ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Το υπουργείο Εξωτερικών έχει χαράξει στρατηγική για συγκεκριμένες χώρες και για συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας για το 2021 επεσήμανε ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Alpha 989”.
Όπως τόνισε, η οικονομική διπλωματία γίνεται απαραίτητη, είναι ουσιαστική και βοηθά στη διεθνοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. «Στη χώρα μας έχουμε πλέον εθνικό σχέδιο εξωστρέφειας, το οποίο περιλαμβάνει 25 δράσεις και 80 ενέργειες για το 2021», ανέφερε.
Ο υφυπουργός Εξωτερικών εξήγησε πως η οικονομική διπλωματία μπορεί να λειτουργήσει εστιασμένα, σε συγκεκριμένες αγορές, συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, συγκεκριμένες χώρες, καθώς είναι πολύ σημαντικό να εστιάσει κανείς την προσοχή στην αγορά που απευθύνεται.
Επεσήμανε πως στο υπουργείο Εξωτερικών υπάρχει ένας καινούριος πυλώνας που ονομάζεται οικονομική διπλωματία και εξωστρέφεια και απαρτίζεται από τέσσερα επιμέρους κομμάτια: την παραδοσιακή οικονομική διπλωματία, τις πολυμερείς σχέσεις της χώρας στα πλαίσια της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και την υποστήριξη των εξαγωγών και της εξωστρέφειας της χώρας.
Ο κ. Φραγκογιάννης αναφέρθηκε ακόμη στις οργανωτικές αλλαγές που έγιναν στο Enterprise Greece και στο μετασχηματισμό του Οργανισμού Ασφάλειας και Εξαγωγικών Πιστώσεων. Έχουν ακόμη ήδη πραγματοποιηθεί, όπως επεσήμανε μια σειρά από δράσεις, όπως τα ψηφιακά webinars “Doing Business in” που εξηγούν πώς μπορείς να ασκείς επιχειρηματικότητα στην Αμερική, στη Γερμανία, στην Κορέα ή αλλού.
Όσον αφορά την ψηφιοποίηση, τόνισε πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 15 σεμινάρια το 2020, καθώς και πιλοτικά προγράμματα για εξαγωγές, ενώ υπήρξε εθνική συμμετοχή σε πέντε ψηφιακές εκθέσεις και στην έκθεση στη Σανγκάη δια ζώσης.
Ακόμη σημείωσε πως ο πυλώνας της διαβούλευσης και της συνεργασίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς παραγωγούς να μπουν σε μεγάλες πλατφόρμες, όπως η eBay ή η Alibaba, που απευθύνονται σε εκατομμύρια πελάτες στον κόσμο, μέσω του εθνικού ψηφιακού περιπτέρου.
Ερωτηθείς σχετικά με το πώς μπορεί να συμβάλλει η οικονομική διπλωματία στις σχέσεις με την Τουρκία, ο κ. Φραγκογιάννης υπογράμμισε πώς από τη μία η οικονομική διπλωματίας ενδυναμώνει τις σχέσεις με χώρες που έχουν ένα γεωπολιτικό στρατηγικό ενδιαφέρον.
Ταυτόχρονα όμως σημείωσε πως μπορούμε να δούμε «πώς μέσα από τις οικονομικές εμπορικές σχέσεις Ελλάδος-Τουρκίας να δημιουργήσουμε ένα καλό κλίμα το οποίο να βοηθήσει και τη μεγαλύτερη σημαντική πολιτική συνεργασία».
Διαβάστε επίσης:
Φραγκογιάννης: Σε 2-3 μήνες θα δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής στο έργο της Αστυπάλαιας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike