Το τέλος της επιδότησης των 0,15 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο κίνησης στο τέλος Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Μάλιστα, την ημέρα της εξειδίκευσης των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, εξήγγειλε την αντικατάσταση του επιδόματος στο diesel με το νέο επίδομα των 0,25 ευρώ το λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης, λόγω των σημαντικών αναγκών που έχουν προκύψει για τον ερχόμενο χειμώνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις τελευταίες ώρες το οικονομικό επιτελείο κάνει δεύτερες σκέψεις για την κατάργηση του επιδόματος των 0,15 ευρώ το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης. Αιτία φαίνεται πως αποτελεί το γεγονός ότι σε αυτή την περίπτωση η τιμή του diesel θα εκτοξευόταν πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο και πρακτικά θα ήταν ακριβότερη ακόμα και από την απλή αμόλυβδη, της οποίας η μέση πανελλαδική τιμή διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 1,90 ευρώ το λίτρο.

1

Ωστόσο, ο βασικός λόγος που επέστρεψε στο τραπέζι του Υπουργείου Οικονομικών – έστω και σαν σενάριο – η επέκταση της επιδότησης και μετά το τέλος Σεπτεμβρίου φαίνεται είναι τεράστια διαφορά τιμής ανάμεσα στο diesel και το πετρέλαιο θέρμανσης.

Σύμφωνα με τους πρατηριούχους και με βάση τα σημερινά δεδομένα μετά την επιδότηση των 0,25 ευρώ το λίτρο  η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης θα διαμορφωθεί από τις 15 Οκτωβρίου στα 1,35 ευρώ το λίτρο στις αστικές περιοχές και πάνω από τα 1,40 ευρώ στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για μία διαφορά τιμής που αγγίζει τα 0,65 ευρώ το λίτρο. Την ίδια ώρα, εκφράζονται φόβοι ότι κάποιοι… επιτήδειοι θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν τη διαφορά, “βαφτίζοντας” το πετρέλαιο θέρμανσης σε diesel με αποτέλεσμα να το αγοράζουν πολύ φθηνότερα και να το πωλούν σε τιμές άνω των 2 ευρώ το λίτρο.

Διαβάστε επίσης

Άνοιξε η πλατφόρμα για όσα νοικοκυριά δεν μπορούν να πληρώσουν τα δάνειά τους – Ποιοι θα πάρουν επίδομα δανείου έως 210 ευρώ/μήνα

Εργαζόμενοι – «ράμπο» του ιδιωτικού τομέα στο Δημόσιο