ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (36%) δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σε σύγκριση με την πέρσι. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτώμενους (54%) δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια, ενώ το 4% θα ξοδέψουν περισσότερα 6% δεν θα κάνουν και θα αγοράσουν.
Η έρευνα, η οποία ξεκίνησε σε κύρια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλής πληθωρισμού και οικονομικής ασφάλειας των τελευταίων ετών.
Η πρόθεση για εορταστικές αγορές συνδέεται άμεσα με την ηλικία των καταναλωτών, καθώς μόλις 26% των ερωτώμενων ηλικίας 18-29 ετών δήλωσαν ότι ξοδεύουν λιγότερο ή καθόλου, ενώ το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στην ηλικιακή ομάδα 50-64 (50%).
Πιο χαλαρή εμφανίζεται η σύνδεση με εισοδηματικά κριτήρια, υποδηλώνοντας, ενδεχομένως, ότι η απροθυμία για αγορές δεν οφείλεται μόνο στις υψηλές τιμές και τη συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος.
Η διάθεση για μειωμένες ή μηδενικές αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο στην Ελλάδα, διαμορφώνεται στο ίδιο ακριβώς επίπεδο στις τυπολογίες των καταναλωτών που αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First), αλλά και τον αντίλογο των αγοραστών τους επιλογών στην κοινωνία. (Society First), αγγίζοντας το 50% και στις δύο κατηγορίες.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν, επίσης, σχετικά με τα σημαντικά κριτήρια με βάση τα οποία θα κάνουν τις αγορές τους την εορταστική περίοδο. Η τιμή αναδεικνύεται, με διαφορά, ως το σημαντικότερο κριτήριο (95%), ακολουθούμενη από την ποιότητα (65%).
Οι πληροφορίες, και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες ηλικίες, αποδίδουν, επίσης, σημασία στο προϊόν που βρίσκεται σε προσφορά (55%), ενώ για το 28% των καταναλωτών 18-29 ετών σημαντική είναι και η μάρκα/μάρκα του προϊόντος.
Μικρότερη σημασία αποδίδεται στην εξατομίκευση (16%), οι διαδικτυακές κριτικές από άλλες (15%), η ευκολία στην επιστροφή ή αλλαγή (10%), καθώς και στην ευελιξία και στις επιλογές παράδοσης (8%).
Αντίστοιχα, σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της έρευνας EY Holiday Shopping Survey, σχεδόν τα δύο τρίτα των 13.000 ερωτηθέντων καταναλωτών (64%) είναι επιφυλακτικοί ως προς τις εορταστικές εκπτώσεις, ενώ το 45% δηλώνουν σκεπτικοί ως προς την οικονομική τους δυνατότητα. να διαθέσουν χρήματα για αυτή την περίοδο.
Σχολιάζοντας τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την έρευνα, ο κ. Θάνος Μαύρος, ‘Εταιρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε:
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζουν τη διάθεση για αγορές κατά την εορταστική περίοδο, όπως επιβεβαιώνεται και από τη σημασία που αποδίδουν οι Έλληνες στις τιμές των προϊόντων.
Το ίδιο, ωστόσο, παρατηρούμε και σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύοντας μια γενικότερη συνειδητή στροφή των καταναλωτών προς πιο συγκρατημένη αγοραστική συμπεριφορά, αναζητώντας την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή».
Διαβάστε επίσης:
Τι αλλάζει στο επίδομα ανεργίας – Ποιοι θα πάρουν αυξημένα ποσά
Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασίλης Οικονόμου: Στόχος η βελτίωση της λειτουργικότητας του δικτύου ΤΡΑΜ
- Έλον Μασκ κατά της βρετανικής κυβέρνησης: Είναι ένα «τυραννικό αστυνομικό κράτος»
- Ελληνική Ένωση Καφέ: Επιτακτική η ανάγκη κατάργησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης
- Τσικαλάκης ( ΠΝΟ): Η πρόσδεση και απόδοση των πλοίων στα λιμάνια να γίνεται από υπαλλήλους των λιμένων