Ακόμη και εντός Ιουλίου ενδέχεται να ενεργοποιηθεί το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), το οποίο θα είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα.

Παράλληλα, θα επεκταθούν οι ψηφιακές συναλλαγές με τον ΕΦΚΑ, με την ενεργοποίηση του myefkalive, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές μέσω βιντεοκλίσης, όπως συμβαίνει με τον ΟΑΕΔ.

Οι κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο θα είναι δωρεάν, ενώ το προσωπικό που θα απασχολείται θα είναι εκπαιδευμένο για να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες σε κάθε ασφαλισμένο. Το τηλεφωνικό κέντρο θα αποτελεί μια σύμπραξη ανάμεσα στον ΕΦΚΑ και τον ιδιωτικό τομέα.

Η νέα τηλεφωνική γραμμή θα δημιουργήσει συνθήκες άμεσης εξυπηρέτησης των πολιτών προωθώντας την επικοινωνία και διαχείριση των αιτημάτων τους και συμβάλλοντας στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας εν μέσω κορονοϊού καθώς αναμένεται να περιορίσει την φυσική παρουσία των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες.

Το προσωπικό θα μπορεί να απαντά για το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν τους ασφαλισμένους και έχουν να κάνουν με τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ. Μάλιστα, αν πρόκειται για πιο σύνθετα θέματα, θα υπάρχουν εσωτερικές ομάδες υποστήριξης που θα λειτουργούν ως “back office”. Αυτές θα έχουν την ευθύνη να αντλούν εσωτερικά τις απαιτούμενες πληροφορίες, ενώ ακολούθως θα πρέπει καλούν τον ενδιαφερόμενο πολίτη προκειμένου να τον ενημερώσουν σχετικά με το αίτημα του σε διάστημα που δεν θα ξεπερνά τις 15 ημέρες. Υπηρεσιακοί παράγοντες του e-ΕΦΚΑ εκτιμούν ότι το νέο τηλεφωνικό κέντρο θα μπορεί να δέχεται 25.000 κλήσεις ημερησίως.

Παράλληλα εξ αποστάσεως μέσω τηλεδιάσκεψης θα μπορεί ο ασφαλισμένος να κλείνει το ραντεβού του με τον e-ΕΦΚΑ από τα μέσα Ιουλίου σύμφωνα με πληροφορίες. Ειδικότερα ο e-ΕΦΚΑ μέσω του myEFKAlive θα δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να κλείνει το ραντεβού του το οποίο θα πραγματοποιείται μέσω τηλεδιάσκεψης και θα εξυπηρετείτε live πιλοτικά για 10-15 συναλλαγές. Οι ασφαλισμένοι μέσω του gov.gr και του efka.gov.gr θα κλείνουν το ραντεβού τους την ημέρα που επιθυμούν. Κύριος στόχος της νέας υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ είναι για να έχουν πρόσβαση τα άτομα που δεν μπορούν να έχουν δια ζώσης επαφή με τον Φορέα και οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών.

Η διαδικασία ορισμού ραντεβού είναι αποκλειστικά ηλεκτρονική με τους κωδικούς TAXISnet. Κατά τη διαδικασία κράτησης ο αιτών προσθέτει τα στοιχεία του πολίτη που θα συμμετέχει στο ραντεβού, τα οποία θα ταυτοποιούνται κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης. Η πρόσβαση στο ραντεβού δεν απαιτεί αυξημένες ψηφιακές δεξιότητες, καθώς γίνεται απευθείας μέσω συνδέσμου (link) που αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) του αιτούντα.

Για να κλείσει ο ασφαλισμένος το ψηφιακό του ραντεβού θα χρειαστεί να καταχωρίσει:

– το ονοματεπώνυμο του
– την ηλεκτρονική του διεύθυνση (email)
– τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου
– τη διεύθυνση του

Να σημειωθεί ότι το ραντεβού μπορεί να το κλείσει και κάποιος άλλος. Στην τηλεδιάσκεψη όμως θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο ασφαλισμένος.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης θα ζητηθεί η επίδειξη εγγράφων ταυτοποίησης σας, ανάλογα την περίπτωση (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, άδεια παραμονής, καταστατικό εταιρείας κλπ). Μεσοπρόθεσμος στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες”.

Παράλληλα ο e-ΕΦΚΑ προχώρησε από την Παρασκευή 2 Ιουλίου στην επέκταση των διαθέσιμων ραντεβού από δυο εβδομάδες που είναι σήμερα στις τρεις εβδομάδες. Είναι χαρακτηριστικό πως από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 565.000 ραντεβού στα τοπικά υποκαταστήματα.
Εξυπηρέτηση διαδικτυακά

Ταυτόχρονα, είναι διαθέσιμες 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες ασφαλισμένους, συνταξιούχους, λογιστές, αυταπασχολούμενους κλπ.

Οι υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά είναι οι εξής:

1) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Μισθωτούς
-Χορήγηση Ασφαλιστικής Ικανότητας έμμεσου μέλους
-Ηλεκτρονική Αίτηση Επιδόματος Ασθένειας
-Ηλεκτρονική Υπηρεσία Πληρωμής Εξόδων Κηδείας
-Βεβαίωση προϋπηρεσίας
-Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθενείας
-Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης
-Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας
-Βεβαίωση Απογραφής
-Ατομικά Στοιχεία
-Ασφαλιστική Ικανότητα

2) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες-Χορήγηση Ασφαλιστικής Ικανότητας έμμεσου μέλους
-Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας
-Έναρξη Ασφάλισης (χορήγηση Βεβαίωσης Απογραφικής Δήλωσης για ΔΟΥ)
-Μεταβολή Δραστηριότητας Μη Μισθωτών
-Λήξη Ασφάλισης Μη Μισθωτών
-Βεβαίωση Επανεγγραφής Μη Μισθωτών
-Εισφορές Μη Μισθωτών
-Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθενείας
-Βεβαίωση Απογραφής
-Ασφαλιστική Ικανότητα
-Βεβαίωση Εισφορών για φορολογική χρήση
-Υπηρεσία αποδοχής συμβάσεων παρ. 9 άρθρου 39 Ν. 4387/2016 (ΔΠΥ)
-Επιλογή Ασφαλιστικής Κατηγορίας Κύριας Ασφάλισης Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών από 1/1/2021
-Ρύθμιση οφειλών προς ΕΦΚΑ για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες Ν.4611/2019
-Αίτηση για Αμφισβήτηση οφειλής Ν.4554/2018

3) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Εργοδότες-Απογραφή Φυσικού Προσώπου στο Μητρώο Εργοδοτών
-Πιστοποίηση εργοδοτών
-Βεβαίωση Εργοδότη για Επίδομα Ασθένειας
-Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας
-Ηλεκτρονική Υποβολή ΑΠΔ
-Ηλεκτρονική Υποβολή ΑΠΔ Δημοσίου
-Οικονομική Καρτέλα Εργοδότη
-Διαχείριση Συμβάσεων από τις οποίες προκύπτει υποχρέωση έκδοσης Δ.Π.Υ. (Παρ.9 Αρθρ.39 Ν.4387/2016)
-Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης Απασχολουμένων
-Ρύθμιση οφειλών προς ΕΦΚΑ για εργοδότες Ν.4611/2019
-Προβολή αποβληθεισών ΑΠΔ μισθολογικών περιόδων 2002 έως 2011

4) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Συνταξιούχους-Ηλεκτρονική Υπηρεσία Υποβολής Αίτησης Συνταξιοδότησης
-Απασχόληση συνταξιούχων e-ΕΦΚΑ
-Χορήγηση Ασφαλιστικής Ικανότητας έμμεσου μέλους
-Ηλεκτρονική Αίτηση Προκαταβολής Σύνταξης
-Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
-Εκτύπωση Ενημερωτικού Σημειώματος Επιστροφής Μειώσεων Συντάξεων
-Εκτύπωση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος
-Εκτύπωση ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΤΣΑΥ, ΝΑΤ
-Εκτύπωση ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος ΕΤΕΑΕΠ, ΤΣΜΕΔΕ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ
-Ένσταση / αίτηση θεραπείας κατά μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος πληρωμής κύριας σύνταξης
-Ηλεκτρονική Υπηρεσία Πληρωμής Εξόδων Κηδείας
-Ηλεκτρονική Αίτηση Επικουρικής Σύνταξης τ. ΕΤΕΑΜ

5) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Φορείς του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα (Τράπεζες, Συμβολαιογράφοι, Ιατροφαρμακευτικοί Σύλλογοι κα)-Λήψη Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας
-Πιστοποίηση Φορέων για τη Λήψη Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας
-Επιβεβαίωση Εγκυρότητας Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας
-Έλεγχος Εγκυρότητας Βεβαιώσεων
-Πιστοποίηση Φορέων για τη Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας
-Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας
-Υποβολή Αιτήματος για Ληξιπρόθεσμα Υγείας

6) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΚΕΑΟ
-Πιστοποίηση Οφειλετών
-Ηλεκτρονικής Ενημέρωση Οφειλετών
-Πίνακας Χρεών Οφειλέτη
-Ηλεκτρονική Καρτέλα

Διαβάστε επίσης

e-ΕΦΚΑ: 12 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους