Πάνω από 230 δισεκατομμύρια δολάρια ξόδεψε η Κίνα μέσα σε μια δεκαετία, προκειμένου να αναπτύξει τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών (CSIS) των ΗΠΑ.

Η κρατική υποστήριξη αντιπροσωπεύει το 18,8% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ 2009 και 2023, δήλωσε ο Scott Kennedy, διαχειριστής της κινεζικής επιχείρησης και οικονομίας στο CSIS.

Σημείωσε δε ότι η αναλογία τέτοιων δαπανών προς τις πωλήσεις EV έχει μειωθεί από περισσότερο από 40% τα χρόνια πριν από το 2017, σε λίγο πάνω από 11% το 2023.

Τα ευρήματα της έρευνας βλέπουν τώρα το φως της δημοσιότητας, καθώς η ΕΕ σχεδιάζει να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω της χρήσης επιδοτήσεων για την παραγωγή τους, με την Κίνα να εισηγείται «αντίποινα». 

Σε μια συνεδρίαση κεκλεισμένων των θυρών στις 18 Ιουνίου, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας «κάλεσε την κυβέρνηση να υιοθετήσει σταθερά αντίμετρα και πρότεινε να εξεταστεί θετικά η αύξηση του προσωρινού δασμού στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού».

Η συνάντηση οργανώθηκε από το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας στο Πεκίνο και συμμετείχαν η SAIC και η BYD. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen Group, BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault και Porsche ήταν επίσης παρούσες, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 12 Ιουνίου ότι θα επιβάλει δασμούς κατά των επιδοτήσεων έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά EV από τον Ιούλιο ακολούθησε την κίνηση των Ηνωμένων Πολιτειών να αυξήσουν τους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα τον Μάιο.

Ο ανταγωνισμός είναι τόσο έντονος, που αναλυτές της Bank of America δήλωσαν αυτή την εβδομάδα ότι οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα και να επικεντρώσουν τους πόρους τους αλλού.

Σημειώνεται ότι τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων, το υπουργείο Οικονομικών της Κίνας, ανέφερε ότι ανακάλυψε ότι τουλάχιστον πέντε εταιρείες εξαπάτησαν την κυβέρνηση με πάνω από 1 δισεκατομμύριο γιουάν (140 εκατομμύρια δολάρια).

Διαβάστε επίσης: 

Ποιοι θα πάρουν το κοινωνικό μέρισμα από τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων

Επιδόματα: Τέλος του χρόνου η νέα προπληρωμένη κάρτα

Γιατί οι ξένοι επενδυτές πωλούσαν μαζικά τράπεζες – Το… μήνυμα για την έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια