ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στενότερη επικοινωνία και επαφή με την αγορά, σε μία περίοδο που οι ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα εξαιτίας της αύξησης του ενεργειακού κόστους και της διαταραχής της διατροφικής αλυσίδας διεθνώς, προβληματίζουν έντονα τους καταναλωτές αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις, επιδιώκει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επισημαίνουν στο mononews αρμόδιες πηγές του υπουργείου, πραγματοποιήθηκε και η χθεσινή τηλεδιάσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Παπαθάναση και του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου με επικεφαλής και στελέχη των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας.
Στις προθέσεις μάλιστα του υπουργείου Ανάπτυξης είναι όχι μόνο να επαναληφθεί μία διαδικτυακή συνάντηση την επόμενη εβδομάδα όπως έχει ήδη προαναγγελθεί αλλά να επαναλαμβάνονται τακτικά το επόμενο διάστημα και για όσο καιρό υπάρχουν αντίστοιχα ζητήματα.
Στο επίκεντρο οι ανατιμήσεις
«Θα ήταν παράλογο η κυβέρνηση να μη μιλάει με την αγορά, επιδιώκουμε μέσα από τις επόμενες συναντήσεις να υπάρχει συνεννόηση ώστε να διαφυλάξουμε τα ζητήματα του καταναλωτή» τονίζει στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης στο mononews.
Συμπληρώνει παράλληλα πως στόχος της συγκεκριμένης συζήτησης ήταν να ενημερωθεί η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης από τους εκπροσώπους των διοικήσεων των μεγάλων σούπερ μάρκετ – μεταξύ των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονταν και ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου και της ΜETRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης- σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους της ενέργειας, των μεταφορικών καθώς και των πρώτων υλών διεθνώς που οδηγούν σε ανατιμήσεις βασικών προϊόντων.
Σε καμία περίπτωση πάντως, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές του υπουργείου, κατά τη χθεσινή συζήτηση δεν δόθηκε κάποια «εντολή» προς τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ όσον αφορά στη διαμόρφωση των τιμών καθώς κάτι τέτοιο «δεν μπορεί να συμβεί σε ένα κράτος με ελεύθερη οικονομία».
Η χρονική στιγμή κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η συνάντηση, σημειώνουν, θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική καθώς υπογράφονται τα νέα συμβόλαια των επιχειρήσεων με τους προμηθευτές. Άλλωστε τους προηγούμενους μήνες, λόγω των αποθεμάτων σε προϊόντα που διέθεταν οι μεγάλες αλυσίδες στις αποθήκες τους από παραγγελίες που είχαν κάνει προγενέστερα με χαμηλότερες τιμές, μπόρεσαν να απορροφήσουν σε μεγάλο ποσοστό το επιπλέον κόστος από τις αυξήσεις.
Αυξημένα τα τιμολόγια των προμηθευτών από το νέο έτος
Με νέο έτος ωστόσο, όπως έχει γράψει πρόσφατα το mononews, στα τιμολόγια που «φεύγουν» από τους προμηθευτές προς τις επιχειρήσεις, οι τιμές σε ορισμένα προϊόντα εμφανίζονται αυξημένες έως και κατά 18%. Με τις επιχειρήσεις, να καλούνται στη συνέχεια να διαμορφώσουν και την τελική τιμή στο ράφι.
Εκείνο πάντως που επισημάνθηκε και από τις δύο πλευρές, τόσο από το αρμόδιο υπουργείο όσο και από στελέχη των σούπερ μάρκετ είναι πως αποτελεί «κοινό στόχο» οι τιμές των προϊόντων να συγκρατηθούν όσο αυτό είναι δυνατό. Εκατέρωθεν εκτιμάται πως αυτό είναι και προς το συμφέρον του καταναλωτή φυσικά αλλά και των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, προκειμένου στο πεδίο του ανταγωνισμού να συνεχίσουν να διατηρούν τα μερίδιά τους στην αγορά.
Το «αγκάθι» του ενεργειακού κόστους
Το μείζον πρόβλημα πάντως για τις μεγάλες επιχειρήσεις αποτελεί αυτή τη στιγμή το ενεργειακό κόστος, κάτι που τονίστηκε από την πλευρά των εκπροσώπων της αγοράς κατά τη χθεσινή συνάντηση.
«Η αύξηση του κόστους ενέργειας αλλάζει τα «νούμερα» για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να βγει από την “εξίσωση”» τονίζουν στελέχη του κλάδου προσθέτοντας πως το ενεργειακό κόστος αποτελεί ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 20% του συνόλου για τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Τα περιθώρια δε ώστε οι επιχειρήσεις να συνεχίσουν να απορροφούν σε μεγάλο ποσοστό το αυξημένο αυτό κόστος στενεύουν, όσο η κατάσταση με την ενέργεια διεθνώς δεν αποκλιμακώνεται.
Από την πλευρά τους, πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης επισημαίνουν τις ενέργειες στις οποίες έχει ήδη προβεί η κυβέρνηση προς την κατεύθυνση των ελαφρύνσεων. Προσθέτουν ωστόσο ότι στις αντίστοιχες συζητήσεις που θα επαναληφθούν το επόμενο διάστημα «θα εξετάσουμε εκείνα τα ζητήματα στα οποία μπορούμε να δώσουμε λύσεις».
Διαβάστε επίσης:
Στοιχεία σοκ για τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια μέσα σε έναν χρόνο
Σούπερ μάρκετ: Νέο κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο – Οι αυξήσεις σε μακαρόνια, γαλακτοκομικά, λάδι
Ανατιμήσεις: Τι συζήτησε η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης με στελέχη των σούπερ μάρκετ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike