ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Τη δυνατότητα ώστε, ενδεχομένως κι από την πρώτη παράβαση, σε περιστατικά αισχροκέρδειας να δημοσιοποιείται η επωνυμία της επιχείρησης στην οποία επιβάλλεται πρόστιμο, εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, χθες από το βήμα της Βουλής προανήγγειλε ρύθμιση η οποία θα επιτρέπει κάτι που μέχρι σήμερα δεν είναι δυνατό, όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες επιβάλλουν σε επιχειρήσεις πρόστιμα για κερδοσκοπία. Να γίνεται γνωστό δηλαδή, όχι μόνο το ύψος του προστίμου αλλά και το όνομα της επιχείρησης που πιάστηκε να παρανομεί.
Πρόσφατα άλλωστε το αρμόδιο υπουργείο είχε ανακοινώσει το υψηλότερο πρόστιμο που επιβλήθηκε ποτέ σε σούπερ μάρκετ, ύψους 647.000 ευρώ, χωρίς ποτέ να ανακοινωθεί η επωνυμία της επιχείρησης. Καθώς παρά το γεγονός ότι υπήρξε πλήθος αντιδράσεων, ο ίδιος κ. Γεωργιάδης εξηγούσε πως «δεν μας επιτρέπει ο νόμος να λέμε το όνομα της αλυσίδας που διαπράττει κερδοσκοπία διότι κάθε διοικητική πράξη μπορεί να προσβληθεί στο δικαστήριο».
Πριν από το Πάσχα η σχετική ρύθμιση
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες του mononews έχουν αρχίσει να επεξεργάζονται τις διατάξεις που θα περιλαμβάνονται, σε συνεργασία με νομικούς, ώστε η σχετική ρύθμιση να έρθει πριν από Πάσχα.
Πηγές του υπουργείου εξηγούν ότι εκείνο που αναζητείται είναι η «οδός» ώστε στη ρύθμιση που θα έρθει προς ψήφιση να μην υπάρχει το «ρίσκο» η επιχείρηση που πιάστηκε να παρανομεί και της οποίας το όνομα έχει δημοσιοποιηθεί, να στρέφεται στη συνέχεια στα δικαστήρια εναντίον του κράτους.
Πρόκειται, όπως εξηγούν για μία διαδικασία που χαρακτηρίζεται ως «νομικά οριακή», δεδομένης της τήρησης της αναλογικότητας. Χρειάζεται επομένως να βρεθεί ένας «ασφαλής» τρόπος ώστε να είναι εφικτή η δημοσιοποίηση της επωνυμίας από πλευράς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα στη συνέχεια.
Πώς μπορούν να ξεπεραστούν τα «εμπόδιο»
Με δεδομένο ότι η αγορά βρίσκεται σε μία περίοδο μεγάλης κρίσης, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, όπου τα φαινόμενα αισχροκέρδειας αποκτούν άλλη διάσταση και έχουν μεγάλες συνέπειες για τους καταναλωτές, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι υπάρχει η δυνατότητα κλιμάκωσης των μέτρων που λαμβάνει η Πολιτεία. Και επομένως να βρεθεί τρόπος ώστε ξεπεραστούν τα νομικής φύσεως εμπόδια που μπορεί να υπάρχουν για το ίδιο θέμα, σε μία περίοδο κανονικότητας.
Αυτό όπως εξηγούν, μπορεί να γίνει εάν για παράδειγμα η νομοθετική ρύθμιση που έρθει, έχει ισχύ για ένα συγκριμένο χρονικό διάστημα. Όσο δηλαδή διαρκεί και η κρίση. Όπως για παράδειγμα έγινε και με άλλες ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν την περίοδο των lockdown και της πανδημίας.
Θεωρείται φυσικά περισσότερο εφικτό η συγκεκριμένη ρύθμιση να αφορά στις επιχειρήσεις εκείνες οι οποίες είναι υπότροπες, εντοπίζονται δηλαδή να παρανομούν για δεύτερη φορά. Με δεδομένη ωστόσο την οξύτητα της κατάστασης, την προτεραιότητα που δίνεται στην προστασία του καταναλωτή αλλά για να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα σε όσους εμφανίζουν διάθεση να παρανομήσουν, δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί ακόμη και σε περιπτώσεις πρώτης παράβασης. Εφόσον βεβαίως κριθεί ότι μπορεί να σταθεί νομικά.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι κατά την ομιλία του στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε η συγκεκριμένη ρύθμιση να έρθει προς ψήφιση με ευρεία πλειοψηφία και από τα υπόλοιπα κόμματα της Βουλής. «Σίγουρα θα κριθεί η συνταγματικότητά της σε κάποιο δικαστήριο και η μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής θα είναι ένα επιπλέον επιχείρημα στη δικαστική αίθουσα για τη στήριξη της διάταξης αυτής» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Διαβάστε επίσης:
Άδωνις Γεωργιάδης: Επέβαλε σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ πρόστιμο 647.000 ευρώ για αισχροκέρδεια – Το μεγαλύτερο στην ιστορία