Ο ελληνόκτητος στόλος μπορεί να αριθμεί, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία που δημοσιοποίησε τον Μάρτιο του 2021 η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, 4.038 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 350.465.999 dwt, ωστόσο, τον περασμένο Νοέμβριο, τα ποντοπόρα πλοία που ταξίδευαν με ελληνική σημαία ήταν μόνο 840. Τα 391 ήταν φορτηγά πλοία και τα 449 δεξαμενόπλοια.

Το εντυπωσιακότερο στοιχείο, όμως, είναι ότι από τα 840 ποντοπόρα πλοία, που ήταν τον μήνα Νοέμβριο του περασμένου έτους, τα 137 πλοία ανήκουν στις τρεις εταιρείες της Μαρίας Αγγελικούση. Με άλλα λόγια ένα στα έξι πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο είναι των εταιρειών Maran Gas, Maran Tankers και Maran Dry Shpmagement.

Επισημαίνεται επίσης ότι από τον Νοέμβριο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2021έφυγαν από το εθνικό νηολόγιο 78 ποντοπόρα πλοία. Από τα 414 φορτηγά πλοία, έμειναν τα 391 και από τα 504 δεξαμενόπλοια έμειναν τα 449.

Εκτός από την Μαρία Αγγελικούση, την ελληνική σημαία στηρίζουν ο Ανδρέας Μαρτίνος με την εταιρεία του Minerva Maritime, με 33 πλοία, η Άννα Αγγελικούση με τις εταιρείες της Alpha Bulkers και Pantheon Tankers με 24 πλοία, ο Διαμαντής Διαμαντίδης με την Marmaras Navigation και Delta Tankers με 29 πλοία, ο Παναγιώτης και ο Νίκος Τσάκος με τις εταιρείες Tsakos Shipping, με 20 πλοία, ο Νικόλας Λαιμός με την εταιρεία Nereus Shipping με 17 πλοία, η Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου με 14 πλοία.

Η αποφυγή της ελληνικής σημαίας είναι ένα γεγονός που πρέπει να απασχολήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Βέβαια, πρέπει να ειπωθεί ότι κατά καιρούς έχουν μειωθεί οι συνθέσεις των ποντοπόρων, ωστόσο δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος που ήταν η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο.

Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube! 👉 https://bit.ly/3de5Kl9