1% από 26,6% πέρσι.

    Διαβάστε επίσης:

    Λίβανος: Ουρές στο αεροδρόμιο της Βηρυτού, καθώς πολλοί προσπαθούν να φύγουν από τη χώρα φοβούμενοι κλιμάκωση

    Θεσσαλονίκη: Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά στην Αγία Παρασκευή στη Θέρμη

    Σκούρτα Βοιωτίας: Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά σε δασική έκταση



    ΣΧΟΛΙΑ