Στο ζήτημα τις ακρίβειας των καυσίμων αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για την προστασία των καταναλωτών.

Καθώς νωρίτερα η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου, είχε καλέσει τον υπουργό Ανάπτυξης να ενημερώσει την εθνική αντιπροσωπεία για τα συμπεράσματα από την «έφοδο» στα Ελληνικά Πετρέλαια και τη Motor Oil, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι έγινε μια ενδελεχής συζήτηση για το πώς τιμολογούν τα καύσιμα και τους παραδόθηκε η επίσημη επιστολή της υπηρεσίας, με την οποία δίδεται η σχετική προθεσμία για να παραδώσουν τα στοιχεία, τα τιμολόγια αγοράς, τον τρόπο τιμολόγησης, τα τιμολόγια πώλησης, στοιχεία δηλαδή που είναι απαραίτητα για να γίνει ο σχετικός έλεγχος.

«Το τι θα βγάλει ο έλεγχος, εγώ δεν το ξέρω. Τον έλεγχο τον κάνει η υπηρεσία. Ο έλεγχος δεν γίνεται το πρωί και βγαίνει το πόρισμα το μεσημέρι. Είναι τεράστιος ο όγκος στοιχείων. Όταν θα βγει το αποτέλεσμα του ελέγχου, μην έχετε καμία αμφιβολία ότι αυτό θα ανακοινωθεί. Αν πρέπει να μπει πρόστιμο, θα μπει πρόστιμο», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης

«Ο λόγος που κάναμε δημοσιοποίηση της χθεσινής μας πρωτοβουλίας, είναι για να στείλουμε σαφές μήνυμα σε όλη την αγορά. Εμείς έχουμε θεσπίσει αγορανομική διάταξη για τα καύσιμα, που λέει ότι το περιθώριο του κέρδους στον κύκλο των καυσίμων, με το οποίο κάποιος πουλάει σήμερα, δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το περιθώριο του κέρδους που είχε την 1η Σεπτεμβρίου του 2021. Ξεκινήσαμε τη νέα, πιο εντατική φάση του ελέγχου από τα διυλιστήρια, για να γίνει σαφές πως η αγορανομική διάταξη αφορά στο σύνολο των καυσίμων, από την πιο μεγάλη επιχείρηση που είναι τα διυλιστήρια, μέχρι την πιο μικρή που είναι ένα μεμονωμένο πρατήριο», εξήγησε.

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε, μάλιστα, ότι χθες ξεκίνησε έλεγχος στα 30 πρώτα πρατήρια της χώρας, με τις υψηλότερες τιμές, στα οποία η υπηρεσία παρέδωσε τα σχετικά έγγραφα για την αποστολή των στοιχείων και, το πιθανότερο την Παρασκευή, ανακοινώνονται και τα πρώτα πρόστιμα σε πρατήρια καυσίμων που είχαν παραβιάσει το περιθώριο κέρδους.

Αυτά που πρέπει να κάνει το κράτος, τα κάνουμε όλα, είπε ο υπουργός και τόνισε ότι γίνονται με τη μεγαλύτερη αυστηρότητα και με τη μεγαλύτερη επιμέλεια. «Επαίρομαι, ότι η παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει κάνει τα περισσότερα για την πάταξη της αισχροκέρδειας από οποιονδήποτε προκάτοχό μου», είπε ο κ. Γεωργιάδης, που, όμως, τόνισε ότι «σήμερα έχουμε την υψηλότερη τιμή αργού πετρελαίου σε ευρώ, που είχαμε ποτέ στην ιστορία μας».

«Δυστυχώς, όσο ο πόλεμος συνεχίζεται και όσο τα μέτρα συνεχίζονται, οι τιμές στα καύσιμα θα ανεβαίνουν», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και τόνισε ότι αυτή η κατάσταση αφορά στο σύνολο της Ευρώπης.

«Το να έρχεστε στη Βουλή λοιπόν και να δείχνετε την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ως υπεύθυνη για την ακρίβεια, και άδικο είναι και εκτός πραγματικότητας», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης που σχολίασε την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για οριζόντια μείωση στον ΕΦΚ, λέγοντας ότι η οριζόντια μείωση του φόρου θα ωφελήσει τους ισχυρότερους και θα πλήξει τους πιο αδύναμους.

«Η χώρα έχει σφιχτά δημοσιονομικά περιθώρια, θα έπρεπε να μειώσουμε οριζόντια όλους τους φόρους. ‘Απειρα χρήματα δεν έχουμε. Τα λιγοστά χρήματα που έχουμε, πρέπει να πάνε κυρίως στους μεσαίους και στους φτωχούς. Γι΄αυτό δεν έγινε οριζόντια μείωση του φόρου, αλλά επιδότηση στην κατανάλωση με βάση το εισόδημα», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Αναφερόμενος στον πληθωρισμό, ο υπουργός επικαλέστηκε στοιχεία για τη Μ. Βρετανία που βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από το 1982, στοιχεία για τη Γερμανία που σημείωσε ρεκόρ δεκαετίας στην άνοδο πληθωρισμού και για το Βέλγιο. «Με συγχωρείτε, όλα αυτά που συμβαίνουν στον πλανήτη γη, είναι ακρίβεια Μητσοτάκη; Ζούμε στο μεγαλύτερο ιστορικό φαινόμενο που έχει ζήσει η ανθρωπότητα από τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο», είπε ο κ. Γεωργιάδης που χαρακτήρισε εκτός πραγματικότητας τις προτάσεις για οριζόντιες μειώσεις φόρων και αύξηση στις επιδοτήσεις: «Έρχεστε και μας λέτε δηλαδή, εν μέσω πολέμου και κρίσης να πέσουμε στον γκρεμό; Και είστε σοβαροί; Όποιος εισηγείται μέτρο, πρέπει να είναι κοστολογημένο. Δηλαδή να τινάξουμε την μπάνκα στον αέρα για ψήφους; Εμείς για την πίεση της πληθωριστικής κρίσης προχωρήσαμε σε αύξηση του βασικού μισθού, σε μείωση του ΕΝΦΙΑ, σε μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, σε μείωση του φόρου εισοδήματος, σε κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Αυτά είναι μέτρα που αφαιρούν βάρος από τους συμπολίτες μας».

«Η κ. Γιαννακοπούλου», σχολίασε ο υπουργός Ανάπτυξης, «μας καλεί να μειώσουμε οριζόντια τον φόρο στα καύσιμα και να φτιάξουμε νέο ΕΚΑΣ και αυτό το ΠΑΣΟΚ, που έχει ζήσει το 2010 τι συνέβη, τι θα πει να βρεθεί η χώρα στον αέρα, το θεωρεί μια καλή ιδέα».

Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι ο λαός επιβραβεύει τον κ. Μητσοτάκη στις δημοσκοπήσεις διότι βλέπει ότι έχει πρωθυπουργό σοβαρό και πρόσθεσε πως θα ήταν πολύ χαρούμενος, αν, σήμερα, και βουλευτές της αντιπολίτευσης εξήραν την ομιλία του Πρωθυπουργού στο Κογκρέσο των ΗΠΑ. «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν μίλησε χθες ως πρόεδρος της ΝΔ, αλλά ως πρωθυπουργός της Ελλάδος, μίλησε ως εκπρόσωπος του απανταχού Ελληνισμού», είπε ο ‘Αδωνις Γεωργιάδης και εκτίμησε πως «δεν υπάρχει Έλληνας που δεν αισθάνθηκε υπερηφάνεια, γι αυτό που έγινε χθες».

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Ο κ. Γεωργιάδης, που ανέφερε ότι το νομοσχέδιο είναι ένα βήμα εμπρός για τη στήριξη των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι θα καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις. «Επειδή τώρα βρισκόμαστε σε περίοδο ενδιάμεσων εκπτώσεων, φοβηθήκαμε ότι θα δημιουργηθεί στην αγορά παρεξήγηση και ανωμαλία και γι αυτό δεν βάλαμε την κατάργηση σε αυτό το νομοσχέδιο είπε ο κ. Γεωργιάδης. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, όμως, θα καταργηθούν. Βεβαίως ταυτόχρονα με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, θα αρθεί και το όριο του 50% που είναι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο, για να κάνουν προσφορές στα εμπορεύματά τους οι έμποροι. ‘Αρα θα μπορούν να κάνουν όσες προσφορές θέλουνε, για όσα προϊόντα θέλουν, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης:

Άδωνις Γεωργιάδης: Μία πρωτοποριακή τεχνολογία για το υδρογόνο αναπτύσσει η Ελλάδα