ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τουλάχιστον ένα χρόνο νωρίτερα από το προγραμματισμένο θα ολοκληρωθεί η τέταρτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, καθώς και οι εργασίες ενίσχυσης της διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης μιλώντας σήμερα σε ημερίδα για το χρηματιστήριο Ενέργειας.
Υπενθυμίζεται ότι η τέταρτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων περιλαμβάνει τα νησιά Σαντορίνη, Μήλο, Φολέγανδρο, Σέριφο, Σίφνο και Κύθνο και, σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023 με 2024. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανουσάκης, στόχος του ΑΔΜΗΕ είναι να προκηρυχθούν έως τις αρχές του 2020 οι διαγωνισμοί, πράγμα που αυτομάτως σημαίνει ότι το έργο θα ολοκληρωθεί ένα χρόνο νωρίτερα.
Η επίσπευση αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς υπάρχει μια βασική αιτία που την δημιουργεί και αυτή είναι η αύξηση των φορτίων, στοιχείο που οφείλεται στην άνοδο του τουρισμού, κυρίως στη Σαντορίνη αλλά και στα άλλα νησιά. Με τις διασυνδέσεις, μειώνεται συνολικά το κόστος που καταβάλλουν οι καταναλωτές για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των νησιών, τα οποία σήμερα ηλεκτροδοτούνται από ακριβούς πετρελαϊκούς σταθμούς. Ταυτόχρονα, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων, αυξάνεται η ασφάλεια εφοδιασμού και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για εκμετάλλευση του δυναμικού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στα νησιά.
Ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ τόνισε ότι τη μερίδα του λέοντος των επενδύσεων, ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, που έχει δρομολογήσει η εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια αφορούν στις νησιωτικές διασυνδέσεις.
«Χαρακτηριστικά επιτεύγματα», ανέφερε, «είναι η επικείμενη διασύνδεση της Νάξου με την Πάρο και τη Μύκονο και η συνέχιση της πορείας για την διασύνδεση όλων των Κυκλάδων, η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου (τα έργα της οποίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη) αλλά και η προκήρυξη των διαγωνισμών από τη θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ, «Αριάδνη Interconnection» για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, για την οποία αναμένουμε προσφορές εντός του Ιουλίου, τόσο για τα καλωδιακά συστήματα, όσο και τους Σταθμούς Μετατροπής».
Παράλληλα, έχει ήδη εγκριθεί η αύξηση της διασυνδετικής ικανότητας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, γραμμή που εντάσσεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ πραγματοποιείται μελέτη και για την αύξηση της Δίας ηγετικής ικανότητας μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας.
«Τα έργα αυτά συμβάλλουν καθοριστικά, όχι μόνο στην αύξηση της αξιοπιστίας του Συστήματος, αλλά και στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια. Περισσότερες εγχώριες και διεθνείς διασυνδέσεις συνεπάγονται: χαμηλότερο κόστος ενέργειας λόγω της παύσης λειτουργίας ακριβών μονάδων παραγωγής, αύξηση της συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με συνεπακόλουθο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αύξηση της ασφάλειας εφοδιασμού και ενισχυμένη αξιοπιστία και ποιότητα τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας», υπογράμμισε ο κ. Μανουσάκης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, Μιχάλης Φιλίππου ανέφερε ότι το νέο μοντέλο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που περιλαμβάνει τέσσερις αγορές (προθεσμιακή, προημερήσια, ενδοημερήσια και αγορά εξισορρόπησης) θα είναι έτοιμο (μετά από δοκιμές, εκπαίδευση κλπ.) τον Ιούνιο του 2020. Θα ακολουθήσει η σύζευξη της ελληνικής αγοράς αρχικά με την ιταλική και στη συνέχεια με την αγορά της Βουλγαρίας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παναμάς: «Τραμπ, ζώο, κάτω τα χέρια από τη Διώρυγα» – Διαδηλώσεις κατά Τραμπ για τον έλεγχο της Διώρυγας
- Ουκρανία: «Μαζική επίθεση» της Ρωσίας με βαλλιστικούς πυραύλους στο Χάρκοβο
- Τροχαίο στη Λ. Συγγρού – Νεκρός ο πεζός που παρασύρθηκε από το ΙΧ
- Χρήστος Σταϊκούρας: Ο απολογισμός του 2024 και οι προτεραιότητες για το 2025 σε υποδομές και μεταφορές