ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τον τρόπο που θα δοθεί το έκτακτο επίδομα για τα καύσιμα περιγράφει η νέα τροπολογία που κατέθεσε αργά το βράδυ το Υπουργείο Οικονομικών και προβλέπει την επιδότηση συνολικού ύψους 30 ευρώ για κάθε δικαιούχο, για τους μήνες Απρίλιο – Ιούνιο 2022. Μάλιστα, η τροπολογία αναφέρει ότι η επιδότηση είναι αφορολόγητη και δεν μπορεί να κατασχεθεί.
Ο κάθε δικαιούχος θα λάβει μια ψηφιακή κάρτα με την οποία θα επιδοτούνται με 0,22 ευρώ το λίτρο τα καύσιμα που αγοράζει, έως τα 60 λίτρα το μήνα.
Μάλιστα, σύμφωνα με την τροπολογία, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα θα παραμείνει ενεργοποιημένη έως τις 31 Ιουλίου 2022 και έπειτα θα σταματά η λειτουργία της, ακόμα και αν έχει μείνει υπόλοιπο ποσό.
Επιδότηση 13,3 ευρώ το μήνα
Το μοναδικό κριτήριο για το επίδομα καυσίμων είναι το δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα του φορολογικού έτους 2020 να μην ξεπερνά τα 30.000 ευρώ. Η επιδότηση για θα είναι 40 ευρώ (13,3 ευρώ το μήνα), ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων στη νησιωτική Ελλάδα θα επιδοτηθούν με 50 ευρώ το τρίμηνο (16,6 ευρώ το μήνα).
Πιο αναλυτικά, η οικονομική ενίσχυση ανέρχεται συνολικά στα ακόλουθα ποσά:
α) 50 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
β) 40 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,
γ) 35 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και
δ) 30 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Πώς θα λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα
H ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.
Ό,τι υπόλοιπο ποσό έχει μείνει στην κάρτα και δεν έχει χρησιμοποιηθεί από τον εκάστοτε δικαιούχο, τα χρήματα επιστρέφουν στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο. Επίσης, η τροπολογία ορίζει πως το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα απαγορεύεται να μεταφερθεί σε τρίτο πρόσωπο.
Με την ίδια απόφαση δύναται να προσαυξάνεται το ποσό της ενίσχυσης έως πέντε (5) ευρώ για δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Βήμα βήμα η διαδικασία
Βήμα 1: Ο δικαιούχος με τους προσωπικούς κωδικούς του taxisnet εισέρχεται στην εφαρμογή
Βήμα 2: Αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό.
Βήμα 3: Στη συνέχεια συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων, το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής θα «τσεκάρει» τα στοιχεία που έχει καταχωρήσει ο δικαιούχος με το Φορολογικό Μητρώο και το Μητρώο Αυτοκινήτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, για έλεγχο ιδιοκτησίας ιδιωτικής χρήσης οχήματος και μοτοσικλέτας, ασφάλισης και πληρωμής τελών κυκλοφορίας.
Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).
Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, διαβιβάζονται αποκλειστικά και μόνο στο πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό τα στοιχεία του δικαιούχου και, ιδίως, το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, καθώς και ο αριθμός του τραπεζικού του λογαριασμού.
Πώς θα δοθεί η επιδότηση
Η οικονομική ενίσχυση πιστώνεται:
α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, ή
β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.
Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας – μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
Επιδότηση του πετρελαίου κίνησης
Επιπλέον επιδότηση θα λάβουν μόνο για το μήνα Απρίλιο όσοι αγοράζουν πετρέλαιο κίνησης (diesel). Η επιδότηση θα είναι 0,15 ευρώ το λίτρο μαζί με ΦΠΑ (έως τα 60 λίτρα) και αφορά το χρονικό διάστημα από την 1η Απριλίου 2022 έως την 30η Απριλίου 2022. Δηλαδή, οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων θα λάβουν για το μήνα Απρίλιο επιδότηση 0,22 ευρώ το λίτρο (έως 60 λίτρα εφόσον το εισόδημα δεν ξεπερνά τα 30.000 ευρώ) και επιπλέον 0,15 ευρώ το λίτρο, χωρίς κανένα εισοδηματικό κριτήριο.
Σύμφωνα με την τροπολογία, «στόχος της προτεινόμενης ρύθμισης είναι να καλυφθεί μέρος της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης, το οποίο και θα διατεθεί με μειωμένη τιμή στους τελικούς καταναλωτές, ώστε να περιοριστούν οι δαπάνες τους, να συγκροτηθεί η αύξηση του μεταφορικού κόστους, να μην διαταραχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και, κατ’ επέκταση, να μην πληγούν οι άμεσα συναρτώμενοι κλάδοι της οικονομίας».
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να παρατείνεται το χρονικό διάστημα εφαρμογής του παρόντος και να αναπροσαρμόζεται το ποσό της επιδότησης.
Επίδομα 200 ευρώ για τα ταξί
Με τη ρύθμιση χορηγείται εφάπαξ ενίσχυση 200 ευρώ για την οικονομική στήριξη των επαγγελματικών υπηρεσιών ταξί (φυσικών και νομικών προσώπων), των συγκεκριμένων ΚΑΔ, λαμβάνοντας υπόψη την μείωση των κερδών τους, λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου κόστους των καυσίμων, αλλά και του γεγονότος ότι η εν λόγω επαγγελματική ομάδα επλήγη ιδιαίτερα από την πανδημία και τα επακόλουθα περιοριστικά μέτρα.
Διαβάστε επίσης
Ανατροπή σε ανάπτυξη και πληθωρισμό έφερε η γεωπολιτική κρίση – Τι λένε οι τραπεζίτες