Με μόλις δύο ημέρες να απομένουν για τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης που διενεργεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και αφορά στην τιμαριθμική αναπροσαρμογή στα συμβόλαια τηλεφωνίας, πάροχοι, αλλά και καταναλωτές αναμένουν με ενδιαφέρον την… ετυμηγορία.

Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «παραπονιούνται» για τα υψηλά κόστη σε ενέργεια, αλλά και υλικά, λέγοντας ότι θα πρέπει να αλλάξει ο κανονισμός και οι αυξήσεις να μετακυληστούν και στους καταναλωτές.

Το ζήτημα που ουσιαστικά τίθεται στη δημόσια διαβούλευση, είναι η αύξηση στα συμβόλαια, τόσο στα υπάρχοντα όσο και στα νέα, να γίνεται ανάλογα με την τιμή του πληθωρισμού που θα ανακοινώνει η ΕΛΣΤΑΤ κάθε χρόνο.

Για το 2022 ο ετήσιος μέσος όρος του μηνιαίου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για τις επικοινωνίες σημείωσε αρνητική μεταβολή 2,44%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο για το 2021, ενώ το σύνολο των υπηρεσιών και αγαθών του ΔΤΚ για το 2022 παρουσίασε μέση αύξηση 9,65%. Κάτι που σημαίνει ότι εφόσον ισχύσει ο κανονισμός, οι τιμές μπορεί να αυξηθούν μέχρι και αυτό το ποσοστό.

Αν τελικά ισχύσει ο νέος κανονισμός, κάτι που πηγές της αγοράς θεωρούν βέβαιο, αυτό που θα αλλάξει είναι ότι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να αυξήσουν τις τιμές των συμβολαίων τους, κάτι που μέχρι στιγμής, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης, δεν μπορούσαν να κάνουν.

Όπως είπε πρόσφατα ο πρόεδρος και CEO της Vodafone Ελλάδος Χάρης Μπρουμίδης, η αύξηση στα συμβόλαια θα είναι περίπου 2,5-3 ευρώ, κάτι που «θα δυσαρεστήσει τους καταναλωτές, ωστόσο η αύξηση δεν είναι πολύ μεγάλη».

Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9