ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τετάρτου τριμήνου, αποκάλυψε ότι ολοκλήρωσε τις τελευταίες εβδομάδες την πώληση πέντε φορτηγών πλοίων και συμφώνησε την πώληση τεσσάρων ακόμη, χωρητικότητας 32,400 dwt έως 56,670 dwt, εξασφαλίζοντας συνολικά καθαρά έσοδα μετά από προπληρωμές χρεών, ύψους 58,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυξάνοντας στα 12 τα bulkers που έχει πουλήσει από πέρυσι.
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare σχολίασε: «Εφαρμόζουμε τη στρατηγική ανανέωσης και αύξησης του μέσου μεγέθους του ιδιόκτητου στόλου ξηρού φορτίου. Κατά τη διάρκεια του έτους πήραμε την απόφαση να πουλήσουμε 12 μικρότερου μεγέθους πλοία και συμφωνήσαμε την εξαγορά τριών capesize και ενός ultramax πλοίου. Με την επιφύλαξη των συνθηκών της αγοράς, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την επέκταση στην αγορά ξηρού φορτίου».
Στο πλαίσιο αυτή της στρατηγικής ανακοίνωσε την συμφωνία εξαγοράς του χωρητικότητας 180,643 dwt capesize Iron Miracle (κατασκευής 2011), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024.
«Μετά τη στρατηγική μας απόφαση το 2021 να εισέλθουμε στον τομέα ξηρού χύδην σε μια κατάλληλη στιγμή του κύκλου του, αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια του 2023 τη νεοσύστατη πλατφόρμα διαχείρισης bulkers σε έναν χειριστή με στόλο 51 φορτηγών πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατομμύρια δολάρια στο νέο εγχείρημα, έχουμε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση στον κλάδο των οποίων τα θεμελιώδη θεωρούμε θετικά», συμπλήρωσε ο κ. Ζήκος.
Αναφορικά με τη Neptune Maritime Leasing, στην οποία συμμετέχει η Costamare, τόνισε ότι η πλατφόρμα αναπτύχθηκε σταθερά σε συνετή βάση όλο το 2023, έχοντας πλέον ολοκληρώσει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 23 πλοία συνολικής αξίας περίπου 250 εκατ. δολαρίων. «Δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε περαιτέρω την επιχείρηση leasing στα επόμενα τρίμηνα», τόνισε.