Στο «φουλ» λειτουργούν τα μηχανήματα στα εργοτάξια κατασκευής του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ενώ η πορεία των εργασιών πρόκειται να επιταχυνθεί το προσεχές διάστημα.

Τα έργα αφορούν σε έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικά και Νότια της χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθούν, το καλοκαίρι του 2027.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας: «Στα εργοτάξια εκτελούνται εργασίες για ένα σημαντικό έργο. Η πορεία των εργασιών, παρά τα εμπόδια, εξελίσσεται ικανοποιητικά και θα επιταχυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, αφού έχουν αντιμετωπιστεί, σχεδόν, όλες οι υφιστάμενες δυσκολίες».

Ειδικότερα, στο έργο που εκτελεί η κατασκευαστική ΑΒΑΞ, περιλαμβάνεται η κατασκευή δίδυμων σηράγγων, μήκους περίπου 2.150 μέτρων και 2.460 μέτρων αντίστοιχα, επτά γεφυρών και 6 ισόπεδων κόμβων.

Ήδη έχει προχωρήσει η κατασκευή κάποιων γεφυρών, μετά την έγκριση των σχετικών μελετών, καθώς και οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή των στομίων εισόδου των σηράγγων, με τεχνικά έργα και τοίχους αντιστήριξης.

Επίσης, κατασκευάζεται το τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, μήκους περίπου 4 χλμ.

Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025, με την πρόοδο υλοποίησης να είναι, σήμερα, στο 20%.

Στην παρούσα φάση έχει υποβληθεί το σύνολο των μελετών του έργου και ολοκληρώνεται ο έλεγχος και η έγκριση αυτών, ενώ, παράλληλα, εκτελούνται χωματουργικές εργασίες σε τμήματα αυτού και έχουν κατασκευαστεί οδοί πρόσβασης προς τα τεχνικά του έργου και τα στόμια εισόδου και εξόδου των σηράγγων. Για τις ιδιωτικές εκτάσεις, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ έχει απορροφηθεί το 15% του οικονομικού αντικειμένου του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι το κυρίως τμήμα του έργου, συνολικού μήκους 24 χλμ., διακρίνεται στα υποτμήματα: «Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς» και «Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα».

Σημειώνεται ότι το έργο αποτελεί το δυσκολότερο τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Κατασκευάζεται ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και θα συνδέει τελικά τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους: την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65.

Με την ολοκλήρωση του θα ενώσει οδικά την ανατολική με την δυτική Ελλάδα και τα δύο σημαντικά περιφερειακά λιμάνια της Πάτρας και του Βόλου. Θεωρείται πως με την λειτουργία του θα δώσει σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες στις περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας καθώς θα συνδέει και τις βιομηχανικές περιοχές.

Τέλος, αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, της καλύτερης οδηγικής εμπειρίας και της ευκολότερης πρόσβασης στις περιοχές από όπου θα διέρχεται.

Διαβάστε επίσης: 

Πλημμύρες: Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα

Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό