ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) στις 10 Οκτωβρίου σηματοδοτεί την εκκίνηση ενός πλήθους project για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου σε υφιστάμενες και υπό κατασκευή γραμμές.
Σημειώνεται πως το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 είχε αναλάβει από το 2012 η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom. Αρχικά δόθηκαν το 2020 στην κυκλοφορία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης και δύο χρόνια αργότερα το έργο παραδίδεται πλήρες στο Δημόσιο.
Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό Α.Ε. δρομολογεί έξι νέες επεκτάσεις συνολικού κόστους άνω των 2,1 δισ. Ευρώ. Αυτές αφορούν όλες τις υφιστάμενες γραμμές του Μετρό Αθήνας (Ηλεκτρικός, Κόκκινη και Μπλε Γραμμή), καθώς και τη νέα γραμμή 4.
Η πιο αναμενόμενη εξ αυτών είναι η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον εκτιμώμενου προϋπολογισμού 350 εκατ. Ευρώ. Στην παρούσα φάση αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ ο διαγωνισμός εκτιμάται πως θα έχει προκηρυχθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Όσον αφορά τις άλλες πέντε επεκτάσεις, η Αττικό Μετρό Α.Ε. Βρίσκεται στο στάδιο των μελετών, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, και στόχος είναι τα σχετικά έργα να έχουν δημοπρατηθεί εντός του 2023.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ