Προθεσμία ενός μήνα έχουν από σήμερα οι επιχειρηματίες να ολοκληρώσουν προχωρήσουν σε ψηφιακή απογραφή του χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων τους.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας τίθεται σε ισχύ για όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες της χώρας (που εντάσσονται στη δεύτερη φάση εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας) και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού τους.

1

Παράλληλα, από σήμερα 1η Νοεμβρίου ξεκινούν και οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους για την τήρηση του ωραρίου και την χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Σε περίπτωση που καταγραφούν παραβάσεις τα πρόστιμα που επιβάλλονται κυμαίνονται από 3.000 ευρώ για τη μη ψηφιακή καταγραφή του ωραρίου των εργαζομένων και την online διασύνδεσης τους με το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II και φτάνουν τις 10.500 ευρώ για μη ενεργοποίηση χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

 Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, διαπιστωθεί η ίδια παράβαση, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Ο μηχανισμός οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ παρακολουθεί τον προγραμματισμό του ωραρίου, τις δηλωθείσες υπερωρίες και τη χορήγηση αδειών, σε ενιαία, δομημένη μορφή με δυνατότητα επεξεργασίας και προβολής του προγραμματισμένου ωραρίου απασχόλησης ανά ημέρα, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Στην πράξη, οι εργοδότες θα πρέπει παράλληλα με την ψηφιακή καταγραφή εισόδου – εξόδου του εργαζόμενου, να υποβάλλουν δηλώσεις με τις οποίες θα ενημερώνουν το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ για την κάθε μεταβολή τόσο της εργασιακής σχέσης όσο και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας. Οι δηλώσεις αυτές, για παράδειγμα, θα δείχνουν αν ο εργαζόμενος απασχολείται 40 ώρες την εβδομάδα ή όχι, αν η εργασία είναι 5ήμερη ή 6ήμερη, ή ακόμη κι αν ο εργαζόμενος δικαιούται διαλείμματος, εντός του ωραρίου ή όχι. Θα δηλώνεται, επίσης, εάν το εβδομαδιαίο ωράριο είναι σταθερό ή τροποποιείται ανά ημέρα (υποβάλλονται πριν από την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζόμενους).

Το ψηφιακό ημερολόγιο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobileapp, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζομένων (https://myErgani.gov.gr).

Παράλληλα με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη παρατείνεται έως τις 11 Νοεμβρίου 2022 η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (Ετήσιος/Ετήσιος Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού) στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ για το τρέχον έτος. Η μεγάλη πλειονότητα των επιχειρήσεων (290.000 κατά προσέγγιση έως το μεσημέρι) είχαν ήδη υποβάλει το έντυπο εντός της αρχικής προθεσμίας που έληγε σήμερα και η παράταση δίνεται προκειμένου να εκπληρώσουν τη σχετική υποχρέωση και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Ωστόσο, σε επιστολή της στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κώστα Χατζηδάκη, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ και οι λογιστικοί σύλλογοι της χώρας ζητούν τη χρονική παράταση των δύο διαδικασιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, λόγω της αδυναμίας των εμπορικών επιχειρήσεων και των λογιστικών γραφείων να ανταποκριθούν στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.

Συγκεκριμένα ζητούν:

-Την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής του Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού Ε4 μέχρι τις 31/12/2022, αντί της 31/10.

-Την ισόχρονη μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης της απογραφικής διαδικασίας, δηλαδή από 01/01/2023 αντί της 01/11/2023.

Διαβάστε επίσης

Πρόστιμο έως 10.500 ευρώ για μη ενεργοποίηση της ψηφιακής κάρτας – Εντός των επόμενων εβδομάδων ξεκινάει η απογραφή για το σύνολο των εργαζομένων