ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κατακόρυφη αύξηση σημειώνουν οι τιμές των καυσίμων στην χώρα μας, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να διαμορφώνεται στα 1,85 ευρώ το λίτρο, βάζοντας φωτιά στις τσέπες των καταναλωτών. Η αγορά ετοιμάζεται για κύμα ανατιμήσεων λόγω της ανόδου του κόστους διακίνησης και παραγωγής που θα προκύψει εάν η διεθνής κρίση στο πετρέλαιο συνεχιστεί επί μακρόν. Ήδη οι βενζινοπώλες μιλούν ακόμα και για αύξηση των τιμών στα 2,5 ευρώ το λίτρο γεγονός που θα σημάνει ιστορικά τη μεγαλύτερη τιμή πώλησης βενζίνης.
Την ίδια στιγμή εντείνονται οι φόβοι για πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στην οικονομία εάν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις των αναλυτών για συνέχιση της ανοδικής πορείας των τιμών.
Πάνω από 2 ευρώ
Ως άμεση απόρροια του εκρηκτικού διεθνούς περιβάλλοντος η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης φτάνει πλέον στα 1,63 ευρώ το λίτρο. Οι υψηλότερες τιμές καταγράφονται στις Κυκλάδες, όπου η αμόλυβδη πωλείται προς 1,850 ευρώ το λίτρο ενώ στα Δωδεκάνησα προς 1,768 ευρώ/λίτρο. Στην τρίτη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται η Ευρυτανία με 1,724 ευρώ/λίτρο.
Σε δύο νησιά του Αιγαίου, μάλιστα, τη Σίκινο και την Αμοργό υπήρξαν πρατήρια που υπέβαλαν στο παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου τιμές ίσες ή άνω των δύο ευρώ. Συγκεκριμένα ένα πρατήριο στη Σίκινο υπέβαλε τιμή 2,045 ευρώ το λίτρο ενώ ένα πρατήριο στα Κατάπολα υπέβαλε τιμή στα 2 ευρώ το λίτρο.
Στην Αττική, η τιμή διαμορφώνεται στα 1,611/λίτρο αυξημένη κατά 4 λεπτά μέσα σε μια εβδομάδα.
«Οι τιμές λιανικής μέχρι σήμερα δεν έχουν ενσωματώσει τις τελευταίες αυξήσεις στις διεθνείς τιμές άρα το επόμενο διάστημα αναμένουμε μεγαλύτερη αύξηση στην αμόλυβδη που μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 2.5 ευρώ το λίτρο», τόνισε ο Γιώργος Ασμάτογλου πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.
Ο κ. Ασμάτογλου σημείωσε ότι η Ομοσπονδία των Πρατηριούχων έχει ζητήσει τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. «Όταν βλέπετε 1 ευρώ και 62 λεπτά τη βενζίνη, ο φόρος είναι το ένα ευρώ. Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη στο ΦΠΑ που βαραίνει το καύσιμο, το ακριβότερο ΦΠΑ για το καύσιμο και η τρίτη χώρα πανευρωπαϊκά στον φόρο κατανάλωσης» πρόσθεσε.
Παρ’ όλα αυτά εκφράζονται ήδη φόβοι ότι το υψηλό κόστος καυσίμων θα αρχίσει να έχει επιπτώσεις στο τουριστικό προϊόν αλλά και συνολικά στον ελληνικό παραγωγικό τομέα ο οποίος είναι δυσανάλογα εξαρτημένος από το πετρέλαιο.
Σε δεύτερη φάση και εφόσον οδηγηθούμε σε επιβράδυνση της οικονομίας η Ελλάδα θα πληγεί δευτερογενώς από την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης που συνεπάγεται μείωση των εξαγωγών μας καθώς και την ανακοπής της αύξησης του τουριστικού ρεύματος.
Όπως όλα δείχνουν οι καταναλωτές θα πρέπει να προετοιμάζονται για ένα ακριβό καλοκαίρι με συνέπειες για τις τσέπες τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συνελήφθη κύκλωμα που νόθευε καύσιμα – Στα 24.583 ευρώ η ζημιά!
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Φωτιά» τα καύσιμα – Ξεπέρασε τα 2 ευρώ η αμόλυβδη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ
- ΑΑΔΕ: Εσωτερική έρευνα για τον εμπλεκόμενο υπάλληλο σε κύκλωμα λαθρεμπορίας ποτών διέταξε ο Πιτσιλής
- Διεθνείς αγορές: Αναταραχή από τις προβλέψεις για αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025