Στοχεύοντας στην καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χώρου η ψηφιακή εφαρμογή MyStreet έρχεται τον Μάρτιο, ώστε οι πολίτες να μπορούν να ελέγχουν εάν τα τραπεζοκαθίσματα σε πεζόδρομους και πλατείες καταλαμβάνουν νόμιμα τον χώρο, καθώς και να καταγγέλλουν παραβάσεις.
«Οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να επιτηρούν κάθε σημείο της πόλης. Το MyStreet θα δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην τήρηση των κανόνων», εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου, αναφέροντας ως επιτυχημένο παράδειγμα την εφαρμογή MyCoast που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι για την επιτήρηση των παραλιών.
Σε ερώτηση σχετικά με πιθανή εφαρμογή για την καταγγελία παράνομα παρκαρισμένων οχημάτων σε ράμπες ΑμεΑ ή στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, ο υπουργός απάντησε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, αλλά η αστυνόμευση παραμένει αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας και της Δημοτικής Αστυνομίας.
Πρόσθεσε ότι το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά πατίνια, που εγκαταλείπονται άναρχα στις πόλεις, μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη ρύθμιση ώστε η χρέωση να σταματά μόνο όταν αυτά παρκάρονται σε προκαθορισμένα σημεία.
Ο προσωπικός αριθμός στις νέες ταυτότητες
Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στη θεσμοθέτηση του προσωπικού αριθμού (ΠΑ) στις νέες ταυτότητες, μετά και τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όπως εξήγησε, ο αριθμός αυτός θα εξαλείψει προβλήματα που προκύπτουν από ασυμφωνίες στα προσωπικά στοιχεία των πολιτών μεταξύ διαφορετικών μητρώων.
«Ο προσωπικός αριθμός υπήρχε εδώ και χρόνια, αλλά πλέον θα αναγράφεται και στις νέες ταυτότητες», σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου, διευκρινίζοντας ότι το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Μάρτιο.
Τέλος, διαβεβαίωσε ότι η ύπαρξη του προσωπικού αριθμού δεν συνεπάγεται κινδύνους κακής χρήσης, καθώς για οποιαδήποτε αξιοποίησή του απαιτείται περαιτέρω έλεγχος και πιστοποίηση.
Οι νέες πρωτοβουλίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στην ενίσχυση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στην ΕΡΤ, ανέλυσε τις σημαντικές αλλαγές που φέρνουν οι εφαρμογές του υπουργείου, με επίκεντρο τη μείωση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών για τους πολίτες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην κατάργηση της υποχρεωτικής προσκόμισης φωτοτυπιών στις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς πλέον η ταυτοποίηση μπορεί να γίνεται μέσω του gov.gr wallet.
«Δεν είναι λογικό να συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε φωτοτυπίες όταν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης», ανέφερε χαρακτηριστικά στην εκπομπή «Συνδέσεις».
Σύμφωνα με τον υπουργό, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει ήδη επισημάνει ότι οι ταυτότητες περιέχουν πολλά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και η διακίνησή τους θα πρέπει να περιοριστεί, γεγονός που οδήγησε στη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης.
Διαβάστε επίσης:
Όμιλος Qualco: Στρατηγική συνεργασία με την United Arab Bank στα ΗΑΕ
Premier League και Κύπελλα με αμέτρητες αγορές από το Πάμε Στοίχημα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κιρ Στάρμερ: Η Βρετανία θα αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες στο 2,5% του ΑΕΠ έως το 2027
- Δανία: Τέλος κινητά και tablet στα σχολεία για την ευζωία των παιδιών
- Τσακλόγλου: Μειώνονται κατά μισή ποσοστιαία μονάδα οι εισφορές ως το 2027
- ΕΕ: Ο Αντόνιο Κόστα συγκαλεί έκτακτη τηλεδιάσκεψη των Ευρωπαίων ηγετών την Τετάρτη
