ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Απογοήτευση έσπειραν οι λιανικές πωλήσεις τον περασμένο μήνα στις ΗΠΑ, ενισχύοντας τις ανησυχίες για υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών, αλλά και αυξήσεις τιμών.
Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν λιγότερο από το προβλεπόμενο, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη πτώση από τον Ιούλιο του 2021, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση.
Σε συνδυασμό με τα ξεχωριστά στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα, τα οποία δείχνουν πτώση της μεταποιητικής δραστηριότητας στην πολιτεία της Νέας Υόρκης και ασθενέστερο κλίμα στην κατασκευή κατοικιών, οι αναφορές συνάδουν με τις προσδοκίες για βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το Bloomberg, δύο επιχειρηματικές έρευνες προειδοποιούν τις επιχειρήσεις για αυξημένη προσοχή από εδώ και πέρα.
“Ο κίνδυνος πολύ πιο αδύναμης ανάπτυξης, καθώς οι καταναλωτές επιδιώκουν να ξαναχτίσουν ένα αποθεματικό ως απάντηση στις ανησυχίες για την ασφάλεια της εργασίας, φαίνεται τώρα αυξημένος”, δήλωσε ο Samuel Tombs , επικεφαλής οικονομολόγος των ΗΠΑ στην Pantheon Macroeconomics, μετά την δημοσιευση των αποτελεσμάτων.
“Τα στοιχεία υποδεικνύουν αδύναμες δαπάνες για αγαθά, αν και δεν υπάρχουν σημάδια σοβαρής υποχώρησης. Οι εταιρείες, οι επενδυτές και οι οικονομολόγοι είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις προοπτικές, καθώς το καταναλωτικό κλίμα επιδεινώνεται και τα σημάδια οικονομικής πίεσης αυξάνονται εν μέσω κινδύνων κλιμάκωσης εμπορικών πολέμων που πυροδότησε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ“, συμπλήρωσε.
Ωστόσο, η ανάκαμψη της δραστηριότητας του ηλεκτρονικού εμπορίου υποστήριξε τις λεγόμενες πωλήσεις “ομάδων ελέγχου”, συμβάλλοντας στον υπολογισμό της κυβέρνησης για το ΑΕΠ.
“Υπάρχει πιθανότητα συρρίκνωσης του ΑΕΠ το α’ τρίμηνο”, ανέφεραν οι Carl Weinberg και Mary Chen της High Frequency Economics.
Επτά από τις 13 κατηγορίες της έκθεσης λιανικής παρουσίασαν μειώσεις, κυρίως τα μηχανοκίνητα οχήματα — τα οποία αναμενόταν να ανακάμψουν από τον αδύναμο Ιανουάριο.
Οι πωλήσεις σε καύσιμα, ηλεκτρονικά είδη και ενδύματα ήταν επίσης χαμηλότερες.
Οι δαπάνες σε εστιατόρια και μπαρ μειώθηκαν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό εδώ και ένα έτος.
Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες Target και Best Buy σημειώνουν ότι ίσως χρειαστεί να αυξήσουν τις τιμές λόγω των δασμών του Τραμπ, ενώ οι αδύναμες προοπτικές από εταιρείες όπως η Kohl’s και η Dick’s Sporting Goods, δημιουργούν αμφιβολίες για τη δύναμη των καταναλωτών στις ΗΠΑ.
Διαβάστε επίσης:
ΟΟΣΑ: Χαμηλώνει τον πήχη για την παγκόσμια ανάπτυξη – Τι προβλέπει για τις ΗΠΑ
Χατζηδάκης: Στο 3,5% – πάνω από τις προβλέψεις – κλείνει το πρωτογενές πλεόνασμα του 2024
Στουρνάρας: Δεν υπάρχει χώρος για 13ο και 14ο μισθό στο Δημόσιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
