Οι αρμενικές τράπεζες θα σταματήσουν να εξυπηρετούν τις ρωσικές κάρτες πληρωμών Mir από τις 30 Μαρτίου, ανακοίνωσε σήμερα το Εθνικό Σύστημα Πληρωμών της Ρωσίας (NSPK), προκαλώντας νέους πονοκεφάλους στους Ρώσους που ζουν ή ταξιδεύουν στην Αρμενία.

Οι κάρτες πληρωμών Mir, η εναλλακτική λύση της Μόσχας στις κάρτες Visa και Mastercard, έγιναν πιο σημαντικές από τότε που οι αντίπαλες τους αμερικανικές, ανέστειλαν τη λειτουργία στη Ρωσία εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία και οι κάρτες που εκδίδονταν στη Ρωσία έπαψαν να λειτουργούν στο εξωτερικό.

Η Ρωσία προσέφυγε σε «φιλικές» χώρες, σ ‘εκείνες δηλαδή που δεν είχαν επιβάλει κυρώσεις στη Μόσχα, αλλά μόνο μια μικρή ομάδα χωρών δέχθηκαν τις κάρτες πληρωμών Mir και οι τράπεζες σε ορισμένες χώρες έχουν υπαναχωρήσει ως προς την διευκόλυνση των συναλλαγών με κάρτες Mir.

Τον Φεβρουάριο οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλλαν κυρώσεις στο Εθνικό Σύστημα Πληρωμών της Ρωσίας (NSPK), το οποίο διαχειρίζεται τις κάρτες Mir και συνεργάζονταν με το Εθνικό Σύστημα Πληρωμών της Αρμενίας (ArCa).

Το NSPK ανακοίνωσε ότι τα μέλη του ArCa θα σταματήσουν να εξυπηρετούν τις κάρτες πληρωμών Mir από τις 30 Μαρτίου, αλλά οι κάρτες πληρωμών της ρωσικής τράπεζας VTB, η οποία έχει 53 υποκαταστήματα στην Αρμενία θα συνεχίσουν να λειτουργούν.

Η κεντρική τράπεζα της Αρμενίας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι εμπορικές τράπεζες θα αποφασίσουν ανεξάρτητα με ποιες υπηρεσίες πληρωμών θα συνεργάζονται.

Μία πηγή της χρηματοπιστωτικής αγοράς δήλωσε στο πρακτορείο Reuters, ότι οι αρμενικές τράπεζες σταθμίζουν τον κίνδυνο της απώλειας Ρώσων πελατών ενώπιον της απειλής να υποστούν δευτερογενείς κυρώσεις.

Η περιορισμένη εμβέλεια των ρωσικών τραπεζικών καρτών αντανακλά την ευρύτερη απομόνωση της Μόσχας στην παγκόσμια σκηνή. Παρόλο που πολλές χώρες δεν επέβαλαν κυρώσεις στη Ρωσία, πολύ λίγες είναι πρόθυμες να επιδείξουν ανοιχτά την υποστήριξη τους.

Διαβάστε επίσης:

Σαρλ Μισέλ: Ανάγκη η ΕΕ να επενδύσει περισσότερο στην αμυντική βιομηχανική της βάση

Πώς οι ευρωπαϊκές πόλεις μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων έως και 90% μέχρι το 2030

Κομισιόν: 3,5 φορές υψηλότερες οι πραγματικές εκπομπές υβριδικών αυτοκινήτων από όσο υπολογίζονται