Εκτός ελέγχου φαίνεται να βρίσκονται οι αυξήσεις στα καύσιμα με τους καταναλωτές να προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώσουν το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων τους.

Οικονόμου: Έρχονται νέα μέτρα για τα καύσιμα

Σε αυτό το πλαίσιο, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέα μέτρα στήριξης, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα σαρωτικούς ελέγχους στα πρατήρια καυσίμων για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

1

Για τις τιμές των προϊόντων ο κ. Οικονόμου σημείωσε ότι «οι έλεγχοι είναι συνεχείς, και οι παραβάσεις τιμωρούνται με αυστηρότατες κυρώσεις. Οι κυρώσεις με νομοθετική μας παρέμβαση από εδώ και πέρα θα δημοσιοποιούνται, ώστε ο καταναλωτής να ξέρει ποια επιχείρηση βάζει πλάτη, στηρίζει, απορροφά μέρος του κόστους, και ποιοι λίγοι προσπαθούν πονηρά να αισχροκερδίσουν και πάνω στο κύμα των αυξήσεων να προσθέσουν επιπλέον δυσκολίες».

Η πίεση στους πιο αδύναμους συνεχίζεται, αναγνώρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, και γι’ αυτό η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να αξιοποιεί κάθε νέα δυνατότητα, «χωρίς όμως να τινάξουμε στον αέρα τη δημοσιονομική σταθερότητα και την πορεία της οικονομίας».

«Είμαστε στο πλευρό πολιτών όσο διαρκεί η κρίση με μέτρα αποτελεσματικά, εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης της ακρίβειας στην ενέργεια, κάναμε αποφασιστικές παρεμβάσεις. Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η πλατφόρμα για να παίρνει ο κόσμος στους τραπεζικούς λογαριασμούς του την επιστροφή χρημάτων για χρεώσεις πάνω από 300 κιλοβατώρες σε όσους έχουν μέχρι 45.000 ευρώ εισόδημα και με τον καινούργιο τρόπο τιμολόγησης από τον Ιούλιο και μετά θα πληρώνουμε όλοι από 70% μέχρι 90% λιγότερες αυξήσεις. Ταυτόχρονα τρέχει το πρόγραμμα ενίσχυσης στα καύσιμα, έχουμε μειωμένο ΕΝΦΙΑ και αυξήθηκε ο κατώτατος μισθός» υπενθύμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Real FM άφησε ορθάνοικτο το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο του fuel pass – το επίδομα βενζίνης δηλαδή- και για τους επόμενους καλοκαιρινούς μήνες μετά τον Ιούνιο (η ισχύουσα επιδότηση είναι για το τρίμηνο Απρίλιος – Ιούνιος) ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί ότι η οριζόντια επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης (έκπτωση 0,15 λεπτά το λίτρο) θα ισχύσει και για Μάιο και για Ιούνιο.

Έρχεται νέα ηχηρή παρέμβαση

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το imerisia.gr, στην κυβέρνηση έχει ληφθεί η απόφαση να υπάρξει νέα παρέμβαση ακόμη πιο ηχηρή στο μέτωπο των καυσίμων για το αμέσως προσεχές διάστημα.

Βέβαια, το ζητούμενο δεν είναι άλλο από το πόσο ισχυρή θα είναι αυτή η παρέμβαση, αφού απαιτούνται σημαντικά ποσά για να δοθεί αποτελεσματική ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Με την μέση τιμή της βενζίνης να έχει ξεπεράσει πανελλαδικά το δυσθεώρητο επίπεδο των 2,2 ευρώ το λίτρο, η επιδότηση του fuel pass που φτάνει κατά μέγιστο έως τα 55 ευρώ για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα νησιά και μάλιστα για ένα τρίμηνο δεν είναι εύκολο να κριθεί επαρκής.

Σενάριο για μείωση του ΕΦΚ

Στο τραπέζι έχει πέσει και η μείωση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), αλλά η λήψη μίας τέτοιας απόφασης προϋποθέτει αφενός την ύπαρξη του απαραίτητου δημοσιονομικού χώρου και αφετέρου την έγκριση από την Κομισιόν σε μία περίοδο κομβικής σημασίας, αφού η χώρα είναι έτοιμη για την έξοδο από την αυστηρή εποπτεία.

Ωστόσο, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, εκτός από το ότι δεν πρόκειται η κυβέρνηση να αγνοήσει το πρόβλημα.

Την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο της επέκτασης του Fuel Pass για την βενζίνη και τα άλλα καύσιμα. Σημείωσε πως η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκταθεί το fuel pass, ενώ σε ό,τι αφορά στην έρευνα που διεξάγεται για τις τιμές των καυσίμων είπε ότι αναμένει τα στοιχεία από τα διυλιστήρια για να τα επεξεργαστεί η υπηρεσία, και επιπλέον έχουν ξεκινήσει έκτακτοι έλεγχοι σε 30 πρατήρια με τις υψηλότερες τιμές αλλά και στις εταιρείες μεταφοράς.

Σταϊκούρας: Θα πράξουμε ανάλογα με τον δημοσιονομικό χώρο

Για πιθανή νέα επιδότηση στα καύσιμα, μίλησε στο Mega ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι «Είναι νωρίς για να τα συζητήσουμε αυτά. Δε θα απαντήσω για κανένα πρόσθετο μέτρο εκτός αυτών που έχουμε ανακοινώσει. Ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί. Τώρα φτιάχνουμε την πλατφόρμα για να επιδοτήσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, μέχρι να δημιουργηθεί και πάλι δημοσιονομικός χώρος, δεν μπορώ να προσθέσω τίποτα. Όπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία τρία χρόνια, πρώτα σχεδιάζουμε, βρίσκουμε τους πόρους, και στη συνέχεια ανακοινώνουμε τα μέτρα. Θα δούμε ποια θα είναι η κατάσταση το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμώ ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, και ανάλογα θα πράξουμε. Υπάρχει πρόβλημα, το πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε με τον πρωθυπουργό».

«Η Ελλάδα έχει δώσει τους διπλάσιους πόρους σε σχέση με το με μέσο όρο της Ευρώπης για την ενεργειακή κρίση»

«Θα μου ήταν εξαιρετικά εύκολο να έρθω και να εισηγούμαι μειώσεις φόρων και αυξήσεις επιδομάτων. Έχω μια ευθύνη. Η τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λέει ότι η Ελλάδα έχει δώσει μέχρι σήμερα τους διπλάσιους πόρους σε σχέση με το με μέσο όρο της Ευρώπης για να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση. Όσοι εισηγούνται με ευκολία να δώσουμε και άλλα, εισηγούνται να αυξηθεί το έλλειμά μας, υποθηκεύοντας το μέλλον της χώρας», πρόσθεσε.

«Στα καύσιμα είναι προτιμητέο να μη μειώνονται οι φόροι γιατί αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη»

Σε ό,τι αφορά στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, και αν υπάρχουν σκέψεις για μείωσή του, ο ίδιος εξήγησε ότι «Η επιστολή που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλοι οι υπουργοί Οικονομικών στην Ευρώπη, λέει ότι στα καύσιμα είναι προτιμητέο να μη μειώνονται οι φόροι γιατί αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη. Ειδικά όσο κρατάει η κρίση. Το βέλτιστο είναι να παίρνεις τα περισσότερα φορολογικά έσοδα που απορρέουν από τον αυξημένο ΦΠΑ για να βοηθήσουμε στοχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις».

Τι δείχνουν τα στοιχεία των αιτήσεων

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που παρουσιάζει η «Η», οι αιτήσεις για το επίδομα ανέρχονται σε 2.500.608 σε σύνολο 3 εκατ. δικαιούχων.

Η συντριπτική πλειοψηφία όσων υπέβαλαν αίτηση επέλεξε τον τραπεζικό λογαριασμό για την πίστωση των χρημάτων του επιδόματος, με ένα μικρό μόνο αριθμό να προτιμά την άυλη ψηφιακή κάρτα παρόλο που το fuel pass προσθέτει έξτρα 5 ευρώ στο τελικό ποσό.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η»:

2.094.909 οδηγοί – δηλαδή το 83,7% – δήλωσαν το ΙΒΑΝ τους για να λάβουν το επίδομα απευθείας στον τραπεζικό τους λογαριασμό, ενώ
405.699 – δηλαδή μόλις το 16,2% – κατέβασαν την εφαρμογή στο κινητό τους και έλαβαν το ψηφιακό πορτοφόλι του fuel pass.

Διαβάστε επίσης

Κλειδώνει η παράταση του Fuel Pass – Πού… καίνε οι τιμές της βενζίνης

Πρόστιμα ύψους €15.000 σε πρατήρια υγρών καυσίμων για αθέμιτη κερδοφορία

Γεωργιάδης: Έλεγχος σε όλη την αλυσίδα καυσίμων – Προς κατάργηση ενδιάμεσες εκπτώσεις και ανώτατο όριο 50% στις προσφορές