ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο «στόχαστρο» της ΑΑΔΕ βρίσκονται 20 πολύ γνωστοί influencers της χώρας μας, ορισμένοι από τους οποίους χρεώνουν ακόμα και 10.000 ευρώ μόνο για μια ανάρτηση.
Εδώ και καιρό η Ανεξάρτητη Αρχή έχει δημιουργήσει μια ειδική ομάδα που ασχολείται αποκλειστικά με τους influencers και με τη χρήση ειδικών λογισμικών διασταυρώνουν τα στοιχεία τους και τα εισοδήματα που δηλώνουν στην εφορία.
Οι «ψηφιακοί ράμπο» της εφορίας «σκάναραν» πάνω από 3,8 εκατ. ΑΦΜ για τα εισοδήματα του 2023 και έπεσαν πάνω σε 800 περιπτώσεις που δήλωναν πολύ μικρά εισοδήματα ακόμα και έως 10.000 ευρώ, ωστόσο εμφανίζονται την ίδια ώρα να πραγματοποιούν δαπάνες ακόμα και 200 ή 300.000 ευρώ, χτυπώντας «καμπανάκια» στον φοροελεγκτικό μηχανισμό.
Πως έπεσαν στην «τσιμπίδα» της εφορίας
Η μονάδα ψηφιακών διασταυρώσεων συλλέγει πληροφορίες, αξιοποιώντας όλες τις δεξαμενές φορολογικών δεδομένων, μεταξύ των οποίων τα ψηφιακά συστήματα φορολόγησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως έχουν εντοπιστεί και κάποιοι που δεν είχαν ανοίξει καν βιβλία στην εφορία και προχωρούσαν σε διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.
Το λογισμικό μπορεί να ελέγξει σε ένα προφίλ ακόμα και αναρτήσεις προηγούμενων ετών, καθώς διαθέτει έναν ειδικό αλγόριθμο, ο οποίος παραμένει ως «επτασφράγιστο» μυστικό στον τρόπο που λειτουργεί.
Στον φοροελεγκτικό μηχανισμό χτυπούν «καμπανάκια» όταν σε μια ανάρτηση ή στόρι «ταγκάρονται» επιχειρήσεις και επαγγελματίες, ως παραπομπή για την διαφήμιση του προϊόντος και της υπηρεσίας. Παρά τις νέες οδηγίες που έχουν δοθεί τους τελευταίους μήνες και από την ΑΑΔΕ, ώστε να είναι εμφανές πότε μια ανάρτηση είναι χορηγούμενη ή όχι, ορισμένοι influencers φαίνεται να μην συμμορφώνονται και να επιμένουν στις «χρυσές» αναρτήσεις με… μαύρα.
«Όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επιβάλουν το εξής: αν εγώ πάω και διαφημίσω ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οφείλω να το πω ότι είναι τοποθέτηση προϊόντος, μια εμπορική συναλλαγή με έναν προμηθευτή, μια εταιρεία. Αν δεν το κάνω, μπαίνω στο στόχαστρο και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα», εξηγεί ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Όμηρος Τσάπαλος.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν influencers που επιδεικνύουν μια πολυτελή ζωή στα social media, σε αυτά δηλαδή που ανεβάζουν συνεχώς είτε «άμεσες» διαφημίσεις ή «έμμεσες», δηλαδή το προϊόν να διαφημίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην θεωρείται προώθηση, αλλά να μένει στο μυαλό του θεατή.
Αυτή η εικόνα πολυτέλειας και χλιδής που θέλουν να περάσουν, σε συνδυασμό με τα εισοδήματα που δηλώνουν και την κινητικότητα που παρουσιάζουν στο «στόρι» και τις αναρτήσεις τους με άμεσο ή έμμεσο διαφημιστικό περιεχόμενο μπαίνει στο στόχαστρο των εφοριακών.
Το 2024 αναμένεται να μπει στο «παιχνίδι» των ελέγχων και το νέο λογισμικό που περιέχει τεχνητή νοημοσύνη, με αποτέλεσμα οι διασταυρώσεις των στοιχείων και ο έλεγχος των φοροφυγάδων να γίνεται μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, καθώς για τα εισοδήματα του 2023 χρειάστηκε σημαντικός χρόνος για να φτάσει η εφορία στα ίχνη τους.
Μεγάλη έρευνα της Κομισιόν για τους influencers
Σαρωτικοί έλεγχοι για την καινούργια οικονομία μέσω του διαδικτύου, με την διαφήμιση και προώθηση προϊόντων με influencers έχει ξεκινήσει η ίδια η Κομισιόν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στο στόχαστρο μπαίνουν και πρόσωπα της ευρωπαϊκής showbiz, καθώς τα ποσά για κάθε ανάρτηση είναι πολύ υψηλότερα από τα ελληνικά δεδομένα.
Αν στη χώρα μας οι «χρυσές» αναρτήσεις φτάνουν έως και τα 10.000 ευρώ (χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη «ταρίφα»), αντιλαμβάνεται κανείς πως υπάρχουν χώρες με περισσότερο πληθυσμό από την Ελλάδα, συνεπώς ο «αντίκτυπος» μια διαφήμισης είναι πολύ μεγαλύτερος, εκτοξεύοντας το κόστος.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)