ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το νέο Πρόγραμμα αναμένεται να ενσωματώσει προβλέψεις για χαμηλότερη ανάπτυξη, σύμφωνα με πληροφορίες στην περιοχή του 2,4% – 2,5%, από σχεδόν 3% που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση, με την κυβέρνηση να ευθυγραμμίζεται με τις προβλέψεις των περισσότερων οργανισμών.
Παρά την «προσγείωση» των προβλέψεων ωστόσο, ο προβλεπόμενος ρυθμός ανάπτυξης θα παραμείνει σχεδόν υπερτριπλάσιος σε σχέση με την ευρωζώνη αλλά και υψηλότερος σε σχέση με το 2% που πέτυχε πέρσι η χώρα, με την ελληνική οικονομία να υπεραποδίδει με βασικό μοχλό και για φέτος τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Κάτι βέβαια που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα καθώς η απορρόφηση των κεφαλαίων αυτών σε συνδυασμό με τα κεφάλαια και από το ΕΣΠΑ είναι κλειδί για την επίτευξη των φετινών προβλέψεων.
Αίτημα πληρωμής
Προ ημερών κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 4o αίτημα πληρωμής, ύψους 2,3 δισ. ευρώ, για το δανειακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), αφού επιτεύχθηκε o στόχος της συμβασιοποίησης δανείων, ύψους 4,52 δισ. ευρώ, του ΤΑΑ.
Το 5ο αίτημα για το δανειακό σκέλος και για το σκέλος των επιδοτήσεων αναμένεται να υποβληθεί στο τέλος του Σεπτεμβρίου με τις αρχές του Οκτωβρίου, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις σχεδόν το 65% της ανάπτυξης θα προέρχεται από τα αναπτυξιακά προγράμματα. Φέτος η χώρα θα έχει το πιο μεγάλο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των τελευταίων 14 ετών, στα 12,2 δις. ευρώ μαζί με τα δύο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Βεβαίως το εγχείρημα της απορρόφησης παραμένει ιδιαίτερα απαιτητικό, πρωτίστως στο σκέλος των επιχορηγήσεων.
Το νέο Πρόγραμμα Σταθερότητας αναμένεται να ενσωματώσει την πρόβλεψη για πρωτογενές πλεόνασμα 2,1% του ΑΕΠ φέτος δίνοντας σήμα στις αγορές πως οι δημοσιονομικοί στόχοι είναι σταθεροί με κεντρική προτεραιότητα τη σταθερή μείωση του χρέους.
Η προσήλωση στη δημοσιονομική πειθαρχία είναι ιδιαίτερα σημαντική στην παρούσα φάση καθώς είμαστε στην τελική ευθεία για να οριστικοποιηθούν, μέσα στον Ιούνιο οι βασικές κατευθύνσεις για τη σύνταξη του νέου πολυετούς σχεδίου δημοσιονομικής προσαρμογής που θα θέτει ανώτατο όριο αύξησης των δαπανών.
Ο στόχος για το πλεόνασμα αναμένεται να αυξηθεί στο 2,2% του ΑΕΠ για το 2025 ενώ το δημόσιο χρέος θα υποχωρήσει στο 152,3% του ΑΕΠ στο τέλος του 2024, σταθερά σε πτωτική τροχιά. Σε επίπεδο πληθωρισμού, το πιθανότερο είναι να ενσωματώνεται η πρόβλεψη για μέσο πληθωρισμό φέτος 2,6% και περαιτέρω αποκλιμάκωση στο 2% το 2025.
Όλα αυτά βέβαια τελούν υπό την υπόθεση μιας μη περαιτέρω επιδείνωσης στο εξωτερικό περιβάλλον ή/και ανατροπής στην προβλεπόμενη ταχύτητα μείωσης των επιτοκίων.
Οι προβλέψεις άλλωστε θα επικαιροποιηθούν σε μια πιο σταθερή μορφή με το νέο 4ετές μεσοπρόθεσμο πλαίσιο που θα συνταχθεί στη βάση των νέων δημοσιονομικών κανόνων και το οποίο αναμένεται να κατατεθεί τον Σεπτέμβριο, λίγες εβδομάδες πριν το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού.
Διαβάστε επίσης:
Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το placement του 15% των μετοχών της AUSTRIACARD του Νίκου Λύκου
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Στα 64,6 εκατ. ευρώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη το 2023
Πριμ παραγωγικότητας στο Δημόσιο: Πώς θα το πάρουν οι δημόσιοι υπάλληλοι – Ερωτήσεις και απαντήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μάριος Ηλιόπουλος, προς φιλάθλους: “Σας παρακαλώ στα συνθήματα σας να μην βρίζετε τη μάνα των αντιπάλων”
- Παρίσι: Η Παναγία των Παρισίων ετοιμάζεται να ανοίξει και πάλι στο κοινό
- Ντόναλντ Τραμπ: Ο εκλεκτός για τη θέση του Υπουργού Άμυνας είχε κατηγορηθεί για σεξουαλική επίθεση
- Γερμανία: Οι Πράσινοι εξέλεξαν την νέα τους ηγεσία λίγους μήνες πριν τις εκλογές