ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα «μέτρα ανακούφισης» των πολιτών από την ακρίβεια, που ανακοίνωσε χθες ο Πρωθυπουργός και εξειδίκευσαν σήμερα οι συναρμόδιοι Υπουργοί. Υπενθύμισε ότι πλέον τα μέτρα στήριξης από την αρχή της ενεργειακής κρίσης μέχρι σήμερα αγγίζουν συνολικά τα 4 δις ευρώ και έκανε λόγο για ένα δίχτυ κοινωνικής προστασίας, με τα δεδομένα δημοσιονομικά περιθώρια.
Τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βρει μία κοινή στρατηγική και μία κοινή λύση. Υπενθύμισε ότι ο Πρωθυπουργός έχει καταθέσει πρόταση για δέσμη έξι μέτρων προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή κρίση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
«Ελπίζουμε η Ευρώπη να έχει μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και να είναι ενωμένη, όπως ήταν με τα μέτρα κατά της Ρωσίας και με το Ταμείο Ανάκαμψης», δήλωσε.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας διαχρονικά στηρίζει τους πιο ευάλωτους, αλλά και τη μεσαία τάξη, υπενθυμίζοντας τις φορολογικές ελαφρύνσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η Κυβέρνηση τα τελευταία τρία χρόνια. “Έχουμε μειώσει 57 φορολογικούς συντελεστές, που αγγίζουν τα μικρομεσαία στρώματα”, σημείωσε μεταξύ άλλων.
Όσον αφορά τη στάση της χώρας απέναντι στον πόλεμο στην Ουκρανία, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε ότι:
«Αυτό που είχε πει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ότι η Ελλάδα ανήκει στη Δύση είναι κάτι, το οποίο κάποτε πρέπει να πιστέψουμε. Και αυτό που είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ότι η Ελλάδα είναι Δύση, νομίζω ότι τουλάχιστον βρίσκει σύμφωνη την πλειοψηφία του ελληνικού λαού.»
Τόνισε άλλωστε ότι: «Εδώ μιλάμε για μία εισβολή, για ένα γεγονός το οποίο δεν είχε συμβεί στην Ευρώπη εδώ και οκτώ δεκαετίες”. Υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ από το 1952 και της ενωμένης Ευρώπης από το 1980 και τόνισε: «Είναι σαφές ότι κάθε φορά, που η χώρα μας ήταν με τη Δύση, βγήκε κερδισμένη».
Στη Γραμμή 4 του Μετρό δεν θα μειώσουμε τα δέντρα, θα προσθέσουμε δέντρα
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα μεγάλα έργα, που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Τόνισε ότι το Πάτρα- Πύργος, ένα έργο που έχει καθυστερήσει λόγω εγκληματικής αμέλειας της προηγούμενης Κυβέρνησης, έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται και θα είναι έτοιμο τέλη του 2023- αρχές του 2024.
Σημείωσε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο σε ποσοστό 83% και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του, οι δοκιμές και να τεθεί σε θέση σε λειτουργία σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, στο τέλος του 2023. Αναφέρθηκε στην τεράστια καθυστέρηση, που έχουν προκαλέσει οι προσφυγές τις οποίες υποστήριζε ο ΣΥΡΙΖΑ και τόνισε: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, δεν θα μπούμε με κράνη μέσα σε βαγόνια που δεν είναι πάνω σε ράγες. Δεν θα κάνουμε αυτά τα καραγκιοζιλίκια -να μου επιτρέψετε την έκφραση- που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι το καλοκαίρι θα παραδοθούν και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, που σημαίνει ότι θα μπορεί κανείς να πάει από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μέσα σε 50 λεπτά.
Όσον αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε το μνημόνιο συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το Δήμο Αθηναίων και τόνισε: « Όχι μόνο θα τηρηθεί το ισοζύγιο του πρασίνου, αλλά θα προσθέσουμε δέντρα».
Παραδέχθηκε ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής θα υπάρχουν δυσκολίες στο κέντρο, αλλά τόνισε ότι το έργο πρέπει να γίνει γιατί θα είναι πολλαπλά ωφέλιμο για την Αθήνα και πως γίνεται προσπάθεια η όχληση να καταστεί όσο το δυνατόν διαχειρίσιμη. Δεσμεύτηκε δε ότι ο σταθμός στα Εξάρχεια θα κατασκευαστεί.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε εξάλλου ότι υπήρξαν πριν από πολλά χρόνια αντιδράσεις σε σταθμό του Μετρό και στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής, εκτιμώντας ότι σήμερα εκείνοι που τότε αντιδρούσαν «χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο». Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό και στα νότια προάστια.
Για την Αττική Οδό, τόνισε ότι προέχει αυτή τη στιγμή η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η οποία έχει ήδη δημοπρατηθεί και ο σχεδιασμός της κατασκευής της σήραγγας Ηλιουπόλεως και της αναβάθμισης της Λ. Βουλιαγμένης , διαφορετικά σε 10 χρόνια η Αθήνα θα είναι απροσπέλαστη.
Δεν θα αυξηθεί το κόστος των εισιτηρίων στα ΜΜΜ
Τέλος ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ξεπερνιέται το θέμα με τις προσφυγές στο διαγωνισμό για την προμήθεια αστικών λεωφορείων, εκτιμώντας ότι θα έχουμε σύντομα προσωρινούς αναδόχους. Ενώ δεσμεύτηκε ότι παρά την ενεργειακή κρίση, δεν θα αυξηθεί το κόστος των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!