Στα ύψη διατηρείται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ καθώς τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στο 11,6%.

Ο δείκτης μπορεί να μειώθηκε σε σχέση με τον περασμένο μήνα που είχε διαμορφωθεί πάνω από το 12%, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί πως ο Ιούλιος του 2021 ήταν ο πρώτος μήνας που έκανε την εμφάνισή του ο πληθωρισμός στη χώρα μας.

1

Για έναν ακόμα μήνα, βασικές αιτίες των πληθωριστικών πιέσεων είναι το φυσικό αέριο που εκτοξεύτηκε κατά 178,9% και το ηλεκτρικό ρεύμα κατά 55,8%.

Αίσθηση όμως προκαλεί το γεγονός ότι τον Ιούλιο σημειώθηκαν τεράστιες ανατιμήσεις στα αεροπορικά και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, λόγω του τουρισμού, κατά 62,3% και 25,4% αντίστοιχα, όπως επίσης και οι τιμές των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων κατά 20%.

Για έναν ακόμα μήνα εκτοξεύτηκαν και οι τιμές σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, όπως:

  • Λάδια 27,3%,
  • Ψωμί και Δημητριακά 16,7%,
  • Κρέατα 16,7%,
  • Γαλακτοκομικά και αυγά 16,4%,
  • Λαχανικά 13,4%,
  • Καφές 11,4%,
  • Ζάχαρη, σοκολάτες και παγωτά 5%,
  • Ψάρια 3,6%

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

– 13,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.

– 1,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

– 3,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

– 30,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

– 8,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

– 0,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

– 20,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, μεταφορά επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

– 2,0% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.

– 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

– 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

– 2,5% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Διαβάστε επίσης:

Goldman Sachs: H κρατική ενίσχυση θα περιορίσει την ύφεση στην Ευρωζώνη