ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κοντά στο ενδεχόμενο να επιβληθεί πλαφόν στις τιμές των καυσίμων σε περιοχές όπου οι τιμές της αμόλυβδης και του ντίζελ φτάνουν σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα, βρίσκεται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί πιθανότατα σήμερα από την ολομέλεια της ΡΑΕ.
Η σχετική εισήγηση θα γίνει προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων. Σε παραθεριστικές περιοχές, και ειδικά στα νησιά, η τιμή της αμόλυβδης αγγίζει τα 2 ευρώ το λίτρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Σίκινος, όπου η τιμή έφτασε τα 2,045 ευρώ!
Αντιστοίχως, σε Μήλο, Αμοργό, Σχοινούσα και Ανάφη η τιμή φτάνει στα 1,99 ευρώ/λίτρο, ενώ σε Άνδρο, Σίφνο, Σέριφο, Νάξο και Σαντορίνη η τιμή κυμαίνεται από τα 1,95 έως και τα 1,989 ευρώ το λίτρο.
Την ίδια στιγμή, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας ζητεί να επιβληθεί πλαφόν σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων και όχι μόνο στο τελικό στάδιο, που είναι στα πρατήρια, καθώς και ενιαία τιμή για τους καταναλωτές, τους βενζινοπώλες, τις εταιρείες και τα διυλιστήρια.
Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία για το θέμα, αναφέρει τα εξής:
«Όπως πληροφορείται η ΟΒΕ από διάφορα δημοσιεύματα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σκοπεύει να εισηγηθεί στην Κυβέρνηση την επιβολή Ανώτατης Τιμής Καταναλωτή (Α.Τ.Κ.) στα καύσιμα σε ορισμένες νησιωτικές περιοχές, «λόγω κερδοσκοπίας(!)» .
Αν η Κυβέρνηση επιχειρήσει να βάλει πλαφόν μόνο στις τιμές των πρατηρίων χωρίς να μπει ταυτόχρονα και στα προηγούμενα στάδια διακίνησης θα συμβεί ότι είχε συμβεί και στις προηγούμενες περιπτώσεις επιβολής πλαφόν. Δηλαδή κάποια πρατήρια θα αναγκαστούν να πωλούν με μηδενικό κέρδος και κάποια με ζημίες. Είναι δε γνωστό ότι οι εταιρείες δεν έχουν ενιαία τιμή για όλα τα πρατήρια.
Η συνήθης αιτία υψηλών τιμών είναι, κατά σειρά συχνότητας, οι υψηλοί υπέρογκοι ειδικοί φόροι κατανάλωσης , οι ειδικές συνθήκες μεταφοράς των καυσίμων και τα προβλήματα βιωσιμότητας πρατηρίων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Οι περιπτώσεις υψηλών τιμών είναι ελάχιστες και δεν επηρεάζουν τον κύριο όγκο των καταναλωτών και της κατανάλωσης. Θα πρέπει να γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι τις τιμές Ελλάδος δεν τις καθορίζουν τα 4 με 5 πρατήρια σε απομακρυσμένες άγονες νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι πωλήσεις στην περίοδο του χειμώνα είναι μηδενικές.
Αν τελικά η ΡΑΕ εισηγηθεί την επιβολή πλαφόν σε κάποιες περιοχές και το κάνει αποδεκτό η Κυβέρνηση τότε θα πρέπει να το επιβάλει σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων και όχι μόνο στο τελικό στάδιο που είναι τα πρατήρια. Ενιαία τιμή για τους καταναλωτές, τους βενζινοπώλες, τις εταιρείες, τα διυλιστήρια.»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike