ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η νέα ημερομηνία ορίστηκε σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη. Ταυτόχρονα, η ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών ορίστηκε για μία εβδομάδα αργότερα, δηλαδή στις 24 Σεπτεμβρίου, στις 10:00. Σημειώνεται ότι η εν λόγω απόφαση ελήφθη μετά από αιτήματα εταιρειών για παροχή διευκρινίσεων παράτασης, καθώς και μετάθεσης της ημερομηνίας.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού της προμήθειας συντήρησης ανέρχεται σε 461 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ των 89 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 215 εκατ. ευρώ είναι για τη Θεσσαλονίκη και τα 246 εκατ. ευρώ για την Αττική.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο αφορά στην προμήθεια 320 Ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (12m), εκ των οποίων τα 330 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12m) και 100 πετρελαιοκίνητα.
Αναφορικά με το γεωγραφικό διαχωρισμό, για τη Θεσσαλονίκη προβλέπονται συνολικά 350 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 150 Ηλεκτροκίνητα (12m), τα 150 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12m) και τα 50 πετρελαιοκίνητα Euro VI (18 m). Στην Αττική θα πάνε τα 400 λεωφορεία, εκ των οποίων 170 είναι Ηλεκτροκίνητα (12m),180 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12m) και 50 πετρελαιοκίνητα Euro IV (18 m).
Για την προμήθεια έχει υπογραφεί και η προβλεπόμενη συμφωνία με τους εποπτευόμενους φορείς ΟΑΣΘ και ΟΣΥ.
Ο εκσυγχρονισμός του στόλου με σύγχρονα, χαμηλών ρύπων λεωφορεία, που θα μπορούν να λειτουργήσουν ενιαία με το υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, στη βάση της συμπληρωματικότητας και της περιβαλλοντικής / αισθητικής αναβάθμισης του αστικού ιστού, έχει ως στόχο να αποκτήσει η Αττική και η Θεσσαλονίκη ένα καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, με βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, στο πλαίσιο της μετάβασης σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.