Η Σεμίραμις Παληού, διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Diana Shipping, πρόεδρος HELMEPA και πρόεδρος της INTERMEPA, αποκάλυψε πολλά βασικά σημεία σχετικά με τον πράσινο μετασχηματισμό της ναυτιλίας, τις επιπτώσεις του EU ETS, τη σημασία της γεωπολιτικής, τον ρόλο της HELMEPA και τις μελλοντικές προβλέψεις, μιλώντας σε διαδοχικά συνέδρια το τελευταίο καιρό.

Αναλυτικότερα, επεσήμανε την επιτακτική ανάγκη για έναν πράσινο μετασχηματισμό στη ναυτιλία, σημειώνοντας την ανάγκη για σημαντικές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και μηδενικά καύσιμα για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών για το 2030 και το 2050.

Η ναυτιλία, τόνισε με έμφαση η Σεμίραμις Παληού, χρειάζεται περίπου 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2030 και 3,7 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2050.

Τα συμβατικά πλοία διαθέτουν εντυπωσιακή απόδοση καυσίμου, ενώ τα μελλοντικά καύσιμα παραμένουν αβέβαια, με τα βιοκαύσιμα, τη μεθανόλη και το LNG να αποτελούν τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις επί του παρόντος.

Ο κίνδυνος παραμένει στις επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία, αλλά μεταβατικές λύσεις όπως τα πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης σηματοδοτούν την πρόοδο προς τη βιωσιμότητα.

Η Σεμίραμις Παλιού συζήτησε επίσης τις επιπτώσεις του Συστήματος της ΕΕ (ETS), σημειώνοντας την επιτυχία του στη μείωση των εκπομπών σε άλλους κλάδους μέσω ενός μηχανισμού ανώτατων ορίων.

Η επέκταση αυτού του συστήματος στη ναυτιλία ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Με τον καθορισμό ορίων, το ETS συμβάλλει στις τεχνολογικές εξελίξεις και τις βελτιώσεις της αποτελεσματικότητας.

Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9