ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 2023 δεν αναμένεται τόσο ρόδινο, με τις ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον σκληρό ανταγωνισμό στα EV και τους ανήσυχους επενδυτές, να διακινδυνεύουν μια βουτιά στις μετοχές το επόμενο έτος.
Αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων;
Σύμφωνα με το Reuters, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι πολύ μακριά από το να αναζητήσουν μία καλύτερη τύχη στο private equity, αποχωρώντας από τα χρηματιστήρια.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, οι μετοχές των BMW και Stellantis ακολουθούν σταθερά τους τελευταίους μήνες μία πτωτική πορεία, υπό τον φόβο μιας πιθανής ύφεσης αλλά και μιας επερχόμενης πτώσης των πωλήσεων. «Είναι μια ευκαιρία για ιδιωτικά κεφάλαια» να τις απομακρύνουν εντελώς από τις δημόσιες αγορές», σχολιάζει.
Οι τεράστιες ελλείψεις σε ημιαγωγούς έχουν οδηγήσει σε χαμηλότερες πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, με πολυτελή αυτοκίνητα σε υψηλές τιμές αλλά περιορισμένη έκδοση να είναι αυτά που κράτησαν τα κέρδη υψηλά για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Παρ’ όλα αυτά ο ρυθμός παραμένει ιδιαίτερα χαμηλός. Σύμφωνα με τη Refinitiv, για Volkswagen, Stellantis, Mercedes και BMW, τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν μόλις 3% μέχρι το 2024, όταν το 2009 το ποσοστό αυτό ήταν στο 10%.
Στοιχεία άκρως απογοητευτικά για τους ασταθείς επενδυτές, οι οποίοι έχουν ήδη βιώσει αρκετά sell off μέσα στο 2022.