ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Τώρα το πόσο εφικτό είναι για μια οικονομία η οποία εξέρχεται από οκτώ χρόνια ύφεσης και τρία μνημόνια να διατηρήσει πρωτογενή πλεονάσματα άνω του 3% για επτά συνεχόμενα χρόνια και να δημιουργήσει πάνω από 400.000 θέσεις εργασίας μέσα στην επόμενη πενταετία, είναι άλλο θέμα…
Επίσης πως θα καταφέρει η Ελλάδα να γίνει ήδη από φέτος επενδυτικός προορισμός όταν τα πρώτα στοιχεία από την πορεία του ΑΕΠ δείχνουν μάλλον το αντίθετο. Και όμως, αυτές είναι οι βασικές παροχές πάνω στις οποίες στηρίζεται το μεσοπρόθεσμο σχέδιο το οποίο δόθηκε χθες –έστω και έμμεσα στη δημοσιότητα- φέρνοντας στην επιφάνεια προβλέψεις για πρωτογενή πλεονάσματα μαμούθ της τάξεως του 5,22%
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το πρωτογενές πλεόνασμα βάσει των εκτιμήσεων του ΥΠΟΙΚ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 3,56% του ΑΕΠ το 2018 δημιουργώντας υπερπλεόνασμα 111 εκατ. ευρώ, στο 3,96% του ΑΕΠ το 2019 δημιουργώντας δημοσιονομικό χώρο 866 εκατ. ευρώ, το 2020 στο 4,15% του ΑΕΠ δημιουργώντας υπεραπόδοση 1,287 δισ. ευρώ, το 2021 στο 4,53% δημιουργώντας υπεραπόδοση 2,11 δισ. ευρώ και το 2022 στο 5,19% δημιουργώντας υπερπλεόνασμα 3,582 δισ. ευρώ.
Για τα έσοδα εκτιμά ότι οι καλές επιδόσεις των τελευταίων ετών θα μπορούσαν να διατηρηθούν υπό προϋποθέσεις τα επόμενα έτη. Το ύψος των εσόδων της γενικής κυβέρνηση αναμένεται να διαμορφωθεί στα 91,632 δισ. ευρώ το 2022 από 86,861 δισ. ευρώ το 2018. Για αυτό και επισημαίνει ότι «σ’ αυτό το πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα στις δημοσιονομικές αρχές, να προβούν μετά τη λήξη του προγράμματος χρηματοοικονομικής διευκόλυνσης, στις διορθωτικές εκείνες κινήσεις που θα μπορούσαν να ανακατανείμουν στοχευμένα το φορολογικό βάρος, με τρόπο που θα ανακουφίζει μερικώς από την φορολογική κόπωση, ενώ συνάμα θα συντηρεί το συνολικό ύψος των φορολογικών εσόδων…».
Το ποσοστό ανεργίας προβλέπεται να μειωθεί από 19,9% το 2018, στο 18,2% το 2019, στο 16,6% το 2020 και να περιορισθεί περαιτέρω στο 15,4% το 2021 και στο 14,3% το 2022.
Σχετικά με τους ρυθμούς ανάπτυξης, στην έκθεση τονίζεται ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να επανέλθει σε τροχιά διατηρήσιμης μεγέθυνσης με μεσο-μακροχρόνια περίοδο, εφόσον ολοκληρωθεί το ισχύον πρόγραμμα, αποφασισθούν τα μέτρα για το χρέος και εφαρμοσθεί το αναπτυξιακό σχέδιο. Σύμφωνα με την έκθεση, ο «πήχυς» για την ιδιωτική κατανάλωση τίθεται πολύ ψηλά, προβλέποντας αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό 1,1% μεταξύ 2018 και 2022. Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο τονίζει επίσης, ότι η εφαρμογή των αντισταθμιστικών μέτρων μπορεί να αμβλύνει την περιοριστική επίπτωση από τη μείωση των συντάξεων το 2019, και ιδίως του αφορολόγητου το 2020, και να συνδράμει στην τόνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Στη έκθεση αναφέρεται ότι το μείγμα πολιτικής που εφαρμόσθηκε, ακολουθήθηκε με επιτυχία ως προς την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων τα τελευταία χρόνια – αλλά όχι χωρίς σημαντικό κόστος για την αύξηση του ΑΕΠ. Με αυτήν την έννοια, όπως τονίζεται, οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα κρίνονται καταρχήν εφικτοί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Nέος αυξημένος ΕΝΦΙΑ για 1 εκατ. ιδιοκτήτες: Δείτε ποιες περιοχές θα πληγούν περισσότερο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άρθρο παρέμβαση: Ο Τσίπρας αποφάσισε να πάει στις εκλογές με αυξημένο ΕΝΦΙΑ στις λαϊκές συνοικίες!
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΕΝΦΙΑ 2018: Ποιοι «καίγονται» από την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε νέα επικίνδυνη φάση εισέρχεται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας
- State Department: Υποκριτική η στάση της Ρωσίας – Ανεύθυνη η ρητορική της
- Ντόναλντ Τραμπ: Προς αναβολή η καταδίκη του για την υπόθεση της Στόρμι Ντάνιελς
- Νετανιάχου: 5 εκατ. δολάρια σε όποιον από τη Λωρίδα της Γάζας παραδώσει όμηρο στο Ισραήλ