Μαρούσι – Μέγαρο Μουσικής 45 λεπτά! Το Google maps έδωσε τον χρησμό και κάπως έτσι ξεκινάει η μέρα.
Ευτυχώς δεν βρέχει, μία ανάπαυλα στις πρώτες χειμωνιάτικες μέρες του Δεκεμβρίου που έφεραν σοβαρή κακοκαιρία σε νησιά μας και όχι μόνο. Η βροχή ευχή και κατάρα…
Ήλιος, λοιπόν, και παρόλα αυτά πάμε σημειωτόν στην Κηφισίας, ενώ το ρολόι τρέχει.
Στριμωγμένοι σε τρεις λωρίδες, περνάμε την καθημερινή δοκιμασία που περιμένει τους οδηγούς στους δρόμους της Αθήνας.
«Υπουργέ, τι θα γίνει με το κυκλοφοριακό κομφούζιο, το μποτιλιάρισμα…», μονολογώ πριν καλά-καλά συναντήσω τον κύριο Χρήστο Σταϊκούρα, υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.
Εν τω μεταξύ, το διπλανό όχημα μπαίνει σφήνα μπροστά μου, η προτεραιότητα πάει περίπατο, αλλά αυτό είναι πταίσμα. Με ψυχραιμία επανέρχομαι στη διεκδίκηση του αυτονόητου… να προχωράμε στην ουρά με πρώτη-δευτέρα!
Στο όμορφο αίθριο του Fuga restaurant ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας φθάνει on time, ευδιάθετος και χαμογελαστός. Αρτι αφιχθείς από τη Θεσσαλονίκη όπου το Σαββατοκύριακο έγιναν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης και άνοιξαν οι πόρτες σε 13 σταθμούς για τον κόσμο που περίμενε ανυπόμονα επί ώρα μέσα στη βροχή το λάκτισμα, το μπλε κουμπί που πάτησε ο πρωθυπουργός για να τους επισκεφτούν.
«Ευτυχής στιγμή για εσάς, υπουργέ, να παραδίδετε ένα τόσο μεγάλο έργο παρά τις καθυστερήσεις, τα εμπόδια, το πόσο στοίχισε…», τον ρωτάω μπροστά στις κάμερες.
«Είναι μια ευτυχής συγκυρία για τους πολίτες, το χρωστούσαμε, υπήρχε μία εύλογη καχυποψία στους συμπολίτες μας στη Θεσσαλονίκη γιατί, ως Πολιτεία, ήμασταν αναξιόπιστοι απέναντι τους στα χρονοδιαγράμματα. Πράγματι, μετά από 18 χρόνια παραδώσαμε, όπως είχαμε δεσμευτεί ως πολιτική ηγεσία στα χρονοδιαγράμματα, το μετρό Θεσσαλονίκης», απαντάει συγκρατημένα και με μια αναλυτική περιγραφή εξηγεί τη μετάβαση σε μια νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη.
«Το έργο είναι ολοκληρωμένο;» ρωτάω. «Λέτε μέχρι το 2025 θα φτάσει στην Καλαμαριά, δεν έχει πρόσβαση στο αεροδρόμιο…»
«Αυτό το έργο είναι ολοκληρωμένο…. Η εξυπηρέτηση του πολίτη στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι… Πρέπει να αναζητήσουμε χρηματοδότηση για προέκταση προς την Τούμπα και Χαριλάου φτάνοντας στο αεροδρόμιο… Στο μεσοδιάστημα θα προηγηθεί ο προαστιακός της δυτικής Θεσσαλονίκης, εκτιμώ έως το 2028. Άρα έχουμε μετρό που παραδώσαμε, επέκταση του μετρό το 2025, ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, πλήρη ανανέωση το 2027 και flyover το 2027», σημειώνει.
Οι μέρες που ακολουθούν με το υπερσύγχρονο μετρό στις ράγες έχουν απ’ όλα: ενθουσιασμό, θαυμασμό για το τοπόσημο-σταθμό Βενιζέλου με τα αρχαία, παράπονα, γκρίνιες για την εμπλοκή με τα εισιτήρια, την προμήθεια των καρτών, μια ταλαιπωρία που αναμφισβήτητα θέλει υπομονή και χρόνο, υπολογίζεται ότι θα μεταφέρει 254.000 άτομα ημερησίως και 57.000 λιγότερα οχήματα.
Η συζήτηση έρχεται στην Αθήνα και του μεταφέρω την πρωινή μου εμπειρία στους δρόμους, ως ένα παράδειγμα -και όχι ακραίο- για μια κατάσταση που σαφώς γνωρίζει…
«Τι σχεδιασμός υπάρχει ώστε να δοθεί μια ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα;»
Η απάντηση θα χωριστεί σε υποδομές που αφορούν κυρίως μεγάλα έργα που προϋποθέτουν χρόνο και μεταφορές για να έρθουμε στην αντικατάσταση των λεωφορείων που έχει αρχίσει.
«Δεσμεύομαι ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, δηλαδή πλήρη ανανέωση του στόλου», τονίζει ο υπουργός.
Συνεχίζει με τη συντήρηση και αναβάθμιση των συρμών του ηλεκτρικού και του Μετρό, στις γραμμές 2 και 3, για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια.
Κεφάλαιο Κλιματική αλλαγή και έντονα καιρικά φαινόμενα
Τι απαντάει για τα κρίσιμα αντιπλημμυρικά έργα, για το συχνό θέμα πώς μοιράζονται οι αρμοδιότητες, αλλά και πού βρίσκονται ένα χρόνο μετά τα έργα αποκατάστασης των καταστροφών στη Θεσσαλία από τον Daniel με προϋπολογισμό 1,4 δισ. ευρώ.
Τι λέει για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, τη χαμένη εμπιστοσύνη στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
«…αυτή τη στιγμή ξεκινά η συζήτηση και η ψήφιση ενός νέου σχεδίου νόμου για έναν νέο φορέα στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή έχουμε συνομιλητές τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, τη ΓΑΙΟΣΕ, τη Hellenic Train. Δεν μπορούμε να έχουμε τέσσερις συνομιλητές, γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει και ευθύνη κάποιου. Άρα πάμε σε μια τέτοια, την πρωτοβουλία που θα την τελειώσουμε φέτος, το 2024, και προσπαθούμε οι σημερινοί φορείς, δηλαδή ΟΣΕ και Hellenic Train να έχουν υψηλότερη ευθύνη στο θέμα της καθημερινής λειτουργίας του σιδηροδρόμου», εξηγεί.
Οι απαντήσεις του ένα προφορικό power point ακριβείας με λεπτομέρεια και σειρά.
Η σύζυγός του, Άρτεμις, είναι ο πολυτιμότερος συνεργάτης του στη ζωή και τη δουλειά, ενώ ταυτόχρονα του ασκεί και την πιο αυστηρή κριτική. «Της δείχνω στην αρχή ότι δεν έχει δίκιο αλλά μέσα μου ξέρω ότι πολλές φορές έχει δίκιο», εξομολογείται.
Τι του αρέσει να παρακολουθεί με την 17χρονη κόρη του, Βάσια; «Αντέχει» ν’ ανοίγει μαζί της συζητήσεις για τα φλερτ και τα αγόρια;
«Ξέρετε κάτι που δεν ξέρω;», με ρωτάει γελώντας.
Η καταγωγή από τη Φθιώτιδα, που παραμένει και εκλογική του περιφέρεια, τα σχολικά χρόνια στην Κυψέλη και η ζωή επί 35 χρόνια στο Γαλάτσι…
Για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, «…πέραν του ιδεολογικού χρωματισμού, θα πρέπει να είναι ένα πρόσωπο που να υπηρετεί τον θεσμό, να γεμίζει την καρέκλα… Η ΝΔ, η κεντροδεξιά παράταξη, έχει πολλά ικανά πρόσωπα γι’ αυτήν την καρέκλα και για άλλες».
Θα ήθελε να μεταπηδήσει στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπως φημολογείται, σε πιθανή επιλογή του κ. Στουρνάρα στην Προεδρία της Δημοκρατίας;
Τέλος, ο πολιτικός βγαίνει ποτέ από το «κοστούμι»;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κωστής Χατζηδάκης στο My Story: Τι λέει για Σαμαρά, οικονομία και η μεγάλη ανατροπή στη ζωή του
- Αρχιτεκτονική ταυτότητα, ποικιλομορφία και εμπειρία: Μία συζήτηση με τον Δημήτρη Ποτηρόπουλο, με αφορμή τις White Villas III στο Elounda Hills
- Λίμπερτυ Πολύζου – Τομασίνα Κοντόγιωργα: Από το φως της Τέχνης, στην τραγική ιστορία ζωής και στον σοκαριστικό θάνατο
- Πολεμικό κλίμα μεταξύ Καρώνη – Ντίμον: Ποια η επόμενη ημέρα μετά τις αγωγές της JP Morgan
- Γιατί δεν πρέπει να αποζημιωθούν όσοι δανείστηκαν σε ελβετικά φράγκα αλλά οι τράπεζες να τιμωρηθούν