Για την πλατφόρμα JOBmatch και τον τρόπο λειτουργίας της για άμεση εύρεση εργασίας σε τουρισμό και εστίαση, μίλησε σε συνέντευξή του ο διοικητής ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, ενώ όσον αφορά τους επιχειρηματίες, τόνισε ότι «συναγωνίζονται για τους ίδιους εργαζόμενους, άρα θα πρέπει να προσφέρουν πιο ελκυστικά πακέτα, να τους προσελκύουν».

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Πρωτοψάλτης ανέφερε ότι «Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί πάρα πολύ ο τουρισμός. Προφανώς έχει αυξηθεί πολύ και η ζήτηση για εργαζόμενους και το ζητούμενο είναι ο τουριστικός κλάδος να γίνει πιο ανταγωνιστικός, να μπορέσει να προσελκύσει εργαζόμενους νέους στον κλάδο.

1

Και εμείς ως δημόσια υπηρεσία απασχόλησης προφανώς έχουμε ευθύνη να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας αφενός οι επιχειρήσεις να βρουν προσωπικό και αφετέρου οι άνεργοι και όσοι εργαζόμενοι θέλουν να αλλάξουν δουλειά να βρουν τη θέση που τους ενδιαφέρει στον κλάδο».

Σημείωσε επίσης ότι υπάρχει το εποχικό επίδομα, το οποίο με τέσσερις μήνες εργασίας παίρνεις τρεις μήνες και πέντε ημέρες επίδομα, εξηγώντας ότι με 100 μέρες εργασίας, παίρνεις 80 μέρες επίδομα ανεργίας.

«Αυτή είναι η πολιτική μας. Μάλιστα έχουμε ρεκόρ ανθρώπων που το λαμβάνουν αυτό το επίδομα.

Είναι πάνω από 175.000 αυτοί που λαμβάνουν τέτοιου είδους επίδομα και είναι κάτι το οποίο στηρίζει τον κλάδο, είναι διαφορετικό από την υπόλοιπη επιδότηση της ανεργίας. Το θέμα δεν είναι μόνο τα επιδόματα. Τώρα να είμαστε ειλικρινείς είναι πολυπαραγοντικό θέμα», είπε.

Τόνισε επίσης ότι: 

«Είναι οι μισθοί, είναι οι συνθήκες[…] χρειάζεται και διεύρυνση της τουριστικής σεζόν και να δουλεύουν περισσότερους μήνες, αλλά και τους μήνες που δεν δουλεύουν στον τουρισμό υπάρχουν άλλες κενές θέσεις σε άλλους τομείς.

Δηλαδή εμάς οι επιχειρήσεις μας λένε ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι το χειμώνα όταν ψάχνουν για εργαζόμενους δεν πάνε επειδή παίρνουν το επίδομα το εποχικό.

Η εξίσωση για να λυθεί δεν είναι απλή. Αυτό το οποίο εμείς πρέπει να κάνουμε είναι να βοηθήσουμε τις δύο πλευρές να συναντηθούν, την προσφορά και τη ζήτηση.

Και αυτό κάνει και το νέο εργαλείο που βγάλαμε την περασμένη Δευτέρα.

Πώς “ματσάρει” η πλατφόρμα

Λέγεται JOBmatch , είναι μια νέα υπηρεσία, ένα ψηφιακό εργαλείο, μια πλατφόρμα και εφαρμογή, το οποίο τι κάνει; Αν είσαι εργοδότης περιγράφεις ποιον ψάχνεις.

Άμα είσαι κάποιος που αναζητάει δουλειά, περιγράφεις τι δουλειά ψάχνεις και αν τα δύο ταιριάζουν η εφαρμογή σας “ματσάρει”.

Από τη Δευτέρα πάνω από 5.000 πολίτες έχουν μπει και έχουν γραφτεί, πάνω από χίλιες επιχειρήσεις έχουν μπει και έχουν γραφτεί ενώ πάνω από 3.000 “ματσαρίσματα” έχουν γίνει.

Αυτό τι σημαίνει; Ότι ειδοποιείται ο εργαζόμενος ότι μια επιχείρηση σ’ έχει επιλέξει, Έχετε “ματσαριστεί” και μετά κανονίζουν μεταξύ τους συνέντευξη. Όλα αυτά είναι αδιαμεσολάβητα.

Δεν παίζει ρόλο η ΔΥΠΑ.

Η ΔΥΠΑ απλώς δίνει αυτό το νέο εργαλείο το οποίο από ότι βλέπετε από τις πρώτες μέρες έχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση, γιατί ακριβώς βοηθάει τους δύο να βρεθούν[…]».

Διαβάστε επίσης: 

JOBmatch: 12 ερωτήσεις-απαντήσεις για την πλατφόρμα προσφοράς-ζήτησης σε τουρισμό και εστίαση

JOBmatch: Σε λειτουργία η νέα εφαρμογή της ΔΥΠΑ που συνδέει επιχειρήσεις και αναζητούντες εργασία – Ποιους τομείς αφορά

Τσακλόγλου: Αμετάβλητα τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης μέχρι το 2027