• Οικονομία

    ΕΝΦΙΑ με Τσίπρα VS ΕΝΦΙΑ με Μητσοτάκη-Οι κερδισμένοι, οι χαμένοι και οι διαφορές [πίνακες]

    • NewsRoom
    ΝΔ


    Σε μια εντελώς διαφορετική αντίληψη κινούνται τα δύο μεγάλα κόμματα για το πώς πρέπει να λειτουργήσει ο ΕΝΦΙΑ της μεταμνημονιακής εποχής ενώ στο μόνο σημείο στο οποίο υπάρχει σύγκλιση είναι η δημοσιονομική απόδοση που πρέπει να έχει ο φόρος κατοχής. Οι εξαγγελίες που έκαναν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης από την 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για ευνοϊκότερες πολιτικές στη φορολογία και ειδικότερα για το πως θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ δημιουργεί νέες τιμές αλλά και διαφορετικό τρόπο είσπραξης.

    Η σημερινή κυβέρνηση, θέλει να διοχετεύσει μέρος του υπερπλεονάσματος στην ενίσχυση των μικρών ιδιοκτησιών –με αντικειμενική αξία όχι πάνω από το 60.000 ή 100.000 ευρώ- ενώ η Νέα Δημοκρατία θέλει να κάνει το ίδιο ποσοστό έκπτωσης σε όλους. Επίσης, με την πρότασή της για απόδοση των εισπράξεων στους δήμους, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρακτικά οραματίζεται έναν φόρο με τα ίδια βάρη για όλους σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος πιστεύει ότι οι έχοντες ακίνητα άνω των 200-250.000 ευρώ είναι αυτοί που πρέπει να εξακολουθήσουν να σηκώνουν το κύριο βάρος των επιβαρύνσεων.

    Οι διαφορές

     

     

    Ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην μείωση του ΕΝΦΙΑ το 2019 10% μεσοσταθμικά και έως 30% για τις χαμηλές περιουσίες και το 2020 μείωση 20% μεσοσταθμικά και έως 50% για τις μικρές και μεσαίες περιουσίες, χωρίς ωστόσο να αποσαφηνίσει το τι μέλλει γενέσθαι με τη διπλή αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών το 2019 και το 2020. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της ΝΔ παρέθεσε ένα πιο «οριζόντιο» σχέδιο που είναι πιο φιλικό προς την μεγάλη ακίνητη περιουσία και ιδιαίτερα αυτή των επιχειρήσεων.

    To πώς θέλει η κυβέρνηση να γίνει η κατανομή της ελάφρυνσης φαίνεται από τον ακόλουθο πίνακα.

    Για το 2019:

    Σύνολο Περιουσίας Φορολογούμενοι Βεβαίωση Αρχικού Φόρου Μείωση Βεβαίωσης Φόρου
    Από Έως
    0,01 60.000 3.488.820 639.852.840 -191.955.852
    60.000,01 100.000 1.050.319 437.637.844 -92.234.595
    100.000,01 150.000 588.611 350.586.715 -33.461.302
    150.000,01 200.000 281.077 221.122.926 -6.014.492
    200.000,01 500.000 393.390 527.406.545 0
    500.000,01 1.000.000 63.693 283.737.541 0
    1.000.000,01 14.706 261.090.931 0

     Για το 2020:

    Σύνολο Περιουσίας Φορολογούμενοι Βεβαίωση Αρχικού Φόρου Μείωση Βεβαίωσης Φόρου
    Από Έως
    0,01 60.000 3.488.820 639.852.840 -319.926.420
    60.000,01 100.000 1.050.319 437.637.844 -178.554.230
    100.000,01 150.000 588.611 350.586.715 -99.656.348
    150.000,01 200.000 281.077 221.122.926 -46.313.379
    200.000,01 500.000 393.390 527.406.545 -60094163,26
    500.000,01 1.000.000 63.693 283.737.541 -7380489,662
    1.000.000,01 14.706 261.090.931 -623569,9391

     

    Σε αντίθεση η πρόταση Νέας Δημοκρατίας προβλέπει ίδιο ποσοστό έκπτωσης για όλους. Άρα, στο υποθετικό σενάριο ότι θέλει να κάνει ελαφρύνσεις 20% για όλους τους φορολογούμενους, ο αντίστοιχος πίνακας θα διαμορφωνόταν ως εξής:

    Σύνολο Περιουσίας Φορολογούμενοι Βεβαίωση Αρχικού Φόρου Μείωση Βεβαίωσης Φόρου
    Από Έως
    0,01 60.000 3.488.820 639.852.840 – 127.970.568,00
    60.000,01 100.000 1.050.319 437.637.844 – 87.527.568,80
    100.000,01 150.000 588.611 350.586.715 – 70.117.343,00
    150.000,01 200.000 281.077 221.122.926 – 44.224.585,20
    200.000,01 500.000 393.390 527.406.545 – 105.481.309,00
    500.000,01 1.000.000 63.693 283.737.541 – 56.747.508,20
    1.000.000,01 14.706 261.090.931 – 52.218.186,20
    Μείωση Συνολικής Βεβαίωσης – 544.287.068,40

     

    Ουσιαστικά η πρόταση της Δημοκρατίας ωφελεί όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων, ακόμη και αυτούς που έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία και επιχειρήσεις, μειώνοντας ωστόσο το όφελος κατά 40-50 ευρώ στη μικρή ιδιοκτησία σε σχέση με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ.

    Πάντως το βασικό σημείο αντιπαράθεσης των δύο μεγάλων κομμάτων αναμένεται να γίνει η πρόταση της ΝΔ με την απόδοση των εσόδων στους Δήμους. Η συγκεκριμένη πρόταση, πρακτικά θα οδηγήσει στην κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου καθώς η επιβάρυνση θα πρέπει να υπολογίζεται αποκλειστικά ανά ακίνητο και όχι με βάση το σύνολο της περιουσίας. Επίσης, θα τεθούν θέματα όπως η ενίσχυση των πλούσιων δήμων, το αν θα υπάρξει ένας μηχανισμός ανακατανομής των εσόδων καθώς και το ενδεχόμενο να μην υπάρχουν εισπρακτικοί μηχανισμοί στους δήμους.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα δημοσκόπηση: Ευρύ προβάδισμα ΝΔ, καταλληλότερος πρωθυπουργός ο Μητσοτάκης

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΕΝΦΙΑ: Αντί να καταργηθεί, μεταλλάσσεται σε Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας-Τι αλλάζει στα ακίνητα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιος σας έπεισε περισσότερο στη ΔΕΘ; Ο Αλέξης Τσίπρας ή ο Κυριάκος Μητσοτάκης;



    ΣΧΟΛΙΑ