ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Από τις αρχές του καλοκαιριού έχει έρθει μια σειρά από νομοσχέδια, από υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών, όπου πραγματικά φαίνεται ότι θέλει να βάλει τάξη στην αγορά των καυσίμων. Δηλαδή αυτό που φωνάζαμε τόσα χρόνια εμείς» σημείωσε μιλώντας στο ΕΡΤ ο πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, Νίκο Παπαγεωργίου, κάνοντας παράλληλα λόγο για τους ελέγχους που ξεκινά η ΑΑΔΕ.
Μεταξύ άλλων ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε ότι με το να εντοπιστούν όσοι παρανομούν «πρώτον δεν θα ποινικοποιείται όλος ο κλάδος και δεύτερον αυτοί οι οποίοι είναι παραβατικά στοιχεία να απομονωθούν».
«Με τα μέτρα δέουσας επιμέλειας που έχουν έρθει από το Πάσχα σχεδόν που επιβάλλει στις εταιρείες να διακόπτουν την προμήθεια καυσίμων στα πρατήρια τα οποία έχουν πιαστεί να λαθρεμπόρων ή να νοθεύουν έχει έρθει μια σειρά από μέτρα με αποκορύφωμα τον ψηφιακό ανιχνευτή όπου θα ελέγχονται όλοι και η διακίνηση αλλά και τα πρατήρια υγρών καυσίμων» πρόσθεσε ο πρόεδρος ενώ αναφορικά με τον τρόπο των σχετικών ελέγχων τόνισε ότι «έχουν μπει GPS παρακολούθησης σε όλα τα βυτία μεταφοράς και στα καράβια» τονίζοντας πως με αυτό τον τρόπο θα είναι γνωστές οι διαδρομές και τα σημεία που σταμάτησε και ανεφοδίασε.
Πληροφορίες που θα είναι προσβάσιμες ακόμη και από την ΑΑΔΕ, και έτσι με τον τρόπο αυτό λύνονται αρκετά θέματα, σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου.
Αναφορικά με τα πρόστιμα τόνισε πως είναι πάρα πολύ υψηλά, ενώ κατά περίπτωση ξεπερνούν και τις 200.000 ευρώ, συνολικά, και αν είναι υπότροπος, ίσως και περισσότερα. ενώ στην περίπτωση που το πρατήριο βρεθεί με νοθευμένο καύσιμο ή με απώλεια εσόδων από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για το κράτος, δηλαδή λαθρεμπορία το πρατήριο κλείνει για δύο χρόνια και κλείνει και οποιονδήποτε άλλο πρατήριο ο επαγγελματίας είναι μέτοχος με ποσοστό άνω του 50%.
Στα αρνητικά όμως για την οικονομία και την ανταγωνιστικότητα είναι η επιβολή πλαφόν στο κέρδος που ισχύει περίπου τρία χρόνια στην αγορά καυσίμων, μέτρο που θα πρέπει να σταματήσει, σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου ο οποίος πρόσθεσε πως «με όλα αυτά τα κόστη που έχουν επιβαρύνει τα πρατήρια υγρών καυσίμων και τις εταιρείες εμπορίας που έχουν έρθει με μια σειρά διαταγμάτων νομοσχεδίων, έχουν ανεβάσει πάρα πολύ το κόστος λειτουργίας ενός πρατηρίου αλλά ακόμα και της εταιρείας εμπορίας, με αποτέλεσμα σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή, ενώ έχουμε περισσότερο τζίρο, δηλαδή με μεγαλύτερες πωλήσεις έχουμε πολύ λιγότερα κέρδη και μάλιστα πολλές εταιρίες αλλά και πρατήρια υγρών καυσίμων μπαίνουν μέσα οικονομικά.
Διαβάστε επίσης:
Κοινωνία των Πολιτών: 10 Κοινωφελή Ιδρύματα συμπράττουν για την ενίσχυση μικρών Οργανώσεων
Φυσικό αέριο: Σε υψηλό δύο ετών οι τιμές στην Ευρώπη – Ποιος είναι ο κίνδυνος για την ΕΕ
Αλεξάνδρα Νίκα: Παρασύρθηκε από Bentley στο Κολωνάκι ενώ κινούνταν με το μωρό της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)