ΚΥΡΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
What lies ahead:
AI in Business
Τεχνητή Νοημοσύνη:
Το επόμενο κεφάλαιο
Νικόλας Γκίκας, Nereus Digital Bunkers
Ητεχνητή νοημοσύνη (AI) δεν είναι πλέον μια τεχνολογία του μέλλοντος – είναι εδώ και αλλάζει ριζικά τον επιχειρηματικό κόσμο. Από την αυτοματοποίηση των καθημερινών λειτουργιών μέχρι τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, η AI προσφέρει ανεκτίμητα εργαλεία για τις σύγχρονες επιχειρήσεις.
Οι επιχειρηματίες και οι ηγέτες των εταιρειών αναγνωρίζουν πλέον την αξία της τεχνητής νοημοσύνης και επενδύουν στην ανάπτυξη και ενσωμάτωσή της στις δομές τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να καινοτομήσουν. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τις πιο πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες για να ενισχύσουν τις λειτουργίες τους και να επιτύχουν στρατηγικούς στόχους.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισέλθει στο επόμενο κεφάλαιό της, με τις προόδους στους αλγορίθμους και την επεξεργαστική ισχύ, καθώς και την έκρηξη των δεδομένων τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας σε μια νέα εποχή τεχνητής νοημοσύνης. Αυτά τα έξυπνα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs), που λειτουργούν με προηγμένους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης και εκπαιδεύονται σε έναν τεράστιο αριθμό παραμέτρων, αναλύουν και μαθαίνουν από τις τεράστιες ποσότητες δεδομένων που λαμβάνουν για να παράγουν πρωτότυπο, ανθρώπινο περιεχόμενο με εκπληκτική ταχύτητα. Από την παρουσίαση του chatbot ChatGPT από την OpenAI στα τέλη του περασμένου έτους, η αγορά ασχολείται με το πώς να κατανοήσει, να εφαρμόσει και να τιμολογήσει τις βελτιώσεις προσβασιμότητας που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη.
Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης από επιχειρήσεις αυξήθηκε στο 72% το 2024 από 55% το 2023.
Η έκθεση ανέφερε ότι, ενώ το 2023 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το έτος της ανακάλυψης της τεχνητής νοημοσύνης για πολλές επιχειρήσεις παγκοσμίως, το 2024 είναι το έτος της υιοθέτησης.
Παρόλα αυτά, σημειώθηκε ότι πολλοί που υιοθετούν την τεχνολογία είναι επίσης προσεκτικοί λόγω των εγγενών κινδύνων της.
Κοιτάζοντας ανά κλάδο, η μεγαλύτερη αύξηση στην υιοθέτηση βρέθηκε στις επαγγελματικές υπηρεσίες.
Ένας μέσος οργανισμός που χρησιμοποιεί τη τεχνητή νοημοσύνη το κάνει σε δύο λειτουργίες, συνήθως στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις και στην ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και στην πληροφορική.
Αυτό που είναι ασυνήθιστο για την τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι δεν είναι μια στιγμή «εύρηκα». Ενώ η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξηθεί από την κυκλοφορία του ChatGPT, στενότερες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης όπως η μηχανική μάθηση (ML) και η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) χρησιμοποιούνται ήδη εδώ και αρκετά χρόνια. Η αναγνώριση προσώπου, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για να ξεκλειδώσει το smartphone σας, και οι ψηφιακοί βοηθοί φωνής όπως η Siri και η Alexa χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη.
Η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει σαφείς ευκαιρίες για μείωση κόστους, καθώς αυτοματοποιούνται υπάρχουσες διαδικασίες, ιδιαίτερα λειτουργίες που βασίζονται σε κανόνες. Πολλά από αυτά δεν είναι καινούργια. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις εταιρείες να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών και των προσφορών προϊόντων τους. Οι εταιρείες με μεγάλα ιδιόκτητα σύνολα δεδομένων σε μια σειρά βιομηχανιών ενδέχεται να μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να εκτελούν πιο αποτελεσματικές και αποδοτικές αναλύσεις δεδομένων για να εμβαθύνουν τα πλεονεκτήματά τους.
Στη ναυτιλία τώρα, μια πολύπλοκη και απαιτητική βιομηχανία, έχουμε δει πολύ μικρά βήματα από εταιρείες που προσαρμόζουν την τεχνητή νοημοσύνη. Οι ναυτιλιακές εταιρείες τώρα βλέπουν την αξία της χρήσης πλατφορμών SaaS για τις ανάγκες τους και τελικά θα δούμε μια πλήρη μεταμόρφωση από τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης.
Στην Nereus Digital Bunkers εργαζόμαστε πολλά χρόνια για να βρούμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για τους πελάτες μας ώστε να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερη αξία από τις υπηρεσίες μας. Είμαστε σε στενή επικοινωνία μαζί τους για να συζητήσουμε και να βρούμε τον καλύτερο τρόπο να εφαρμόσουμε την τεχνητή νοημοσύνη στα τμήματα επιχειρήσεών τους. Στόχος μας θα είναι πάντα να βοηθάμε τους πελάτες μας και να βελτιώνουμε την επαγγελματική τους ζωή.