• Οικονομία

    Μεγάλη ανατροπή στα αυτοκίνητα: Μειώνεται το τέλος ταξινόμησης, νέα τέλη κυκλοφορίας

    Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης

    Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης


    Με πυρετώδεις ρυθμούς «τρέχει» η ειδική ομάδα που έχει συσταθεί στο Υπουργείο Οικονομικών για την ριζική αναμόρφωση του πλαισίου με τα τέλη κυκλοφορίας. Η ομάδα εξετάζει πολλά και διαφορετικά σενάρια, προκειμένου να υπάρξει παράλληλα και μια δημοσιονομική ισορροπία, καθώς δεν πρόκειται να αλλάξει ο στόχος για ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ύψους 1,1 δις ευρώ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, αυτή την ώρα βρίσκεται στο τραπέζι το σενάριο μείωσης των τελών ταξινόμησης, προκειμένου η λεγόμενη μεσαία τάξη να έχει πρόσβαση σε φθηνότερα, καλύτερα και πιο σύγχρονα οχήματα, καθώς ο στόλος των αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους είναι από τους… αρχαιότερους της Ευρώπης.

    Προς το παρόν, εξετάζονται όλα τα σενάρια και τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, όπως αναφέρουν πηγές του οικονομικού επιτελείου. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτουν στο mononews, κεντρική ιδέα του νέου συστήματος αλλαγής των τελών κυκλοφορίας είναι να υπάρξει συνδυασμός των ελαφρύνσεων, όπως στα τέλη ταξινόμησης και ο φόρος πολυτελείας (που και αυτός σχεδιάζεται να μειωθεί). Η γενική ιδέα είναι να υπάρξουν αυξήσεις στα καινούργια αυτοκίνητα και μειώσεις στα παλιά, ώστε «να υπάρξει μια ισορροπία», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά στελέχη του οικονομικού επιτελείου.

    Τέλος τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας;

    Ένα ακόμη σενάριο που εξετάζεται αυτές τις ημέρες, είναι να μπει τέλος στα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το σκεπτικό αναφέρει πως από τη στιγμή που θα μειωθούν τα τέλη ταξινόμησης, συνεπώς τα αυτοκίνητα θα γίνουν πιο φθηνά, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να καταβάλουν ένα έστω μικρό ποσό στο κράτος.

    Ο σχεδιασμός αυτός είναι αρκετά περίπλοκος και η ειδική ομάδα εργασίας προσπαθεί να βρει την «χρυσή τομή», ώστε να μην διαταραχθεί η αγορά των αυτοκινήτων. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά, με ταξινόμηση μετά την 1η/1/2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr CO2/Km.

    Όπως και να’ χει τα νέα δεδομένα, αναμένεται να εφαρμοστούν από το 2025 και θα ανακοινωθούν επισήμως μετά το καλοκαίρι.

    Τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται την αναμόρφωση του συστήματος των τεκμηρίων, που σήμερα βασίζονται στον κυβισμό και το έτος κυκλοφορίας.

    Το τεκμήριο διαβίωσης για τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.εκ. ανέρχεται σε 4.000 ευρώ, για μεγαλύτερα των 1.200 κ.εκ. και μέχρι 2.000 κ.εκ. προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κ.εκ. και για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ. και μέχρι 3.000 κ.εκ. προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

    Μετά τις μειώσεις κατά 30% (όπως εξετάζεται), τα τεκμήρια μπορεί θα διαμορφωθούν ως εξής:

    • Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.εκ., σε 2.800 ευρώ.
    • Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.εκ. και μέχρι 2.000 κ.εκ. προστίθενται 420 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
    • Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ. και μέχρι 3.000 κ.εκ. προστίθενται 630 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
    • Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.εκ. προστίθενται 840 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

    Οι μειώσεις θα επηρεάσουν αντίστοιχα και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σε αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ. και υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης.

    Τα τέλη ταξινόμησης

    Το τέλος ταξινόμησης στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από το εξωτερικό είναι πονοκέφαλος για όποιον θέλει να φέρει κάποιο από άλλη χώρα, ακόμα κι αν αυτή ανήκει στην ΕΕ, καθώς ανεβάζει σημαντικά τα έξοδα.

    Ο εν λόγω φόρος είναι μια ελληνική πρωτοτυπία, η οποία αντιβαίνει στους κανονισμούς της ΕΕ σχετικά με την ελεύθερη διακίνηση αγαθών εντός των ορίων της και μεταξύ των χωρών που την συναποτελούν.

    Γι’ αυτό το λόγο η χώρα μας έχει δεχθεί δεκάδες παρατηρήσεις από την ΕΕ και αποτελεί τον λόγο που το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωσή τους.

    Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης σήμερα είναι οι εξής:  

    Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής
    0-14.000                                             4%
    14.001-17.000                                    26%
    17.001 – 20.000                                 53%
    20.001 – 25.000                                 62%
    25.001 – 30.000                                 71%
    Πάνω από 30.001                                30%

    Διαβάστε επίσης

    ΔΥΠΑ: Ξεκινούν τη Δευτέρα οι αιτήσεις για 300.000 επιταγές κοινωνικού τουρισμού

    Εμπόλεμο κλίμα στο ΣΕΒ: Τι απαντά ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος στην Ιουλία Τσέτη για την ψηφιακή ψήφο

    100.000 εργαζόμενοι μπορούν να συνταξιοδοτηθούν εντός του 2024 – Ποιες είναι οι «τυχερές» κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ