Στο νομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που κατατέθηκε στη Βουλή περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ο Ηλεκτρονικός Φάκελος για τις Μεταβιβάσεις Ακινήτων.

Πρόκειται για σημαντική μεταρρύθμιση που αποσκοπεί στην απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των επιμέρους διαδικασιών στις αγοραπωλησίες ακινήτων με τον υφυπουργό για Ειδικά Ψηφιακά Έργα και το Κτηματολόγιο, Γιώργο Στύλιο, να υπόσχεται ότι η εφαρμογή της θα ξεκινήσει σε δύο μήνες.

Μιλώντας σε Ημερίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας με θέμα «Δημοτική περιουσία και Εθνικό Κτηματολόγιο» σημείωσε ότι «η μεταβίβαση θα γίνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου χωρίς να πηγαίνει κανείς για 17 δικαιολογητικά σε 11 διαφορετικές υπηρεσίες» προσθέτοντας ότι «είμαστε έτοιμοι και τεχνικά και σε δύο μήνες αυτό θα ισχύει για το 100% των ακινήτων στην Ελλάδα».

Στην ίδια Ημερίδα ο Στέφανος Κοτσώλης γενικός διευθυντής του Κτηματολογίου, αναφερόμενος στη λειτουργία του Κτηματολογίου σημείωσε ότι μέχρι το τέλος του 2022 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η μετάβαση όλων των υποθηκοφυλακείων σε 17 κτηματολογικά γραφεία και 75 υποκαταστήματά τους.

Σύμφωνα με τον ίδιο το 85% των πιστοποιητικών που αφορούν τα ακίνητα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά και υπολογίζεται ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα είναι διαθέσιμα και τα υπόλοιπα.

Ο κ. Κοτσώλης είπε επίσης ότι μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί το έργο διαλειτουργικότητας των δήμων με το Κτηματολόγιο, έτσι ώστε τα πιστοποιητικά που θέλουν οι δήμοι να εκδίδονται απευθείας, ενώ μέχρι τέλος του χρόνου όλα τα δεδομένα θα διατίθενται μέσω της διαλειτουργικότητας.

Στο προαναφερόμενο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται επίσης οι ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της διαδικασίας κτηματογράφησης κατά δύο χρόνια, η παράταση ενός έτους (έως 31-12-2022) για τη διόρθωση ανακριβειών των πρώτων κτηματολογικών εγγραφών καθώς και διατάξεις που εισάγουν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο gov.gr και συγκεκριμένα:

Τις «δίδυμες» υπηρεσίες «myAuto» και «Audit-Car» εκ των οποίων η πρώτη θα παρέχει προς τους ιδιοκτήτες οχημάτων, η δεύτερη προς τα όργανα ελέγχου πληροφορίες όπως τα στοιχεία του οχήματος, η ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης άδειας κυκλοφορίας, η καταβολή τελών, η περίοδος ασφαλιστικής κάλυψης, η θέση σε ακινησία και η ένταξη στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της ΕΛΑΣ.

Την υπηρεσία «myPhoto» με στόχο να διευκολύνει τους πολίτες να αποστέλλουν σε δημόσιους φορείς τη φωτογραφία τους ή την υπογραφή τους όταν αυτό είναι απαραίτητο για τη διεκπεραίωση μιας υπόθεσής τους. Η μεταφόρτωση θα γίνεται στο G-Cloud από πιστοποιημένους φωτογράφους και για την είσοδο στην υπηρεσία θα απαιτούνται κωδικοί Taxisnet.

Την ψηφιοποιημένη ιδιόχειρη υπογραφή στα ΚΕΠ: προβλέπεται η δυνατότητα στους πολίτες που εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ να θέτουν ιδιόχειρα την υπογραφή τους σε επιφάνεια καταγραφής (tablet) με χρήση γραφίδας.\

ΑΑΔΕ: Μεταβιβάσεις ακινήτων σε μόλις… 15 λεπτά