ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μάλιστα, εκτίμησε ότι οι δυσκολίες που συμπυκνώνονται στη λέξη «ακρίβεια», μέσω -όπως είπε- ενός υψηλού πληθωρισμού, θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση το 2022 και θα επεκταθούν με χαμηλότερη ένταση το 2023.
Για το θέμα των καυσίμων τόνισε πως «τα μέτρα ορθώς δεν είναι οριζόντια, έχουν κοινωνικό πρόσημο και στοχεύουν στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Καλύπτουν δε, τους 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων από τα 3,5 εκατομμύρια συνολικά», απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο μείωσης του ΕΦΚ ή για μετάταξη του ΦΠΑ σε χαμηλότερο συντελεστή.
Σύμφωνα με τον υπουργό, μια μείωση του ΕΦΚ κατά 0,20 ευρώ έχει κόστος 1,5 δισ. ευρώ. «Άρα, δεν θα κάνουμε κάποιο άλλο μέτρο στήριξης ή θα επιβαρύνουμε τους πολίτες», πρόσθεσε. Ανέφερε, επίσης, ότι «τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα είναι αυξημένα (πολύ αυξημένα αυτά από τον ΦΠΑ και ελαφρώς μειωμένα από τον ΕΦΚ). Η πολιτεία τα παίρνει, προσθέτει το ποσό από τη φορολόγηση των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας και τα επιστρέφει στους πολίτες».
Στο ερώτημα αν θα γίνουν εκλογές το φθινόπωρο ή την άνοιξη, ο υπουργός Οικονομικών απάντησε: «Εμείς έχουμε χρονικό ορίζοντα και λειτουργούμε με τετραετία. Είναι ζημιογόνα όμως μακρά προεκλογική περίοδος. Εμείς έχουμε χρονικό ορίζοντα τετραετίας στην άσκηση οικονομικής πολιτικής. Για την οικονομία είναι αδιάφορο το πότε θα γίνουν εκλογές. Η μακρά προεκλογική περίοδος είναι κακή για την οικονομία. Η οικονομία λειτουργεί με όρους τετραετίας, επιτυγχάνει τους μεγάλους στόχος της με τις θυσίες της κοινωνίας της τελευταίας δεκαετίας».
Διαβάστε επίσης
Σταϊκούρας: Δεν θα υπάρξει μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα – Τι είπε για πρόωρες εκλογές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σέρρες: Σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτός δικτύου αγωγών
- Bloomberg: Οι ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να αναζητήσουν συμφωνίες στο εξωτερικό
- ΕΒΕΑ: Οι 3 οδηγοί για την επιβίωση και την ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων
- Motor Oil: Νέος πρόεδρος, ο Γιάννης Βαρδινογιάννης