Η κατάρρευση της τουρκικής λίρας μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα συμφέρουσα για κάποιες εταιρείες στον χώρο της μόδας, αφού κάποιες από αυτές ράβουν ή προμηθεύονται μεγάλο μέρος των προϊόντων τους από τη γειτονική χώρα.

Μία από αυτές είναι, φυσικά, η εταιρεία Inditex, η μητρική εταιρεία της αλυσίδας Zara. Σύμφωνα με την αναλύτρια Anne Critchlow της Societe Generale, η Inditex είναι πολύ πιθανό να βγει κερδισμένη από την «ήττα» της τουρκικής λίρας, αφού θα μειωθεί το κόστος παραγωγής της στην Τουρκία, η οποία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βάσεις παραγωγής για τον όμιλο.

Η Inditex υπολογίζεται ότι «ράβει» στην Τουρκία περίπου το 15% των προϊόντων της και η χώρα αποτελεί ένα από τα τέσσερα σημαντικότερα κέντρα παραγωγής της μαζί με την Ισπανία, την Πορτογαλία και το Μαρόκο.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η Inditex δεν δημοσιεύει αναλυτικά στοιχεία για τις ποσότητες που προμηθεύεται από κάθε χώρα.

Επιπλέον, η οικονομική κρίση στην Τουρκία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις ρούχων, σε μια σημαντική αγορά για την Inditex, το μερίδιο της οποίας είναι γύρω στο 4,8%.

Στις 31 Ιανουαρίου 2017, η Inditex είχε 223 καταστήματα στην Τουρκία.

Από τους κερδισμένους, όμως, θα είναι και η γερμανική εταιρεία Hugo Boss, η οποία εκτιμάται ότι θα δει επίσης τα κόστη της να μειώνονται. Η εταιρεία έχει στην Τουρκία τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της, με 3.777 εργαζομένους, από την οποία προμηθεύεται περίπου το 15% των προϊόντων της.

Το εργοστάσιο της Hugo Boss βρίσκεται στη Σμύρνη και παράγει υψηλής ποιότητας ενδύματα, όπως κοστούμια, σακάκια και πουκάμισα, αλλά και αντίστοιχα γυναικεία ρούχα.

Η Τουρκία είναι, επίσης, βασικός προμηθευτής της αλυσίδας Next.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η τουρκική λίρα «τρώει» και την Domino’s Pizza