ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τον τρόπο αυτό σκοπεύουν να επιταχύνουν τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό εξυγίανσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με τους πλειστηριασμούς να χρησιμοποιούνται ως «έσχατη λύση». Και αυτό καθώς στόχος, όπως ανέφεραν προς τον κ. Σταϊκούρα, δεν είναι να χάσει ο κόσμος τα σπίτια του, αλλά να θεραπευτούν τα κόκκινα δάνεια μέσω βιώσιμων, μακροπρόθεσμων ρυθμίσεων και να ξαναμπούν σε ομαλή εξυπηρέτηση.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εταιρειών, το 30% που γράφεται για την αγορά των κόκκινων δανείων είναι μεσοσταθμικό και όχι προσωποποιημένο. Οπότε, δεν μπορεί, στη βάση αυτή, να ισχύσουν ενιαία για τους δανειολήπτες ανάλογες εκπτώσεις και καλύτερες προσφορές. Το ύψος του κουρέματος του κάθε οφειλέτη θα διαμορφώνεται αναλόγως της κάθε περίπτωσης.
Οι εταιρείες διαχείρισης διαχειρίζονται τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και δεν είναι ιδιοκτήτες τους εξήγησαν οι εκπρόσωποι. Ιδιοκτήτες είναι τα funds που τα έχουν αγοράσει και τα οποία ορίζουν το πλαίσιο των “κουρεμάτων”, ανέφεραν οι εκπρόσωποι των εταιρειών. Οι διαχειριστές επανέλαβαν την πάγια θέση τους πως δεν πρέπει να υπάρχει δικαστική προστασία, ωστόσο, δήλωσαν ότι θα ακολουθήσουν ό,τι αποφασιστεί.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε οι πολίτες να αισθανθούν ότι βρίσκονται κοντά τους και όχι απέναντί τους. «Οι πολίτες να καταλάβουν ότι οι servicers δεν είναι τα σκιάχτρα. Αλλά και ο πολίτης να ξέρει ποιος είναι αυτός με τον οποίο συνομιλεί, όχι μόνο μια επιστολή που έχει πάρει στα χέρια του. Οι εταιρείες διαχείρισης να έχουν ανοικτές τις πόρτες και τα παράθυρα για να ξέρει ο κόσμος πού μιλάει», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Το υπουργείο Οικονομικών ανέφερε πως θα παρακολουθεί από κοντά τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για τα «κουρέματα», καθώς τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του δείχνουν ότι οι διαχειριστές μπορούν να κάνουν όντως γενναίες ρυθμίσεις. Το ζητούμενο, αναφέρθηκε, είναι να γνωρίζει το Υπ. Οικονομικών πώς θα ρυθμιστούν δάνεια, τα οποία έχουν αγοραστεί σε εξαιρετικά χαμηλά τιμές. Από τα στοιχεία που θα συλλεχθούν, θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα όπως π.χ. ποιοι μπορεί να έχουν ήδη ρυθμίσει και να μην έχουν προχωρήσει τις αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ή ποιοι έχουν λεφτά έξω ή στο σεντούκι κ.ο.κ., δεδομένου ότι οι servicers αναπτύσσουν μεθόδους και τεχνικές εντοπισμού των στρατηγικών κακοπληρωτών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρης Βαφειάς: Αύξηση κερδών και μείωση εσόδων στο τρίτο τρίμηνο του 2024 για την C3is
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ