Ενώ ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς τόνισε ότι αποτελεί στρατηγικής σημασίας επιλογή της κυβέρνησης να εισαχθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στο Χρηματιστήριο, αντί της επιλογής του ΣΥΡΙΖΑ να πωληθεί σε fund, ψηφίστηκε από την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, κατά πλειοψηφία, το σχετικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών.

Με το νομοσχέδιο συγκεκριμένα:

1

Πρώτον, κυρώνεται η από 7.12.2023 τροποποίηση της από 31.7.1995 Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» και Δεύτερον, του από 4.1.2024 Ιδιωτικού Συμφωνητικού μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Αεροπορία Αιγαίου Ανώνυμη Αεροπορική Εταιρεία»».

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχτηκε η ΝΔ, καταψήφισαν το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση, το κόμμα “Σπαρτιάτες”, η Νέα Αριστερά και η Νίκη, ενώ επιφύλαξη για την Ολομέλεια δήλωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ και η Πλεύση Ελευθερίας.

Πετραλιάς: Ο ΣΥΡΙΖΑ σχεδίαζε να πουλήσει σε fund τον Διεθνή Αερολιμένα

Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς, εξήγησε ότι κυρώνεται η Συμφωνία που υπεγράφη στις 7 Δεκεμβρίου με τις αλλαγές που απαιτούνται, ώστε να καταστεί δυνατή η εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο και διευκρίνισε ότι οι βασικές αλλαγές που επέρχονται αφορούν την εναρμόνιση με το πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης που ισχύει για τις εισηγμένες εταιρείες.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, υπόκειται και η αποκατάσταση του παράδοξου, που ισχύει σήμερα στον Αερολιμένα, η διοίκηση να ασκείται από μια εταιρεία που κατέχει το 40%, ενώ θα πρέπει εκείνος ο οποίος ασκεί την διοίκηση να κατέχει το 50% της εταιρείας.

Ο κ. Πετραλιάς ανέφερε ότι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, πριν το 2019, υπήρχε ο σχεδιασμός να πουληθεί ο Διεθνής Αερολιμένας σε fund, ενώ από αυτή την κυβέρνηση έγινε η στρατηγική επιλογή να γίνει η εισαγωγή του στο ελληνικό χρηματιστήριο.

“Αυτό αποτελεί μια στρατηγικής σημασίας πράξη, ώστε να αυξηθεί η κεφαλαιοποίηση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς.

Είναι, η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία που μπαίνει στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, που σημαίνει ότι η ελληνική χρηματαγορά γίνεται πλέον ανεπτυγμένη. Για τις ξένες οικονομίες θεωρείται πλέον μια ανεπτυγμένη χρηματαγορά με την εισαγωγή αυτή του ΔΑΑ.

Είναι στρατηγικής σημασίας αυτό που γίνεται και περιμένουμε να ολοκληρωθεί επιτυχώς το Φεβρουάριο” τόνισε ο κ. Πετραλιάς, και συμπερασματικά παρατήρησε:

“Άρα, ήταν πολύ σωστή επιλογή αντί να πουληθεί σε fund να γίνει εισαγωγή στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Αξιών και να μπορούν να επενδύσουν και οι Έλληνες πολίτες και οι ελληνικές εταιρείες κ.τ.λ.”.

Εκ μέρους της ΝΔ, η εισηγήτρια, Άννα Καραμανλή, περιέγραψε το πλαίσιο των κυρώσεων και διευκρίνισε ότι: με το πρώτο άρθρο, ανοίγει ο δρόμος – με τις αλλαγές που συμφωνήθηκαν – να εισαχθεί η εταιρεία στο Χρηματιστήριο και καταργούνται οι περιορισμοί ως προς το ποσοστό συμμετοχής των μετόχων, εκτός του ελληνικού δημοσίου, στο μετοχικό κεφάλαιο του Αερολιμένα που έθετε η αρχική σύμβαση.

Η σημερινή εικόνα των μετοχών του αερολιμένα έχει ως εξής:

Το Υπερταμείο κατέχει το 25%, το ΤΑΙΠΕΔ το 30%, η εταιρεία Avi Alliance Gmbh το 40% + 60 μετοχές, πρόκειται για εταιρεία συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments και η οικογένεια Κοπελούζου το 5% – 60 μετοχές.

Μετά την κύρωση, από τη Βουλή, της σύμβασης το 30% που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί σε θεσμικούς επενδυτές και στο επενδυτικό κοινό, καθώς και στους υφιστάμενους ιδιώτες μετόχους, μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, ώστε οι επενδυτές να αποκτήσουν την πλειοψηφία των μετοχών.

“Έτσι θα ωφεληθεί ταμειακά και το Δημόσιο να αποκτήσει έσοδα, αφού τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονται κυρίως στην αποπληρωμή του εξωτερικού χρέους της χώρας” ανέφερε η εισηγήτρια της πλειοψηφίας.

Προσέθεσε ότι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας το Υπερταμείο θα διατηρήσει τη συμμετοχή του 25% κι αυτό “είναι ένα σημαντικό βήμα για το Ελευθέριος Βενιζέλος”. Ο αερολιμένας, ως εταιρεία, θα λειτουργήσει σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις εισηγμένες.

Στο πλαίσιο αυτό, αίρεται το σημερινό παράδοξο η διοίκηση να ασκείται από μια εταιρεία που κατέχει το 40% του Αερολιμένα, ενώ θα πρέπει το μάνατζμεντ να ασκεί ο κάτοχος του 50% της εταιρείας.

“Δημιουργούνται όλες εκείνες οι προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας μας και επιπλέον υπεραξίες. Και όλα αυτά σε μια χρονιά, το 2023, κατά την οποία η επιβατική κίνηση σε αυτόν, κατέγραψε ρεκόρ.

Περαιτέρω ρυθμίζονται ζητήματα και επέρχονται αλλαγές που απορρέουν από τη νομοθεσία περί εταιρικής διακυβέρνησης, πέρα από το ζήτημα της πλειοψηφίας των μετοχών”, ανέφερε η εισηγήτρια της πλειοψηφίας.

Με το δεύτερο άρθρο του νομοσχεδίου, επιβεβαιώνεται η καταβολή του προβλεπόμενου ποσού των 85,4 εκατ. ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο έπειτα από την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης από την Aegean Airlines για την εξαγορά του συνόλου των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών του ελληνικού δημοσίου, επί αυτής μετοχών που εκδόθηκαν το 2021 στο πλαίσιο του σχεδίου στήριξης της εταιρείας κατά την περίοδο της πανδημίας.

Με τη Συμφωνία αυτή το Ελληνικό Δημόσιο, εισέπραξε 85,4 εκατομμύρια ευρώ εκμεταλλευόμενο την υψηλότερη τιμή στην οποία είχαν φθάσει οι μετοχές της εταιρείας μετά την χορήγηση της ενίσχυσης.

“Oι δύο αυτές Κυρώσεις επιβεβαιώνουν εν τοις πράγμασι ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει τη γνώση τη διορατικότητα και την ευελιξία να λειτουργεί προς όφελος των πολιτών, στηρίζοντας παράλληλα και την ελεύθερη αγορά αξιοποιώντας την περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων με σύνεση και σοβαρότητα και πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον” τόνισε καταλήγοντας η εισηγήτρια της πλειοψηφίας.

Διαβάστε επίσης:

Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για τα μέτρα κατά της ακρίβειας την Τετάρτη στις 10.00

Σκέρτσος: Στόχος μας να ενώσουμε την κοινωνία με το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια

Ντόναλντ Τραμπ: Στο δικαστήριο για το αίτημα ποινικής ασυλίας – Αν εκλεγώ θα κάνω δίωξη στον Μπάιντεν