ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ακρίβεια σε εισιτήρια, διαµονή, βενζίνη και φαγητό έχει οδηγήσει μόνο οι µισοί Έλληνες να καταφέρουν φέτος το καλοκαίρι να κάνουν διακοπές.
Σύµφωνα µε την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), περίπου 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2024, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει µεν διακοπές, αλλά πιο περιορισµένες.
Οι 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι µειωµένες σε σχέση µε πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι µειωµένες άνω του 50%. Οι κύριοι λόγοι είναι τόσο το µειωµένο διαθέσιµο εισόδηµα λόγω ανατιµήσεων όσο και τα αυξηµένα κόστη σε εισιτήρια (50%) και διαµονή (48%).
Η χρηµατική δαπάνη παραµένει το βασικό κριτήριο για τις περικοπές των διακοπών (57%), αλλά και η ποιότητα αποτελεί προαπαιτούµενο για το 27% των καταναλωτών.
Το… χάσμα γενεών ισχύει και για στην περίπτωση των διακοπών; Σίγουρα υπάρχουν διαφορές και μεταξύ των εισοδημάτων της κάθε ηλικίας, που αν μη τι άλλο επηρεάζουν τις επιλογές που μπορεί να έχει ο καθένας στο πεδίο των διακοπών.
Ας δούμε, ωστόσο, πώς αποτυπώνονται μερικές από τις επιλογές ή τις προτιμήσεις των Ελλήνων Gen Z, Millennials και Baby Boomers, όπως αποκαλεί τις εν λόγω ηλικιακές ομάδας τμήμα της νέα γενιάς.
Τα στοιχεία, που προέρχονται από νέα έρευνα της Klarna, δείχνουν ότι το 29,7% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του. Οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπ’ όψιν τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).
Το 53% αναζητά φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς. Πάντως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας, με περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25 ετών) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41 ετών), της Gen X (42-57 ετών) και των Baby Boomers (58-78 ετών) να επιλέγουν τον εσωτερικό τουρισμό.
Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές φαίνεται μειωμένος φέτος, όμως σύμφωνα με τους αναλυτές της έρευνας ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Σχετικά με το πού θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα, στο φαγητό απάντησε το 57% και στη διαμονή το 56,8%. Οι Gen Z (59,4%) και οι Millennials (55,8%) είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό, ενώ οι Gen X (60,2%) και οι Baby Boomers (63,4%) στη διαμονή.
Διαβάστε επίσης:
Τσακλόγλου: Πάνω από 180.000 οι συνταξιούχοι που εργάζονται
Χαράλαμπος Βουρλιώτης: Νέα θητεία στην Αρχή για το Ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν