ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι έλεγε ο Μπόμπολας για τον Βαρδή, το ράλι σε Alpha και ΠΛΑΘ, γιατί ο Ιβάν βιάζεται να πουλήσει στον Ρέστη, ο άγνωστος εφοπλιστής Ψαρογιώργος και ο Νίκος Πατέρας και ποιοι πλήρωσαν 2.500 για ένα gala στη Νέα Υόρκη
Αρχικά ο υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε: «Δεν καταργείται στο τέλος του χρόνου. Καταργείται η υποχρεωτικότητα παροχής από τους παρόχους, από την αρχή που νομοθετήθηκε ήταν για ένα χρόνο αυτή η υποχρεωτικότητα. Δηλαδή αν έρθει κάποιος νέος πελάτης δεν είναι υποχρεωμένος μετά από την 1/1 να το προσφέρει ο πάροχος. Κατά τη γνώμη μου θα το προσφέρουν σχεδόν όλοι αλλά δεν είναι νομικά υποχρεωμένος γιατί η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν μας επιτρέπει εις το διηνεκές να έχουμε υποχρεωτικότητες στην τιμολόγηση. Αυτό δεν ισχύει για αυτούς που ήδη έχουν πράσινο τιμολόγιο, ισχύει μόνο για τους καινούργιους πελάτες.
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Στο μάκρος του χρόνου θα έχουμε δύο κυρίως τρόπους τιμολόγησης, το δυναμικό τιμολόγιο, το πορτοκαλί δηλαδή για τις επιχειρήσεις κατά κύριο λόγο γιατί αυτές έχουν έξυπνους μετρητές και θα ενθαρρύνουμε στο μάκρος του χρόνου τα σταθερά τιμολόγια για να μην είναι υποχρεωμένος κάποιος που έχει μια μικρή κατανάλωση και δεν έχει το χρόνο να παρακολουθεί τα σκαμπανεβάσματατης αγοράς. Αλλά δεν υπάρχει κάποια αλλαγή για οποιονδήποτε θεωρήσει ότι είναι εντάξει το τιμολόγιο που έχει και παραμείνει σε αυτό».
Χρηματιστήριο ενέργειας
Ερωτηθείς, αν μπορεί η Ελλάδα να φύγει από το χρηματιστήριο ενέργειας, απάντησε: «όχι, δεν μπορεί να φύγει γιατί έτσι λένε οι ευρωπαϊκές οδηγίες. Αν θέλετε να πάμε κάπου άλλου ο Πούτιν έχει μια σφαίρα επιρροής, και ο Ερντογάν έχει μια άλλη σφαίρα επιρροής ή μπορεί να αποφασίσεις να είσαι και εκτός Ευρώπης μαζί με την Μέση Ανατολή αλλά αν είσαι στην Ευρώπη ακολουθείς τις ευρωπαϊκές οδηγίες».
Σχετικά με την επιστολή του Πρωθυπουργού ο κ. Σκυλακάκης είπε: «κανονικά για να δουλέψει το ευρωπαϊκό μοντέλο πρέπει να κυλάει η ενέργεια χωρίς εμπόδια από το ένα κράτος στο άλλο, το καλοκαίρι η Νοτιαοανατολική Ευρώπη αποκόπηκε από την υπόλοιπη και οι τιμές της ήταν πολύ μεγαλύτερες. Αποκόπηκε γιατί δεν υπήρχαν ανοιχτές διασυνδέσεις ή δεν χρησιμοποιήθηκαν οι διασυνδέσεις. Δεν υπήρχαν γιατί τα καλώδια που έχουν χτιστεί στη γραμμή μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης δεν είναι αρκετά για να καλύψουν την ζήτηση.
Επίσης ένας δεύτερος λόγος ειναι ότι υπάρχει ένας αλγόριθμός που δεν διευκολύνει να περάσει η ενέργειας. Εμείς λέμε ότι όταν αποκόπτεται μια περιοχή της Ευρώπης λόγω υπερβολικής ζήτησης, για ένα έκτακτο γεγονός- είχαμε καύσωνα και Ουκρανία μαζί- δεν μπορούμε να αφήνουμε να γίνονται ουρανοκατέβατα κέρδη γιατί αυτά τα κέρδη στέλνουν λάθος σήμα στην αγορά. Ενώ πρέπει να χτίσεις παραπάνω διασυνδέσεις, και οι διασυνδέσεις χτίζονται από τους διαχειριστές του συστήματος που κάνουν καλώδια και αμείβονται από τους καταναλωτές, αμείβεις τους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος με υπερβολικά κέρδη. Αυτό είναι το βασικό μας και πολύ ισχυρό επιχείρημα γιατί κατά τη γνώμη μας δεν λειτουργεί σωστά σε αυτές τις περιπτώσεις το ευρωπαϊκό μοντέλο».
Έπειτα σε ακόμη μια ερώτηση απάντησε: «Θα έχουμε δια ταύτα;», απάντησε ότι «το δια ταύτα είναι να μας δώσει ένα μηχανισμό υπερεσόδων είναι ότι όταν θα συμβαίνει αυτό το φαινόμενο. Να παίρνουμε το υπερκέρδη δηλαδή και να τα γυρνάμε στον καταναλωτή. Δύσκολο αλλά θα δώσουμε μάχη».
Σχετικά με τα τιμολόγια ο Υπουργός σχολίασε ότι «τίποτε δεν πρόκειται να αλλάξει σε σχέση με τα τέσσερα τιμολόγια που έχουμε πέραν του ότι δεν θα είναι υποχρεωτικό να προσφέρεται το πράσινο στους καινούργιους πελάτες».
Τέλος, για την αλλαγή του νυχτερινού ρεύματος ο κ. Σκυλακάκης είπε: «οι χρήστες του νυχτερινού τιμολογίου θα περάσουν στο διζωνικό. Την ακριβή πληροφόρηση θα τη δώσουμε σε δύο εβδομάδες γιατί κάνουμε μια μελέτη της κατανάλωσης ανά ώρα και ανά συσκευή για να μπορούμε να ξέρουμε πότε πρέπει να γίνει αυτή η παρέμβαση. Γενικά οι φθηνές τιμές είναι από τις 10 μέχρι τις 3 το μεσημέρι, ανάλογα με την εποχή, και είναι πάρα πολλές ώρες το Σαββατοκύριακο. Θα υπάρχει εποχικότητα στην αλλαγή».
Διαβάστε επίσης:
Η Ελλάδα στο επίκεντρο ενδιαφέροντος για τους επαγγελματίες του Yachting και του θαλάσσιου τουρισμού
Οφθαλμολογικά προβλήματα που παρουσιάζονται με την πάροδο της ηλικίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει