ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πρόκειται για τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για έργα συνολικής αξίας 300 εκατ. Ευρώ στην οποία αναφέρθηκε και ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια απάντησης σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα.
Μάλιστα, ο Υπουργός τόνισε πως στις αρχές του 2023 θα τρέξει ο εν λόγω διαγωνισμός, ενώ οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι τρέχουν οι διαδικασίες για τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), καθώς διενεργούνται ήδη οι σχετικές μελέτες.
Πιο συγκεκριμένα, το προς δημοπράτηση έργο αφορά τη συντήρηση και την ανάταξη του δικτύου στα τμήματα Στρυμόνας- Αλεξανδρούπολη και Πλατύ- Φλώρινα, το οποίο, όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές είναι πιο ώριμο να «τρέξει» και εντάσσεται σε ένα πακέτο τριών ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 1,2 δισ. Ευρώ, που θα χρηματοδοτείται επίσης από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στόχος του ΟΣΕ, που θα είναι αναθέτουσα αρχή του έργου, είναι η σχετική σύμβαση να έχει υπογραφεί εντός του ίδιου έτους, καθώς ο ανάδοχος εκτιμάται πως θα έχει ξεκινήσει τα έργα εντός του 2024 και θα έχουν διάρκεια είκοσι ετών.
Τα έργα αυτά μαζί με τα άλλα δύο ΣΔΙΤ που θα δημοπρατηθούν αργότερα αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μεγάλων Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και Intrakat που έχουν πρόσφατα υπογράψει με την ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα που δημοπρατηθήκαν το 2021, ενώ δίνουν και μάχη για τις έξι χρυσές συμβάσεις αξίας 4,5 δισ. Ευρώ για τη διασύνδεση του σιδηρόδρομου με τα λιμάνια μείζονος εμπορικής σημασίας.