Σε 4,68 δις ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο πεντάμηνο Ιανουαρίου- Μαΐου, ενισχυμένος κατά 2,9% με τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να βάζουν στα ταμεία τους 132 εκατ. ευρώ παραπάνω σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Πρόκειται για αύξηση που οφείλεται κυρίως στην άνοδο της κατανάλωσης και όχι πλέον στις ανατιμήσεις καθώς ο όγκος πωλήσεων εμφανίζεται αυξημένος κατά 2,4%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana(πρώην IRI).

Να σημειωθεί ότι στα στοιχεία για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έχουν ενσωματωθεί πλέον και αυτά που αφορούν στην αλυσίδα Lidl, τη μεγαλύτερη εκπτωτική αλυσίδα στη χώρα.

Τάσεις σταθεροποίησης των τιμών

Η έρευνα της Circana επιβεβαιώνει την τάση που έχει αρχίσει να εμφανίζεται από τον Μάρτιο σταθεροποίησης των τιμών, με τη μέση τιμή ανά τεμάχιο να υπολογίζεται από την εταιρεία ερευνών στο 0,2%.

Η μεγαλύτερη άνοδος πωλήσεων διαπιστώνεται στην κατηγορία των τυποποιημένων τροφίμων, η οποία αυξήθηκε σε αξία κατά 3,2% και σε όγκο κατά 2,4%.

Στα ίδια επίπεδα με τα περσινά κινήθηκαν οι πωλήσεις σε αξία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς ωστόσο αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων κατά 2,5%. Οριακή αύξηση της τάξης του 1,1% σημειώθηκε και στα προϊόντα οικιακής φροντίδας, κατηγορία η οποία εμφάνισε ανάπτυξη 2% σε όγκο.

Δείτε το TikTok:

@mononews.gr #supermarket #products #cost #inflation #greece #fy #fyp ♬ Supermarket Sounds (feat. Soothing Sounds, White Noise Sounds For Sleep, Nature Sounds New Age, National Geographic Nature Sounds, Soothing Baby Sounds & Relaxing Nature Sound) – Supermarket Sounds & White Noise Ambience & National Geographic Soundscapes

Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές και σε ποια αυξήθηκαν

Αναφορικά με τις τιμές η μεγαλύτερη αύξηση 3,6% σημειώθηκε στα snacks, τα μαγειρικά προϊόντα αυξήθηκαν κατά 3,3%, τα μη αλκοολούχα ποτά κατά 2,2% και κατά 1% τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Συνεχίστηκε και αυτόν το μήνα η αποκλιμάκωση των τιμών στα γαλακτοκομικά κατά 3,7% ενώ πτωτικά κινήθηκαν οι τιμές και στα είδη προσωπικής υγιεινής με τη μείωση της τιμής ανά τεμάχιο στο 5,5%, καθώς και στα αλκοολούχα ποτά κατά 1,8%.

Ενισχύονται οι προωθητικές ενέργειες

Την ίδια ώρα οι προωθητικές ενέργειες εντείνονται καθώς το 27,1% των πωλήσεων προέρχεται από προϊόντα υπό καθεστώς προσφοράς. Σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι προωθητικές ενέργειες είναι αυξημένες συνολικά κατά 1,7%

Η κατηγορία των προϊόντων για το σπίτι αυτή στην οποία καταγράφεται και η μεγαλύτερη αύξηση των προωθητικών ενεργειών όπου το 27,8% των πωλήσεων έγινε υπό το καθεστώς κάποιας προσφοράς, αυξημένο κατά 3,7 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 30,3% (αύξηση κατά 2,2 μονάδες) και στα τρόφιμα στο 26,8% δηλαδή αύξηση 1,3 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Στο 26,9% το μερίδιο των private label

Παράλληλα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αναπτύσσονται με υψηλότερο ρυθμό (4,8%) σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα (1,9%) ενώ το μερίδιό τους επί των συνολικών πωλήσεων φτάνει πλέον το 26,9% από 26,3% με το μερίδιο των brands στο 73,1%.

Η άνοδος των private label τροφοδοτείται από την κατηγορία των τροφίμων στην οποία το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 27,3% από 26,3%.

Σε αντίθεση με την κατηγορία των τροφίμων, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας περιορίστηκε στο 21,2% από 22,6%, που ήταν το πρώτο πεντάμηνο του 2023, ενώ στο 26,6% από 27,3% υποχώρησε το μερίδιο των private label στα προϊόντα για το σπίτι.

Διαβάστε επίσης:

Όσα προέβλεψαν Μεγάλου, Καραβίας, Ψάλτης, Μυλωνάς για το μέλλον των ελληνικών τραπεζών

Nestle Ελλάς: Ο τζίρος της πολυεθνικής στην Ελλάδα και η προσφυγή για φορολογικά πρόστιμα

Μεγάλες καθυστερήσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δήμων – Τι ζητάνε Παπαστεργίου και Λιβάνιος