ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Αυστραλία πιέζει ώστε να ολοκληρωθεί και να υπογραφεί η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ευρωπαϊκή Ένωση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023, τόνισε την Τρίτη ο υπουργός Εμπορίου της χώρας, Ντον Φάρελ.
Η ΕΕ και η Αυστραλία έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου από το 2018 και μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 13 γύροι συνομιλιών.
Ωστόσο, η ολοκλήρωση της συμφωνία έχει καθυστερήσει λόγω των ανησυχιών της ΕΕ όσον αφορά τις δεσμεύσεις της Αυστραλία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αλλά και των τριγμών που προκάλεσε στις σχέσεις των δύο πλευρών η ακύρωση πέρυσι από την Καμπέρα της σύμβασης προμήθειας υποβρυχίων από τη Γαλλία, όπως μεταδίδει το Reuters.
“Είμαστε πολύ πρόθυμοι να καταλήξουμε σε συμφωνία σε εύλογο χρόνο. Εξετάζουμε το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους”, δήλωσε σε δημοσιογράφους ο Αυστραλός υπουργός Εμπορίου, Ντον Φάρελ.
Ο Φάρελ, ο οποίος βρίσκεται σε ταξίδι δύο εβδομάδων στην Ευρώπη, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις δεσμεύσεις του Άντονι Αλμπανέζε, ο οποίος έγινε πρωθυπουργός της Αυστραλίας τον Μάιο, για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή, ενώ πρόσθεσε ότι ήταν “πολύ θετική η ατμόσφαιρα” στη συνάντηση που είχε με τον Γάλλο ομόλογό του, την Τρίτη.
Ο Φάρελ πρόσθεσε ότι μια συμφωνία θα είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές.
Η Αυστραλία έχει υποστεί εμπορικούς περιορισμούς από την Κίνα για το κρασί, το κριθάρι και άλλα προϊόντα της, εξέλιξη που καταδεικνύει ότι ήταν λάθος να βασίζεται τόσο στο Πεκίνο.
“Νομίζω ότι το ίδιο έχει συνειδητοποιήσει και η Ευρώπη, ότι υπάρχουν κίνδυνοι να βάζεις όλα τα αυγά σου σε ένα καλάθι. Πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση στις πηγές προϊόντων και τις αγορές πωλήσεων”, πρόσθεσε.
Η Αυστραλία, άλλωστε, διαθέτει άφθονα αποθέματα λιθίου και κοβαλτίου, βασικά υλικά για την κατασκευή μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τιτανίου, παλλαδίου και σπάνιων γαιών.
Υπάρχουν ακόμα ζητήματα που πρέπει να ξεπεραστούν για να επισφραγιστεί μια συμφωνία, η οποία σύμφωνα με τον Φάρελ θα πρέπει να έχει “νόημα”.
Η Αυστραλία επιδιώκει να εξάγει περισσότερο βόειο κρέας, ζάχαρη, γαλακτοκομικά και άλλα γεωργικά προϊόντα, κάτι που έχει συναντήσει αντίσταση από τη Γαλλία και την Ιρλανδία.
Η ΕΕ από την πλευρά της επιθυμεί να μειώσει η Αυστραλία τον φόρο στα πολυτελή αυτοκίνητά της. Ο Φάρελ ανέφερε ότι η κυβέρνηση της Καμπέρα δεν θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά την απώλεια των 800 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (540 εκατ. δολαρίων) που αποφέρει ο φόρος αυτός ετησίως. Η ΕΕ θέλει επίσης την προστασία ονομασίας προέλευσης προϊόντων που παράγονται στην Ευρώπη, κυρίως τροφίμων και ποτών όπως η φέτα ή το κρασί prosecco, στο οποίο αντιτίθενται οι Αυστραλοί παραγωγοί.
Διαβάστε επίσης:
Σαουδική Αραβία: Δημοσιονομικό πλεόνασμα για 1η φορά από το 2013
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike